Han tingut
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,47 KB
BARRERES CONTEXTUALS PER A UNA OCUPACIÓ SOCIALMENT JUSTA
●
Model econòmic i crisi econòmicaà“l’arquitectura econòmica internacional actua en
contra dels treballadors” (Stiglitz). Quan acaba una crisi pot tornar aparèixer es un procés cíclic.
●Polítiques socioeconòmiques àles polítiques socials i econòmiques
Derivades del
neoliberalisme tendeixen a empitjorar les Condicions laborals i a normalitzar aquests empitjoraments
Si afegim polítiques educatives, depenent Del centre al que va un noi (PFI) no rep orientació.
●
Estereotips i discriminació àper raó d’edat, gènere, orientació sexual, origen, etnicitat,
discapacitat/diversitat funcional
●Desigualtat social àrelacionada amb diferents nivells d’ingressos
I a diferències en poder i
estatus (Warkick-Booth).
●Normatives/legislació
Educativaàexcloent.
1. Autoconsciència àcapacitat de fer aquesta mirada cap endins. Reflexió sobre un mateix
2. Comprensió i valoració d’altres persones i grups àuna vegada veiem que Una persona es
capaç de reflexionar sobre ella mateixa, es capaç De valorar a altes persones o grups.
3. Anàlisi del context històric i sociopolític àpermet entendre que Les conseqüències que es te per viure en un determinat context, les coses no Son com son perquè si sinó perquè algú
les ha fet així.
4. Interacció efectiva amb la diversitat cultural àsoc capaç de Visibilitzar o de saber que puc
treballar amb altres persones per poder canviar Ja que se que no son com jo i podré treballar amb ells.
5. Acció per a la transformació àvisibilitzar
❖ No està preparada per canviar ????Precontemplació (persona que no Es qüestiona el seu
futur, ni s’esforça per fer-ho, un ex: jove en un PFI que Ha estat apuntat pels seus pares i
que no te interès per allò que fa).
❖ En vies de preparació per Canviar ????Contemplació (persona que està En via de ser
preparat, persona que està davant d’una formació o en Batxillerat, però que diu encara em
queda molt i no pensa en que pot fer, és a dir, ho veu Lluny, ja sigui en el temps o en la
seva situació, per tant, és important avançar però ja Arribarà).
❖ Preparada per canviar ????Preparació (persona que sap Que s’ha de decidir i posar-se, però
que encara que no li hagi anat bé és perseverant. Una Persona que ha suspès 30 vegades
l’anglès però ho provarà una 31 vegada)
❖ Actuant per canviar ????Acció (persona que està actuant, que ja treballa Pel seu projecte
professional)
❖ Manteniment del canvi ????Manteniment (persona que Porta un temps actuant, i que pot
ser que hagi tingut algun entrebanc, amb aquesta persona Que es pot fer per treballar i
continuar fins superar allò que l’impedeix avançar.
No tot procés és sempre lineal, acció i Manteniment, prevenir i Afrontar possibles fracassos,
treballar amb autoeficàcia percebuda, reconèixer avenços, Identificar canvis en context amb
possibilitats de contribuir-hi. En aquest estadi no cal Que se li digui a la persona que ha de fer,
sinó que serà la pròpia persona que sigui proactiva. Si Una persona està actuant, es tracta de
treballar aquest canvi de mentalitat, reconeixent els Petits avenços que es van aconseguint. Si
les coses van malament, determinar perquè van malament, Treballar l’autoeficàcia percebuda,
a través de preguntes que siguin ells mateixos qui es Responen, si la persona ja tira podem
proposar que faci alguna cosa pels demés, col·laborar Explicant la seva experiència personal.
En el cas de contemplació i preparació animar a provar, qüestionar pensaments Negatius,
identificar com superar entrebancs. Animar a la persona a Aprovar, tenint en compte sempre la
situació.
En el cas de precontemplació, que la persona es vegi capaç de fer alguna Cosa, encoratjar a
avaluar comportaments i considerar comportaments Alternatius, per tant, donar-li el poder a la
persona. La idea no és jutjar a les persones, sinó que de Manera molt subtil, anirem introduint
comportaments Alternatius.