Tecnoloxía e Equipamento Esencial para a Extinción de Incendios: Medios Terrestres, Aéreos e Comunicacións
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en español con un tamaño de 14,62 KB
Normativa EN 1846 para Vehículos de Extinción
- EN 1846-1: Nomenclatura e designación.
- EN 1846-2: Requisitos comúns: Seguridade e prestacións.
- EN 1846-3: Equipos instalados de maneira fixa.
Tipos de Vehículos de Extinción Terrestre
Os vehículos de extinción divídense en:
- Lixeiros: Entre 2 e 7,5 toneladas. Inclúen pickups con cisterna de 400 litros, depósito de escuma e equipo de primeiro ataque.
- Medios: Entre 7,5 e 16 toneladas. Cisterna de máis de 3500 litros, estilo URO.
- Pesados: Máis de 16 toneladas.
Características do Equipo de Extinción
- Cisterna (1): Capacidade variable (600-11.000 L), feita de aceiro inoxidable con revestimento de cinc. Conta con rompeondas (15) para estabilizar a auga en movemento.
- Boca de enchido directa (16): Permite encher desde un depósito elevado ou da rede pública.
- Tubo de rebose (2): Evita sobreencher a cisterna, podendo incluír dispositivos de control do nivel da auga.
- Colector de aspiración (3): Conéctase ao tubo de aspiración da bomba para cargar a cisterna desde vehículos nodriza.
- Válvula de drenaxe (4): Permite baleirar e limpar a cisterna, así como encher mochilas. Algunhas cisternas teñen unha boca de home na parte superior para facilitar a limpeza e reparación.
Grupo de Bombeo
Composición: Inclúe a bomba, circuítos de aspiración e impulsión, e elementos auxiliares de extinción.
Bomba (7)
Normalmente centrífuga, accionada pola Toma de Forza (TDF). Serve para cargar a cisterna desde fontes externas (ríos, estanques) e para impulsar auga polas mangueiras de extinción con caudal e presión axeitados.
Circuíto de Aspiración
Usa un mangote flexible (9) para cargar desde reservas externas. Se a bomba usa auga da cisterna, o mangote debe retirarse e a conexión pecharse con tapa. A válvula de aspiración (8) debe estar aberta.
Circuíto de Impulsión
A bomba envía auga a un colector de impulsión.
- Para cargar a cisterna: Válvulas 12 e 13 pechadas, 5 aberta.
- Para impulsar auga: Válvula 5 pechada, abrir 12 ou 13 segundo a fonte da auga (cisterna ou reserva externa).
Cadro de Mandos Traseiro
Permite o manexo do vehículo dende fóra e inclúe:
Controis do Motor
- Chave de contacto e arranque.
- Mando de aceleración e estrangulamento.
- Manómetro (presión de aceite).
- Termómetro (temperatura da auga de refrixeración).
- Mando da válvula de refrixeración auxiliar (>95 ºC).
Indicadores e Testemuños
- Luz testemuña carga do alternador.
- Luz testemuña conexión da bomba.
- Indicador nivel de auga na cisterna.
Controis da Bomba
- Manómetro (presión de impulsión).
- Vacuómetro (presión de aspiración).
- Palanca/pulsador de cebado da bomba.
Medidores de Funcionamento
- Horómetro (contahoras).
- Tacómetro (contarrevolucións).
Elementos Auxiliares
- Mangote ou tubaxe flexible de aspiración.
- Mangueiras de 25, 45 ou 70 mm de Ø.
- Lanzas, que son pezas metálicas que se acoplan nos extremos das mangueiras e coas que se aplica a auga sobre o lume.
Mangueiras
Tipos de Mangueiras
- Flexible (18-30 atm):
- Impermeable (seca): Resistente á abrasión e putrefacción, pero non ás chispas. Mantén flexibilidade en húmido.
- Semipermeable (húmida): Máis resistente ás chispas, pero menos á abrasión. Ríxida cando está mollada.
- Semirríxida: Usada en tendidos fixos (carretes). Pódese usar sen desenrolar totalmente.
Dimensións
- 25 mm: 20 m (a máis usada).
- 45 mm: 15 m.
- 70 mm: 15 m (case non se usa).
Presión Máxima
- 25 mm: 30 atm.
- 45 mm: 20 atm.
- 70 mm: 18 atm.
Racores
Pezas metálicas que conectan tramos de mangueira (norma UNE23-400-82). Deben ser compatibles cos equipos para evitar problemas operativos.
Tipos en España
- Normalizado TB (Barcelona): O máis usado, acoplamento rápido e estanco.
- Outros: Storz (alemán), Bilbao (inglés), NST (americano), British Instantaneous, NF (francés).
