Teories de l'aprenentatge i desenvolupament: conductivisme, cognitivisme i socioculturalisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,9 KB

Conductivistes i cognitiu-social

Condicionament clàssic (Pavlov i Watson)

Associació d'estímuls i de conductes.

Operant

Skinner

Conseqüències que tinguin les nostres conductes

Procediments:

Reforç positiu: Augmenta la possibilitat que es produeixi una conducta. (donar premis)

Reforç negatiu: i reforci una conducta. (pacte)

Castig positiu: Disminució d'una conducta (renyar, posar una multa)

Castig negatiu: provocar l'extinció de la resposta. (retirar els punts del carnet, retirar una joguina)

Extinció d'una conducta: no fer cas.

Teoria de l'aprenentatge social

Albert Bandura

Observació, imitació i reforç.

Apareix el modelatge - aprenentatge a través de la imitació i observació.

COGNITIVES

Jean Piaget

Expliquen processos mentals. (herència biològica)

Aquesta herència serà la que determini el seu aprenentatge.

4 estadis: sensoriomotor, preoperacional, operacions concretes, operacions formals.

BIOLOGIQUES

Maduració (Charles Darwin)

Marca el desenvolupament humà.

Etològica (Konrad Lorenz)

Relacions entre el nen i els seus pares i cuidadors.

SOCIOCULTURALS

Sociocultural de Vygotski

Interacció sociocultural i el llenguatge.

Ell no veia possible un desenvolupament cognitiu.

Allò que podem fer ara i allò que podem arribar a fer.

2 nivells de desenvolupament, el real i el potencial

Ecologica de Urie Bronfenbrenner

Diferents nivells o ambients.

4 nivells: Microsistema (família, companys) mesosistema (família, grup, ludoteca, escola) exosistema (institucions educatives, polítiques) macrosistema (cultura i societat)

Entradas relacionadas: