Tenperatura decinizioa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,03 KB
PONPA-INJEKTORE SISTEMA
Behe-presioko zirkutiua:
1-Erregai-andela 2-Filtroa 3- Euste-balbula 4- Bonba 5-Tubo banatzailea 6- Erregai tenperatura sentsorea 7-Aurre-berokuntza balbula 8- Radiadorea(erregai-hozgailua) A-Deskarga balbula B-Tamiz(Bahea) C-Euste presioa erregulatzeko balbula D-Zulagailu aire dosifikagailua E-Neurtze-hargunea
Erregai balbula
Behe presioko zirkuituan kokatuta dago. Motorra geldirik dagoenean, zirkuitua ez husteko montatzen da. Bere irekitze presioa 0,2 bar da.
Erregai-ponpa
Kulataren alde batean kokaturik dago. Bonba honi normalean “Tandem” esaten zaio. “Engranaikoa” edo “de aletas de bloqueo” izaten da. Barruan eramaten duen rotorraren bidez, erregaia hartzen du eta beste seldetara eramaten du. Zelda hauek aleta batzuen bidez daude desberdinduta.
Banaketa-hodia
Kulatan dafo kokaturik. Erregaia, bonbak bultzaturik hoditik joaten da zilindro bakoitzera. Erregaia, injektoreak botatako erregai berarekin nahasten da horrela tenperatura homogeneo bat sortzeko.
Aurreberokuntza-balbula
Bere funtzionamendua tenperatura lortu arte, erregaia erregai-andelara igarotzen ez uztea da eta berriro motorrera bueltatzen du. Erregaiaren filtroan dago kokaturik.
Erregai-hozgarria
Depositoa eta aforadorea babesteko, erregaia hozten du. Horrela, erregaiaren tenperatura egonkorra da. Radiadore bat da, autoaren azpialdean kokatura.
Ponpa-injektoreetako elektrobalbulak
Elektrobalbula elikatuta ez dagoenean, irekita dago eta erregaia igarotzen uzten du. Elektrbalbula elikatzean, itxi egiten da eta injekzioa hasten da. 12V jasotzen ditu. Elektrobalbulak huts egiten badu, injektoreak ezin du presioa sortu elektrobalbula ez delako ixten.
Tximeleta kontrolatzeko elektrobalbula
Airearen masa-neurgailutik hurbil egoten da. Depresore bati hutsa aplikatzen dio, hark sarrerako kolektoreko tximeleta ixteko VCE-aren seinalea jasotzean.
NOx-aren kat-metagailua:
Hiru biatako katalizadore konbentzional batekin ez du emisioen limite legalak betetzen. Nahaste homogeneo pobreak eta modu estratifikado pobrea erabiltzen direlako NOX Akumulatzailea jartzen da.Almazenamendu kapazitatea NOX-ez betetzen denean regenerazio zikloa egiten da gas horiek nitrogenoan transformatzen.
Akumuladorea 220 eta 450ºC artean egon behar da funtzionatzeko. 800ºC-tik igotzen bada ez du bere funtzioa egingo. Horregatik tenperatura sentsore bat instalatzen zaio, nahaste konposizioan aktuatzeko, tenperatura horretatik igotzen bada.
-NOX akumulazioa eta regen: akum 60 eta 90s artean irauten du, motorrak modu estratifikadoan funtzionatzen akumuladorea bete arte. Regenerazioan motorrak modu estekiometrikoan 3s funtzionatzen du.
-Azufre regenerazioa: NOX regenerazioa mahiztasun gutxiagorekin egiten bada, azufre gehiago pilatuta dagoela esan nahi du eta horregatik egiten da ziklo hau. 650ºC-tik gora egiten da. Hori lortzeko motorra modu homogeneoan funtzionatu behar du eta pizte momentua atzeratu behar da.
-NOX Sentsorea: UCE-ari zenbat oxigeno eta NOX dauden eskapeko gasetan esaten dio. Honen bidez hau jakiten da: Akumuladorearen funtzionamendua ona den, Sonda Lambdaren erregulazio puntua ona den, regulazioa noiz egin behar den eta akumuladorearen metatze bukaera.
Karterra aireztatzeko sistema
Karterren olioak, presio eta tenperatura altuak direla eta, olioak eta zilindroko gas residualek HC-ak konposatzen dituzte. Gas horiek admisiora bidaltzen dira berriro erre daitezen. Bentilazio sistema honek hainbat onura ekartzen ditu: antikontaminazio efektuaz gain, abantaila mekanikoa ere dauka. Lodo akumulazioa ere sahiesten da, motorraren funtzionamendua hobetuz.
Erregai-andela aireztatzeko sistema: Bere funtzioa erregaiaren depositoko gasak (baporeak) atmosferara kanporatzea ekiditea eta depositoan metatzea ekiditzea da. Baporeak karbon aktiboko filtroan metatzen dira. Elektrobalbula batek agindutako balbula baten bidez, baporeak admisiora sartzen dira. Elektrobalbularen irekiera seinalea hauen arabera dijoa: kargaren funtzioa, motorraren erregimena, hozgailuaren tenperatura, admisioko airearen tenperatura eta sonda lambdaren tenperatura.
DIESEL1
Gasoila inj.Sistema ezaugarriak:
1- Injekzioko presio altua: Diesel motorretan erregaia errekuntza-ganberara injektatzen denez, erregai honen sarrera eta pulberizazio eraginkorra siurtatu behar ditu sistemak, eztandaren inguruan dauden presio.Kondizioen arabera.
2- Injektatzen den kantitatearen dosifikazkioa: Dieseletan aspiratutako airearen kantitatea erreboluzioen arabera aldatzen da. Motorraen biraketa kopuruaren eta gainelikadura-presioaren araberakoa da kantitate horren gehinezko balioa.
3-Injekzio momentuaren kontrola: Injekzioa puntu zehatz batean eta lege batekin hasi behar du, konbustio prozesua emisio kontanimate gutxi eta erredimendu altua lortzeko.Honetarako, hainbat osagai daude injekzio momentua egokia izateko.
4- Erregai erregulatzailea: Dieselak potentzia erregai kantitatea eraldatzen kontratzen da. Beraz, erregaia eraldatzen ralentriaren abiadura kontrolatu dezake
Gasoilaren ezaugarriak:
Zetano-zenbakia, sukoitasun-puntua, berotze-ahalmena, dentsitatea, kristalizazio-puntua, sufre-edukia, lurrunkortasuna, biskositatea, errauts-edukia, ur-eta sedimentu-edukia.
TDI SISTEMA
Injekzio hasieraren transmisorea
Sentsore honek, injekzioaren hasiera noiz egiten duen esaten dio UCE-ari. Injektorearen barruan kokatuta dago. Honek, programatutako datuekin konparatzen du horrela beharrezko zuzenketak egiteko. Injektoreak, bobina bat du inguruan. Orratza igarotzean eta bobinatuan sartzean, sentsoreak seinale bat ateratzen du eta UCE-ri bidaltzen dio. Huts egiten badu, UCE-ak programatutako datuekin egiten du lan motorrak.
Dosifikagailua edo posizionagailua
Ponparen goiko aldean kokatuta dago. Honen funtzioa injekzio kaudala erregulatzea da. UCE-ak bidalitako seinale negatiboaren bidez funtzionatzen du. Seinale hau bidaltzeko, motorraren erregimena eta azeleragailuaren pedalaren posizioa kontuan hartzen ditu. Korronte zuzeneko motor baten bidez mugitzen da korredera. Dosifikagailuak huts egiten badu, motorra geratzen da.