Lanzas
Aplica a auga sobre o lume mediante unha boquilla con orificio ou ranuras calibradas.
Tipos de Chorro
- Cheo.
- Pulverización.
Requisitos en Incendios Forestais
- Válvula de pechadura para economizar auga.
- Capacidade de lanzar chorro cheo e pulverización.
Efecto de retroceso: Aumenta coa presión de impulsión e co diámetro da boquilla.
Cálculo de Tendidos
Presión na bomba = Presión na lanza + Perda de carga
Tendido de Mangueira
- Evitar que arrastren polo chan ou zonas queimadas.
- Empalmar sempre en punta de lanza.
- Transportar enroladas ata o punto de uso.
- Manter a válvula da lanza pechada ata o inicio.
- Equipo en punta de lanza: 2 operarios (un dirixe o rego, outro axuda co tendido e leva emisora).
- O resto do persoal distribúese para evitar o roce da mangueira.
- Usar mangueiras de 25 mm e lanza de 7 mm para aforrar auga.
Aplicación da Auga
- Preferir pulverización antes que chorro cheo.
- Capa de combustible fina: extinción paralela ás chamas.
- Capa de combustible grosa: extinción perpendicular.
- Suxeitar firmemente a boquilla, evitando dirixir a auga a persoas.
- Chan pouco profundo: lanzar case horizontal.
- Chan profundo: usar chorro cheo en perpendicular.
- Nunca dirixir auga a unha liña eléctrica sen confirmar que está sen corrente.
Medios Aéreos
Vantaxes
- Rapidez.
- Versatilidade.
- Visión global.
Inconvenientes
- Só durante o día.
- Dependen das condicións meteorolóxicas.
- Dependen da topografía.
- Elevado custo.
Helibalde (Bambi Powerfill)
Plegable e lixeiro, de 25 a 100 kg, con capacidade de 300 a 15000 litros. Transporte en cesta lateral e montaxe rápido.
Inconvenientes
- Carga por inmersión.
- Necesítanse puntos amplos de auga.
- Desestabilización do voo.
Depósito Ventral
Adaptado ao helicóptero, lanzamentos en cortina, capacidade de 500 a 12000 litros, descarga fraccionada.
Inconvenientes
- Redución da velocidade por peso e aerodinámica.
- Non válido para todos os modelos.
Retardantes
Espumóxenos e viscosantes: Substancias retardantes que actúan sobre o lume mesturadas con auga líquida.
Retardantes a longo prazo: Actúan aínda despois de que a auga se evapore.
Espumóxenos
Illan o combustible do osíxeno e melloran a humectación.
Concentración
- Aéreo: 0,4-0,6%.
- Terrestre: 0,5-1%.
Características
- Coeficiente de expansión: 7-10.
- Efectividade: 2-4.
Viscosantes
Aumentan a viscosidade da auga para evitar dispersión e mellorar a adhesión ao combustible.
Tipos de Viscosantes
- Minerais (7-11%):
- Arxilas (atapulgita, sepiolita, bentonita).
- Compatibles con augas salgadas.
- As arxilas silíceas son abrasivas.
- Orgánicos:
- Gomas vexetais (goma guar).
- Alxinatos (das algas).
Modelos de Helicópteros
Ecureuil AS 350 B3 (Helicóptero tipo lixeiro)
- Transporte de persoal e ferramenta.
- 5 pasaxeiros.
- Lanzamento de auga. Helibalde de 1.225 litros con Power-fill.
BELL 407 (Helicóptero tipo lixeiro)
- Transporte de persoal.
- 6 pasaxeiros.
- Lanzamento de auga. Helibalde de 1.225 litros.
PZL-Swidnik W3 AS “Sokol” (Helicóptero tipo medio)
- Transporte de persoal.
- 11 pasaxeiros.
- Lanzamento de auga. Helibalde de 1.590 litros con Power-fill (agás BH Campiño e Lomba).
BELL 412 (Helicóptero tipo medio)
- Transporte de persoal.
- 14 pasaxeiros.
- Lanzamento de auga. Helibalde de 1.590 litros.
Eurocopter AS 330 Puma (Helicóptero tipo pesado)
- Transporte de persoal.
- 15 pasaxeiros.
- Lanzamento de auga. Helibalde de 2.500 litros.
Kamov Ka 32
- Capacidade: 16 persoas.
- Autonomía: 2,45 horas.
- Carga: 5000 litros.
Sikorsky Sky-Crane
- Bombardeiro: 10000 litros.
Modelos de Aeronaves
PZL M18 B Dromader (Avión de carga en terra)
- Lanzamento de auga con ou sen retardante (polifosfato ou escuma).
