Tipus de Publicitat: Guia Completa dels Formats i Mitjans

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4 KB

Què és la Publicitat?

La publicitat és una tècnica de comunicació que té com a objectiu fonamental persuadir i convèncer el públic perquè adquireixi determinats productes, ja siguin béns o serveis.

La publicitat pot arribar al públic de moltes maneres diferents:

Publicitat Televisiva

La publicitat televisiva és molt rendible per dos motius:

  • D'una banda, la televisió es basa en la imatge, de manera que amb un minut d'emissió podem rebre moltes imatges, de les quals només en recordarem algunes.
  • D'altra banda, arriba a un públic molt nombrós i dispers i, per tant, a un gran nombre de consumidors.

Publicitat Radiofònica

La ràdio és un mitjà de comunicació auditiu, perquè rebem el missatge a través de l'oïda. Es caracteritza per la seva immediatesa i la claredat del missatge, ja que no hi intervenen imatges, i pel fet que pot arribar a un públic molt nombrós i variat gràcies al nombre de programes diferents que s'emeten. La franja horària és molt important; per exemple, al matí gairebé tothom escolta la ràdio i és molt més eficaç.

Publicitat en la Premsa Escrita

La premsa escrita és el conjunt de publicacions escrites (diaris, revistes) amb una certa periodicitat (diària, setmanal, mensual) que tenen com a objectiu informar. La publicitat varia segons el tipus de públic (adult, infantil, culte, popular) que llegeix, la temàtica de la publicació i la secció a què pertany. Es combina la imatge i el text.

Publicitat Exterior o de Via Pública

Existeix des del moment que va néixer l'activitat comercial. El seu objectiu és doble:

  • D'una banda, cridar l'atenció de les persones perquè adquireixin certs productes.
  • D'altra banda, anunciar diferents tipus d'establiments on es poden trobar unes mercaderies concretes.

S'utilitzen cartells publicitaris.

El Cartell Publicitari

El cartell és un mitjà de comunicació de masses que pretén ser simple, suggeridor, impactant, directe i original, ja que la seva funció és cridar l'atenció dels ciutadans.

Publicitat en el Punt de Venda (PDV)

Inclou elements de la comunicació que ajuden a destacar productes als llocs on es farà la venda. Es tracta de:

  • Mobles
  • Expositors
  • Dispensadors
  • Banderoles
  • Fotografies
  • Pòsters
  • Cartells, etc.

Aquests elements s'instal·len on hi ha els productes amb la finalitat de cridar l'atenció dels consumidors i influeixen en la capacitat de decisió del consumidor.

Publicitat Interactiva o En Línia

Consisteix a incloure una peça publicitària en una pàgina web. El seu objectiu és gairebé sempre atreure navegants cap al lloc web de l'anunciant que paga per ser-hi inclòs. Aquest tipus de publicitat persegueix un públic objectiu i el classifica segons les seves característiques i preferències. També cal destacar les llistes de màrqueting.

Publicitat Indirecta (Product Placement)

És una tècnica publicitària que no apareix com a publicitat expressa i que, sense anomenar-los directament, insereix marques, símbols o aspectes distintius de productes de manera discreta en una gran diversitat de programes. Pot ser activa o passiva.

La Publicitat Il·lícita

És aquella que atempta contra la dignitat de les persones o vulnera els valors i drets reconeguts en la Constitució. En són exemple els anuncis que:

  • Presenten el cos o parts del cos de les dones com un simple objecte, desvinculat del producte que es pretén promocionar.
  • Presenten la imatge de les dones associada a comportaments estereotipats que poden generar violència.

Entradas relacionadas: