Tipus d'Altaveus: Autoamplificats, Estudi i PA

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Diseño e Ingeniería

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,19 KB

Altaveus Autoamplificats

Són altaveus que incorporen l'amplificador (i el filtre crossover, si en tenen) dins del recinte acústic. N'hi ha de dos tipus:

  • Actius: L'amplificador està incorporat amb l'altaveu.
  • Passius: L'amplificador va a part de l'altaveu.

Altaveus d'Estudi

Tenen una resposta freqüencial plana.

  • Baix soroll de fons i gran relació S/N (Sound/Noise).
  • Diferència entre el volum màxim de l'aparell i el del soroll.
  • Utilitzen amplificadors lineals (són constants, sempre amb el mateix comportament) amb una excel·lent resposta en transitoris i mínima distorsió.
  • Aguanten sobrecàrregues. Sense trencament: incorporen un limitador.

Segons el seu "sweet spot" (àrea de cobertura) es classifiquen en:

  • Near-field (camp proper): Són els més utilitzats en estudis d'enregistrament perquè són els més semblants als altaveus domèstics.
    • Són fabricats per ser penjats a distància.
    • Solen tenir una mida de woofer: 6-8".
    • 2 vies (tenen 2 transductors: woofer i tweeter).
    • Són autoamplificats.
  • Mid-field (camp mitjà): Són els més semblants als altaveus de gran format.
    • Són empotrats.
    • Tenen woofer de 12'' o més.
    • 3 vies.
    • Sempre utilitzen etapes de potència externes, mai són autoamplificats.

Classificació: Domèstics

  • HIFI (High Fidelity)
    • Home cinema o 5.1
    • Recreació dels sistemes d'escolta de les sales de cinema en un entorn domèstic.
    • Multicanal 5.1 (5+1 = 6 canals).
  • Auriculars
    • Principi de transducció:
      • Dinàmics: els més utilitzats.
      • Piezoelèctrics: els de més baixa qualitat.
      • Electroestàtics: els de millor qualitat. Molt cars. Poc ús. Pobre resposta en greus.

Construcció dels Auriculars

  • Auricular amb pavelló.
  • In-ear (intraauriculars).

Segons la Construcció del Pavelló

  • Oberts.
  • Semioberts: Punt intermig.
  • Tancats: IEM (In-Ear Monitor).

Tipus d'Auricular "Pinganillo" per a Monitoratge en Directe

  • Són més cars que qualsevol "pinganillo" (aprox. 600€).
  • Solen ser dinàmics.
  • Tancats.
  • Hi ha models de 2 vies.

Normes:

  1. Són individuals (fundes intercanviables).
    • Es fan a mida de l'orella (motlle de silicona).
    • Alta gamma.
    • S'utilitzen com a monitoratge inalàmbric.
    • Consta de: emissor, receptor, IEM (altaveu).
  2. Necessiten un sistema de processador/limitador.
    • Sistema de seguretat. Limita el so.

Sistema de P.A.

Qualsevol sistema d'altaveu destinat a un públic.

3 formes de muntatge:

  • Stack/Pila: Caixes apilades.
  • Cluster: Caixa penjada d'un punt.
  • Array (Line Array): Caixes penjades d'un punt en forma de línia i angulades de tal manera que fa que es comportin com una font sonora única.

*Els subgreus van a terra.

Punts a Tenir en Compte d'un P.A.

  1. Número de vies: 2-5. El més habitual són 3.
  2. Filtres crossover/sistema processador:
    • Alternen, retarden el comportament de l'altaveu.
    • *PA processada: filtre crossover + elaborat.
  3. Zona de cobertura: Lloc on es fica el públic i l'equip ha de cobrir.
    • Característiques: Potència/disseny de muntatge.
  4. Potència/volum (dBSPL):
    • Mínim X dBSPL a qualsevol punt del recinte. Watts/persona.
  5. Disposició:
    • Horitzontal o vertical.
    • El tècnic de sistema decideix com es munta l'equip, en fa el disseny en plànol i també en fa les proves un cop muntat.

Entradas relacionadas: