Tipus de dades i estructures de control en programació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Electricidad y Electrónica

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,99 KB

Variables i constants en programació

Conjunt d'instruccions escrites per realitzar un programa informàtic

Programs informàtics que permetin llenguatges de programació

Sistema d'instruccions i de dades: llenguatge o codi màquina


Diferència entre una variable i una constant: Una variable és una dada o una estructura de dades emmagatzemada a la memòria del PC que pot veure modificat el seu valor en qualsevol moment durant l'execució del programa. En canvi, una constant és un tipus especial de variable el valor de la qual només pot ser llegit, però mai modificat


INT A = 3.14: No, ja que la variable "A" és numèrica de tipus enter i no se li pot assignar un nombre decimal: 3,14

boolean resultat: Si. Mostrarà: False

Char paraula: No, ja que la variable "paraula" és de tipus caràcter (char), i no se li pot assignar la paraula "hola"


Quines són les tres coses que cal especificar: Un nom simbòlic, etiqueta o identificador / El tipus de dades / Un valor inicial (opcional, ja que es pot fer més endavant).


Escriu dos o tres exemples per a cada...

AritmèticsRelacionalsLògics
A + BA < BA %% B
A - BA > BA || B
A * BA == B! A


Comenta breument quina és la funció dels dades: Els programes i les aplicacions dels ordinadors i dispositius mòbils fan servir gran quantitat de dades, que són símbols (numèrics, alfabètics, etc.) que descriuen fets, condicions, situacions o valors de manera adequada per poder ser tractades i processades per aquests dispositius digitals. Un conjunt de dades significatives que resulten útils es converteixen en informació. Una dada elemental és la mínima informació que es té en un programa. Exemples de tipus de dades:

int: representa un valor numèric enter, positiu o negatiu, sense cap decimal.

float: representa un valor numèric real, positiu o negatiu, amb decimals.

char: representa un caràcter (lletra de l’alfabet, dígit, signe)

boolean: representa un valor booleà. Pot ser True o False

String: representa una cadena o seqüència de caràcters


Quin tipus d'estructura de control es mostra en la figura 6.27: S'utilitza una estructura de repetició, en la que tenim una condició que, mentres es compleixi, donarà uns resultats i, quan deixi de complir-se, acabarà de repetir-se.

int variable = 1;

while (variable <= 5){

line(variable*5, 5, variable*5, 5;

variable = variable + 1;

}

Entradas relacionadas: