Tipus de Distribució Comercial i Factors Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB

Distribució en Espiga

Disposició del mobiliari en diagonal respecte de la circulació dels clients, mantenint el passadís d'aspiració al centre i fent-lo coincidir amb el punt d'accés, per dirigir els clients.

Avantatges:

  • Adequada per a compres per impuls perquè permet veure diferents mobles alhora.
  • El passadís d'aspiració dirigeix als clients fins al final.

Inconvenients:

  • La circulació queda condicionada als impulsos, per la qual cosa queden zones sense veure.
  • No s'aprofita del tot la superfície comercial.

Distribució Angular

S'afegeix al passadís d'aspiració central una sèrie de passadissos secundaris i terciaris perpendiculars al principal.

Avantatges:

  • Combina avantatges de les dues distribucions anteriors: fàcil accés i permet mostrar al client més productes al seu camp de visió.

Inconvenients:

  • Es malgasta superfície comercial per la distribució obliqua del mobiliari.

Distribució Lliure

S'instal·la el mobiliari sense seguir cap patró geomètric, tractant d'utilitzar la creativitat per transmetre una imatge corporativa moderna i de qualitat. Ideal per a compres per plaer.

Avantatges:

  • Permet personalitzar l'establiment per transmetre una imatge empresarial diferent de la competència.
  • Millora l'experiència de compra.

Inconvenients:

  • Necessita més recursos econòmics i materials.
  • Dificulta l'observació de tots els punts exposats.

Distribució Oberta

No existeix separació entre les diferents seccions ni cap obstacle que dificulti la visió: es pot veure tota la superfície comercial.

Cal utilitzar senyals i cartells informatius per evitar desorientacions i confusions dels clients.

Distribució Tancada

Es divideix la superfície comercial en diferents seccions a partir de mobles, parets, etc., procurant donar una imatge o identitat diferent a cada secció en funció del producte. Té un major cost d'implantació.

Velocitat de Circulació

Està determinada pels passadissos, els "colls d'ampolla" i els elements informatius.

Passadissos

L'amplada ha de proporcionar una compra fluïda i còmoda, sense malgastar superfície.

Colls d'Ampolla

Poden ser naturals, no intencionats: poques caixes obertes, espai comercial limitat... Donen mala imatge.

Elements Informatius

Poden ser molt útils per desaccelerar el procés de compra.

Temps de Permanència

Condicionat per la longitud del recorregut i la velocitat a què es circuli.

El temps de permanència dependrà del comerç i del tipus de compra a realitzar.

Així mateix, cal tenir molt present la botiga online, per dissenyar també el temps de permanència a la pàgina web i que els clients visitin la majoria de seccions possibles, vegin tots els productes i... Comprin, comprin, comprin.

Entradas relacionadas: