Tipus de comunicació i tècniques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,59 KB

Tipus de comunicació

Interna: La que s'estableix entre els treballadors.

Externa: Enllaça l'empresa amb l'entorn.

Segons la direcció que recorre la informació:

  • Comunicació vertical (ascendent o descendent)
  • Comunicació horitzontal.

La naturalesa de la informació:

  • Comunicació formal.
  • Comunicació informal.

El canal de comunicació:

  • Comunicació no verbal
  • Comunicació verbal
  • Comunicació escrita

La comunicació vertical pot ser:

  • Ascendent.
  • Descendent.

Comunicació no verbal

És aquella que no fa servir els signes lingüístics per transmetre el missatge, i normalment facilita informació sobre el caràcter o la condició social de la persona comunicant.

Perquè la comunicació sigui més eficaç, el llenguatge oral ha de relacionar-se amb la comunicació no verbal, intentant mantenir una coherència entre ambdós.

La comunicació i les seves tècniques

El missatge i les seves dificultats: perquè la comunicació sigui eficaç, les idees que ens transmetin han de ser interessants per a l'oient, és important que l'emissor estigui interessat pel missatge. Han d'explicar, demostrar i resultar convincent perquè el receptor entengui i raoni la comunicació i hi participi.

...

Estratègies de comunicació assertiva

És un intercanvi d'informació, les persones es comuniquen pretenent satisfer les seves necessitats; per aquest motiu, depenent de l'actitud mostrada.

  • Dics rallat; repetir amb insistència
  • Asserció negativa; respondre a una crítica manifestant.
  • Crear confusió; es crea dubtes en la persona.
  • Pregunta negativa; consisteix en respondre a una crítica demanant un aclariment.

La comunicació escrita i les seves tècniques

La comunicació escrita ocupa més temps que l'oral, manca de retroalimentació immediata i no hi ha seguretat que el missatge hagi arribat al seu destinatari ni que sigui interpretat correctament.

  • Claredat: L'escrit ha de ser senzill i només pot donar lloc a una única interpretació.
  • Brevetat: En la redacció de qualsevol document hem de ser concisos i ens hem de situar en el lloc del receptor.

...

Entradas relacionadas: