Teories de l'educació transformadora

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,04 KB

Teoria de l’Acció Dialògica: Freire

Teoria de la Resistència: Michael Apple

Professorat com a intel·lectuals transformadors: Henry, A. Giroux

Aprenentatge dialògic: Ramón Flecha

Compromís social i ètic per la transformació

Comunicació rol principal de la vida.

Diàleg: reivindicació a favor de l’opció democràtica de l’educador.

Crear espais òptims perquè es realitzi el diàleg intersubjectiu.

Donar oportunitat de participació a tots els individus i grups socials.

Alumnes puguin transformar la societat amb els continguts necessaris transmesos.

Tª de l’acció dialògica: Promouen l’enteniment

Objectiu diàleg: desvetllar la veritat.

A FREIRE SE’L VA SILENCIAR, PER UTÒPIC.

Ofereix les eines necessàries per analitzar la relació entre escola – societat.

Permet comprendre com s'enfronten el fracas educatiu.

Resistencia de l'agència humana a les desigualtats.

Escoles democràtiques:

Tª crítica

Pedagogia Crítica

  • Educació com a projecte encaminat a aprofundir en valors i procés democràtic.
  • Professionals com a transformadors
  • Escola ha de ser pública i democràtica.

Bernstein, Tª dels codis i discurs pedagògic

Analitza la transmissió e interacció de l’escola.

  • Codi elaborat: Tipus universal, no depèn del context. Hi ha major distancia entre interlocutors
  • Codi restringit: Lligat al context, escassa elaboració verbal

L’escola ha de recollir tots els codis.

Basat en les interaccions amb altres persones.

Construcció d’un coneixement des de un pla intersubjectiu que progressivament l’interioritzem com un coneixement intrasubjectiu, gràcies al diàleg.

Per aprendre les persones necessiten situacions d'interacció (tertúlies dialògiques).

Diàleg entre professor, alumne i família, clau per superar les desigualtats i exclusió social.

Entradas relacionadas: