Tipus de societats, costos i estratègies de distribució
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,95 KB
Comunicació empresarial
La comunicació dins de l'empresa és important perquè l'empresa funcioni amb garanties. Hi ha tres tipus de comunicació:
- Comunicació ascendent: s'origina en els empleats i finalitza en la direcció. El seu objectiu és que els caps de l'empresa coneguin els problemes dels treballadors.
- Comunicació descendent: s'origina en la direcció i acaba en els treballadors. La seva finalitat és informar el personal dels seus objectius i les tasques que s'han de finalitzar per aconseguir-los.
- Comunicació horitzontal: s'origina entre persones que estan en la mateixa categoria dins de l'empresa i persones de diferents departaments.
Societat Limitada
Tipus de societat de caràcter capitalista amb pocs socis que no necessiten un número elevat de capital. Característiques generals:
- Hi ha més d'un sol soci. Quan es constitueix amb un sol soci s'anomena societat unipersonal.
- Els socis tenen els següents drets:
- Dret de participar en el repartiment de beneficis i en el patrimoni de la societat en cas de liquidació.
- Dret de participar en les decisions socials i ser elegits administradors.
- Dret d'informació en els períodes establerts en les escriptures.
- La responsabilitat dels socis és limitada al capital aportat, és a dir, responen pels deutes amb el capital invertit.
- El capital social no pot ser inferior a 3.000 euros. El capital pot ser en metàl·lic, béns o drets.
- Per a la transmissió de les participacions socials s'ha de comunicar als administradors el traspàs i el preu.
La constitució d'aquesta societat consisteix a incloure els estatuts de la societat i les regles pactades pels socis. Aquests estatuts han de contenir com a mínim: el domicili social, el capital social, les participacions en què es divideix i la manera d'organitzar l'administració en els termes establerts en la llei. L'òrgan és l'encarregat de la gestió i la representació de la societat i l'òrgan executiu de les decisions socials.
Societat Anònima
Societat capitalista, les condicions personals dels socis no tenen cap rellevància: el capital és l'únic element important. Les característiques generals són:
- Socis: d'un o més d'un, siguin persones físiques o jurídiques.
- El capital d'aquesta societat es divideix en parts iguals i cadascuna d'elles s'anomena acció.
- El capital social mínim de constitució: 60.000 euros.
- La transmissió de les accions són lliures una vegada que la societat s'hagi inscrit al Registre Mercantil.
En totes les societats mercantils s'han de constituir en escriptura pública. En l'escriptura de constitució, s'han d'incloure els estatuts de la societat:
- Denominació de la societat.
- El domicili social.
- El nombre d'accions en què està dividit el capital social: valor nominal, classe i sèrie.
- La manera d'organitzar l'administració, en els terminis establerts per llei.
Òrgans:
- Junta general: és la reunió dels accionistes on es prenen decisions sobre qüestions importants de l'empresa.
- Els administradors: l'administració es pot confiar a una única persona o a un grup de persones (consell d'administració).
Intel·ligència emocional
És l'habilitat que ens permet conèixer els nostres propis sentiments i afrontar els sentiments dels altres, sentir-nos satisfets i ser eficaços en la vida.
Components:
- Conèixer les emocions.
- Conduir les emocions.
- Automotivació (saber controlar la impulsivitat).
- Empatia (conèixer les emocions dels altres).
- Conduir les relacions (actuar segons les emocions dels altres).
Hores extraordinàries
Hores que es fan separades de la jornada màxima. Hi ha dos tipus:
- Normals: es fan per exigències de producció de l'empresa, com acumulació de comandes.
- Força major: es fan per prevenir danys urgents i extraordinaris.
Salut laboral
Objectiu: la millora de les condicions de treball per augmentar el nivell de protecció i la seguretat dels seus treballadors.
Els responsables són:
- Empresaris: que s'ocupen d'avaluar els riscos.
- Treballadors: han de fer-se càrrec de la seva seguretat i salut i per la dels altres, saber utilitzar les màquines.
- Administracions: El Ministeri de Treball i les comunitats autònomes desenvolupen un conjunt d'actuacions que té com a finalitat la prevenció dels accidents de treball.
Contracte de durada determinada
Són modalitats de contractació que donen resposta a situacions en les quals l'empresa necessita realitzar un contracte temporal. Tres tipus:
- Contracte per obra o servei determinat: objecte la realització d'obres o serveis amb autonomia i substantivitat pròpia dins de l'activitat de l'empresa, és en principi de durada incerta, no poden tenir una durada superior a 3 anys. Podrà concertar-se a temps complet o a temps parcial. El contracte s'haurà de formalitzar sempre per escrit.
- Eventual per circumstàncies de la producció: atendre exigències circumstancials del mercat, acumulació de tasques o excés de comandes. Temps complet o a temps parcial. Durada màxima: 6 mesos dins d'un període de 12 mesos. Es formalitzaran per escrit.
- Interinatge: es duu a terme quan un treballador és contractat per substituir a un altre treballador de l'empresa. S'haurà de firmar per escrit. És de jornada completa.
Conveni col·lectiu
Acord negociat entre els representants dels treballadors i de l'empresa, on es regulen les condicions de treball i les normes de convivència laboral que s'aplicaran en una empresa laboral durant un temps determinat. Dos tipus:
- D'empresa: afecta només a l'empresa.
- Sectorial: si s'apliquen sobre un conjunt d'empreses que desenvolupen la mateixa activitat econòmica.
Costos directes i indirectes
Els costos directes són els costos lligats a la producció i que s'assignen a cada producte. Els costos indirectes són aquells costos que afecten al procés productiu en general.
Exemples:
- Costos directes: cost de l'assegurança per una activitat esportiva amb risc.
- Costos indirectes: cost de lloguer d'un local.
Punt mort o llindar de rendibilitat
És la quantitat de producció a partir de la qual l'empresa cobreix els costos d'aquests i comença a guanyar beneficis.
Model de gestió d'inventaris ABC
S'utilitza per classificar segons la importància les diverses existències d'una empresa quan té uns inventaris amb molta varietat de productes i es fa seguint aquest model:
- A: més importants (20%).
- B: menys rellevants (30%).
- C: menys importants (50%).
Quota de mercat
És important perquè una empresa pugui conèixer la part proporcional del total de vendes que li correspon. El resultat mostra el tant per cent de productes comprats en el mercat. Es representa com a percentatge.
Màrqueting
Aquesta tècnica utilitza determinats mitjans per aconseguir els seus objectius: ús dels cartells, situació del producte, gran quantitat de producte, decoració i degustacions.
Estratègies de distribució
- Estratègia de distribució exclusiva: es refereix a un acord comercial entre un productor i un distribuïdor que estableix que el primer només li vendrà els seus productes al segon si aquest es compromet a no vendre productes de la competència.
- Estratègia de distribució selectiva: quan el producte està disponible només en poques botigues.
- Estratègia de distribució intensiva: té com a objectiu arribar al major nombre d'establiments possibles.