- 2.200 litros.
Airtractor 802 (Avión de carga en terra)
- Lanzamento de auga con ou sen retardante (polifosfato ou escuma).
- 3.000 litros.
- Tamén anfibio (con flotadores ou 'zapatones').
Canadair CL 215T e CL 415
- (Modelos de hidroavións recoñecidos pola súa capacidade de carga de auga).
Avións de Vixilancia e Observación
- Cessna 337.
Métodos de Extinción
Lanzamentos en pinza para cercar o lume.
Obxectivo de Lanzamento
- Cola - flancos - cabeza.
- Puntos cardinais (preferible combinado).
- Método da grella (parrilla).
- Método do reloxo: 12 diante, 6 atrás, 9 esquerda e 3 dereita.
- Referencias naturais, artificiais, descargas anteriores, etc.
Comunicacións
Radio
- Banda aérea: VHF–AM, de 118 a 139 MHz, canalizados a 25 KHz.
- Banda de terra: VHF–FM, de 75 a 90 MHz, canalizados a 12,5 KHz.
GPS
- Coordenadas xeográficas e UTM.
- Capacidade mínima de 600 puntos xeográficos.
Sistema de Seguimento de Móbiles
Para envío de datos de posición a CCC e CCPs.
Tempo de Voo
Helicópteros:
- Máximo 2 horas (descanso 40 min ou parte proporcional).
Avións:
- Máximo 3 horas (descanso 1 hora ou parte proporcional).
Os tempos de voo deberán coincidir tanto nos partes diarios coma nos albarás asinados aos pilotos.
Non se inclúen:
- Voos de empresa.
- Probas de motor.
- Voos de proba do equipo de radiocomunicacións, etc.
Si se inclúen:
- Voos de adestramento de brigadas.
Tempo de Saída
Dende o aviso ata o despegue. Máximo = 10 minutos (12’ en Silleda).
Comunicacións de Incendios en Galicia
A Rede RESGAL coordina os dispositivos de emerxencia en Galicia, incluíndo servizos locais, Sergas-061, Policía Autonómica, Protección Civil, e outros.
Características da Rede RESGAL
- Chamadas individuais e en grupo entre organizacións.
- Priorización de chamadas e acceso instantáneo.
- Interconexión con telefonía fixa e móbil, envío de datos.
- Xeolocalización do persoal de emerxencia.
- Gravación de chamadas.
- Xestión de grupos e perfís "Intraflota".
- Comunicacións TMO e DMO.
- Uso de tecnoloxía TETRA (unificación de interfaces dixitais para emerxencias na UE).
- Cobertura do 90% do territorio e 95% da poboación.
Organización das Transmisións
Simplex (unha vía)
Simplex dunha soa frecuencia (F1):
- Transmite e recibe na mesma frecuencia.
Simplex de dúas frecuencias (F1 e F2):
- A estación base transmite en F1 e recibe en F2, as estacións móbiles fan o oposto.
Semidúplex
A estación base traballa en dúplex (pode transmitir e recibir á vez), mentres que as demais estacións usan Simplex de dúas frecuencias ou comunican a través de repetidores.
Dúplex
Tanto a estación base como as estacións fixas e móbiles poden transmitir e recibir á vez.
Modalidade máis utilizada: Simplex de unha ou dúas frecuencias e semidúplex con repetidores.
Modos de Operación da Rede
Modo Trunking (TMO)
- Utiliza un repetidor para comunicar terminais, rexistrados e controlados pola rede.
- Este debería ser o modo habitual de comunicación.
Modo Directo (DMO)
- Comunicación directa entre terminais sen intervención da rede.
- Utilizado cando a rede non está operativa ou hai limitacións de cobertura.
- Garante un entorno operativo predicible.
Modo Repetidor
- Amplía a zona de cobertura cando se usa o modo DMO.
- Útil en zonas afastadas ou con obstrucións (ex. túneles, montañas).
Modo Gateway
- Estende a cobertura da rede TETRA a áreas non cubertas, permitindo enlazar comunicacións entre DMO e TMO.
- Ideal para zonas de difícil acceso ou áreas no límite de cobertura.
- Mellora a operatividade e táctica, especialmente en vehículos de mando.
Tipos de Chamada
Existen tres tipos de chamadas: individual (entre dous usuarios específicos), de grupo (dirixida a varios usuarios) e de emerxencia (activada por un botón de emerxencia, con prioridade máxima e opcións como mensaxes e localización GPS).
Identificadores Numéricos dos Terminais
- 85: Incendios.
- O1: Provincia ou distrito.
- 4: Tipo de recurso.
- 01: Autonumérico.