Tipus de Distribució Comercial i Factors Clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB
Distribució en Espiga
Disposició del mobiliari en diagonal respecte de la circulació dels clients, mantenint el passadís d'aspiració al centre i fent-lo coincidir amb el punt d'accés, per dirigir els clients.
Avantatges:
- Adequada per a compres per impuls perquè permet veure diferents mobles alhora.
- El passadís d'aspiració dirigeix als clients fins al final.
Inconvenients:
- La circulació queda condicionada als impulsos, per la qual cosa queden zones sense veure.
- No s'aprofita del tot la superfície comercial.
Distribució Angular
S'afegeix al passadís d'aspiració central una sèrie de passadissos secundaris i terciaris perpendiculars al principal.
Avantatges:
- Combina avantatges de les dues distribucions anteriors: fàcil accés i permet mostrar al client més productes al seu camp de visió.
Inconvenients:
- Es malgasta superfície comercial per la distribució obliqua del mobiliari.
Distribució Lliure
S'instal·la el mobiliari sense seguir cap patró geomètric, tractant d'utilitzar la creativitat per transmetre una imatge corporativa moderna i de qualitat. Ideal per a compres per plaer.
Avantatges:
- Permet personalitzar l'establiment per transmetre una imatge empresarial diferent de la competència.
- Millora l'experiència de compra.
Inconvenients:
- Necessita més recursos econòmics i materials.
- Dificulta l'observació de tots els punts exposats.
Distribució Oberta
No existeix separació entre les diferents seccions ni cap obstacle que dificulti la visió: es pot veure tota la superfície comercial.
Cal utilitzar senyals i cartells informatius per evitar desorientacions i confusions dels clients.
Distribució Tancada
Es divideix la superfície comercial en diferents seccions a partir de mobles, parets, etc., procurant donar una imatge o identitat diferent a cada secció en funció del producte. Té un major cost d'implantació.
Velocitat de Circulació
Està determinada pels passadissos, els "colls d'ampolla" i els elements informatius.
Passadissos
L'amplada ha de proporcionar una compra fluïda i còmoda, sense malgastar superfície.
Colls d'Ampolla
Poden ser naturals, no intencionats: poques caixes obertes, espai comercial limitat... Donen mala imatge.
Elements Informatius
Poden ser molt útils per desaccelerar el procés de compra.
Temps de Permanència
Condicionat per la longitud del recorregut i la velocitat a què es circuli.
El temps de permanència dependrà del comerç i del tipus de compra a realitzar.
Així mateix, cal tenir molt present la botiga online, per dissenyar també el temps de permanència a la pàgina web i que els clients visitin la majoria de seccions possibles, vegin tots els productes i... Comprin, comprin, comprin.