Teories de l'aprenentatge i desenvolupament: conductivisme, cognitivisme i socioculturalisme
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,9 KB
Conductivistes i cognitiu-social
Condicionament clàssic (Pavlov i Watson)
Associació d'estímuls i de conductes.
Operant
Skinner
Conseqüències que tinguin les nostres conductes
Procediments:
Reforç positiu: Augmenta la possibilitat que es produeixi una conducta. (donar premis)
Reforç negatiu: i reforci una conducta. (pacte)
Castig positiu: Disminució d'una conducta (renyar, posar una multa)
Castig negatiu: provocar l'extinció de la resposta. (retirar els punts del carnet, retirar una joguina)
Extinció d'una conducta: no fer cas.
Teoria de l'aprenentatge social
Albert Bandura
Observació, imitació i reforç.
Apareix el modelatge - aprenentatge a través de la imitació i observació.
COGNITIVES
Jean Piaget
Expliquen processos mentals. (herència biològica)
Aquesta herència serà la que determini el seu aprenentatge.
4 estadis: sensoriomotor, preoperacional, operacions concretes, operacions formals.
BIOLOGIQUES
Maduració (Charles Darwin)
Marca el desenvolupament humà.
Etològica (Konrad Lorenz)
Relacions entre el nen i els seus pares i cuidadors.
SOCIOCULTURALS
Sociocultural de Vygotski
Interacció sociocultural i el llenguatge.
Ell no veia possible un desenvolupament cognitiu.
Allò que podem fer ara i allò que podem arribar a fer.
2 nivells de desenvolupament, el real i el potencial
Ecologica de Urie Bronfenbrenner
Diferents nivells o ambients.
4 nivells: Microsistema (família, companys) mesosistema (família, grup, ludoteca, escola) exosistema (institucions educatives, polítiques) macrosistema (cultura i societat)