Teories i estratègies empresarials: resum i anàlisi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,67 KB

1. En relació a la Teoria 'Z' de William Ouchi:

Aquesta teoria consisteix en l'adaptació a les condicions nord-americanes de pràctiques administratives japoneses selectes o excel·lents. D'aquesta forma, companyies d'EUA com és el cas de IBM, Hewlett-Packard, Dayton-Hudson, etc, van decidir aplicar-la i així aprofitar-se de les habilitats interpersonals necessàries per la integració grupal.

2. Sobre l'estructura empresarial, els grups industrials i els grups financers:

El coneixement del camp d'activitat del grup serveix per a identificar els objectius concrets, les àrees d'actuació i el grau de diversificació del mateix.

3. Pel que fa l'estil de Direcció per Objectius (DPO), les seves característiques, els seus avantatges i inconvenients:

Peter F. Drucker va plantejar i va establir que es devien fixar objectius en totes les àrees empresarials que les tasques desenvolupades afectessin més a la supervivència, resultats i prosperitat de l'empresa. D'aquesta forma va proposar una filosofia d'actuació que emfatitza o insistia en el autocontrol i en la autodirecció de cada àrea empresarial.

4. Pel que fa a la Teoria de la Intel·ligència Emocional aplicada al lideratge empresarial:

Però Goleman la capacitat de motivar-se a un mateix és una de les cinc competències que formen la IE (Intel·ligència Emocional). Les persones que dominen aquesta competència solen ser més productives i eficaces en tot el que fan. En una definició simple, la intel·ligència emocional 'és la capacitat per a reconèixer sentiments propis i aliens, i l'habilitat per a manejar-los'. Tot això influeix en un bon acompliment del lideratge en l'empresa.

5. Analitzant el Business Model CANVAS de Osterwalder:

El Business Model Canvas constitueix una eina de qualitat per a crear models de negocis, descrivint diferents aspectes de l'adequació del negoci, necessaris per a la correcta enginyeria del projecte empresarial. L'eina no és més que una fulla amb diferents apartats interrelacionats entre si, que cobreixen tots els aspectes bàsics d'un negoci: 1. Socis clau; 2. Activitats clau; 3. Recursos clau; 4. Proposta de valor; 5. Relació amb els Clients; 6. Canals; 7. Estructura de costos; 8. Fonts d'ingressos i 9. Segments de clients.

6. Una determinada empresa que fabrica un producte que ven al preu de mercat de 36 euros/unitat, presenta la següent taula de costos (en euros) en la fabricació de 1000 unitats del mateix, en un cicle productiu anual:

Costos per Salaris Fixes

8.300

Cost fixe de l'aigua

100

Matèries primes i auxiliars

11.000

Personal elaborador producte

4.000

Amortitzacions

1.500

Energia i combustible elaboració producte

500

Impostos i arbitris fixes

100

Emmagatzematge i conserv. Producte

500

La funció de costos totals és CT(x) = 12·x + 14.000, el llindar de rendibilitat en el punt mort és de 583,33 unitats de producte.

7. Pel que fa als criteris d'Equiprobabilitat de Laplace, Maximax i Maximin de Wald: Amb el criteri 'Maximax' es tria 'el millor de lo millor' i amb el Maximin el 'millor de lo pitjor'.

8. Pel que fa als Criteris d'Hurwicz, i de Savage o Minimax Regret:

Si determinem la decisió òptima pel criteri d'Hurwicz amb un 100% de pessimisme (i un 0% d'optimisme) obtindrem la mateixa solució decisòria que amb el criteri Maximax.

9. Tenim la matriu de resultats en un Joc contra la Naturalesa (context incertesa):

Alternatives

N1

N2

N3

N4

A1

5

7

9

8

A2

4

5

6

9

A3

5

6

7

7

A4

3

5

7

8

Aplicant el criteri de Wald s'obté l'ordre de prelació de decisió: A1 = A3 > A4 > A2

10. Un projecte d'inversió de tres anys de vida es caracteritza per un desemborsament de 200.000 euros a l'any 0, i l'obtenció de 100.000 euros de flux de caixa cadascun dels anys 1, 2 i 3.

Cap de les anteriors és correcta.

11. El Sr. Roberto Mondino, President de NEXUS, no permet la participació del seu equip en la gestió, ni en el procés de presa de decisions. Per això:

Desenvolupa un estil de lideratge AUTORITARI.

12. Quina és l'estratègia central de Mercadona?

S'ofereix al client (El cap o el Jefe) sempre preus baixos (SPB) a través de continues ofertes ganxo.

13. Pel que fa a l'anàlisi del Punt Mort i el llindar de rendibilitat d'una empresa:

Si la Funció de Costos és 15·x + 10000 i el preu del producte de 5 euros/unitat, el marge de contribució serà de 10 euros.

14. Antonio Romero és el cap d'un equip de treball que es dedica a produir peces per automòbils. Cridarà a un dels membres del seu equip, deixant-los clar quins són les seves obligacions i responsabilitats i avisant-los de les conseqüències de no seguir els procediments establerts. Per això, des del punt de vista del lideratge situacional:

Desenvolupa un estil de lideratge situacional de tasca directiva alta i conducta de relació baixa.

15. Un projecte d'inversió de tres anys de vida, amb desemborsament de 400.000 euros a l'any 0, genera uns fluxos de caixa de 200.000, 300.000 i 200.000 euros en els anys 1, 2 i 3.

El VAN al 5% (0,05) d'interès compost o taxa d'actualització anual és de 235.352,55 euros.

Entradas relacionadas: