Tecnoloxía e Equipamento Esencial para a Extinción de Incendios: Medios Terrestres, Aéreos e Comunicacións

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en español con un tamaño de 14,62 KB

Normativa EN 1846 para Vehículos de Extinción

  • EN 1846-1: Nomenclatura e designación.
  • EN 1846-2: Requisitos comúns: Seguridade e prestacións.
  • EN 1846-3: Equipos instalados de maneira fixa.

Tipos de Vehículos de Extinción Terrestre

Os vehículos de extinción divídense en:

  • Lixeiros: Entre 2 e 7,5 toneladas. Inclúen pickups con cisterna de 400 litros, depósito de escuma e equipo de primeiro ataque.
  • Medios: Entre 7,5 e 16 toneladas. Cisterna de máis de 3500 litros, estilo URO.
  • Pesados: Máis de 16 toneladas.

Características do Equipo de Extinción

  • Cisterna (1): Capacidade variable (600-11.000 L), feita de aceiro inoxidable con revestimento de cinc. Conta con rompeondas (15) para estabilizar a auga en movemento.
  • Boca de enchido directa (16): Permite encher desde un depósito elevado ou da rede pública.
  • Tubo de rebose (2): Evita sobreencher a cisterna, podendo incluír dispositivos de control do nivel da auga.
  • Colector de aspiración (3): Conéctase ao tubo de aspiración da bomba para cargar a cisterna desde vehículos nodriza.
  • Válvula de drenaxe (4): Permite baleirar e limpar a cisterna, así como encher mochilas. Algunhas cisternas teñen unha boca de home na parte superior para facilitar a limpeza e reparación.

Grupo de Bombeo

Composición: Inclúe a bomba, circuítos de aspiración e impulsión, e elementos auxiliares de extinción.

Bomba (7)

Normalmente centrífuga, accionada pola Toma de Forza (TDF). Serve para cargar a cisterna desde fontes externas (ríos, estanques) e para impulsar auga polas mangueiras de extinción con caudal e presión axeitados.

Circuíto de Aspiración

Usa un mangote flexible (9) para cargar desde reservas externas. Se a bomba usa auga da cisterna, o mangote debe retirarse e a conexión pecharse con tapa. A válvula de aspiración (8) debe estar aberta.

Circuíto de Impulsión

A bomba envía auga a un colector de impulsión.

  • Para cargar a cisterna: Válvulas 12 e 13 pechadas, 5 aberta.
  • Para impulsar auga: Válvula 5 pechada, abrir 12 ou 13 segundo a fonte da auga (cisterna ou reserva externa).

Cadro de Mandos Traseiro

Permite o manexo do vehículo dende fóra e inclúe:

Controis do Motor

  • Chave de contacto e arranque.
  • Mando de aceleración e estrangulamento.
  • Manómetro (presión de aceite).
  • Termómetro (temperatura da auga de refrixeración).
  • Mando da válvula de refrixeración auxiliar (>95 ºC).

Indicadores e Testemuños

  • Luz testemuña carga do alternador.
  • Luz testemuña conexión da bomba.
  • Indicador nivel de auga na cisterna.

Controis da Bomba

  • Manómetro (presión de impulsión).
  • Vacuómetro (presión de aspiración).
  • Palanca/pulsador de cebado da bomba.

Medidores de Funcionamento

  • Horómetro (contahoras).
  • Tacómetro (contarrevolucións).

Elementos Auxiliares

  • Mangote ou tubaxe flexible de aspiración.
  • Mangueiras de 25, 45 ou 70 mm de Ø.
  • Lanzas, que son pezas metálicas que se acoplan nos extremos das mangueiras e coas que se aplica a auga sobre o lume.

Mangueiras

Tipos de Mangueiras

  • Flexible (18-30 atm):
    • Impermeable (seca): Resistente á abrasión e putrefacción, pero non ás chispas. Mantén flexibilidade en húmido.
    • Semipermeable (húmida): Máis resistente ás chispas, pero menos á abrasión. Ríxida cando está mollada.
  • Semirríxida: Usada en tendidos fixos (carretes). Pódese usar sen desenrolar totalmente.

Dimensións

  • 25 mm: 20 m (a máis usada).
  • 45 mm: 15 m.
  • 70 mm: 15 m (case non se usa).

Presión Máxima

  • 25 mm: 30 atm.
  • 45 mm: 20 atm.
  • 70 mm: 18 atm.

Racores

Pezas metálicas que conectan tramos de mangueira (norma UNE23-400-82). Deben ser compatibles cos equipos para evitar problemas operativos.

Tipos en España

  • Normalizado TB (Barcelona): O máis usado, acoplamento rápido e estanco.
  • Outros: Storz (alemán), Bilbao (inglés), NST (americano), British Instantaneous, NF (francés).

Lanzas

Aplica a auga sobre o lume mediante unha boquilla con orificio ou ranuras calibradas.

Tipos de Chorro

  • Cheo.
  • Pulverización.

Requisitos en Incendios Forestais

  • Válvula de pechadura para economizar auga.
  • Capacidade de lanzar chorro cheo e pulverización.

Efecto de retroceso: Aumenta coa presión de impulsión e co diámetro da boquilla.

Cálculo de Tendidos

Presión na bomba = Presión na lanza + Perda de carga

Tendido de Mangueira

  • Evitar que arrastren polo chan ou zonas queimadas.
  • Empalmar sempre en punta de lanza.
  • Transportar enroladas ata o punto de uso.
  • Manter a válvula da lanza pechada ata o inicio.
  • Equipo en punta de lanza: 2 operarios (un dirixe o rego, outro axuda co tendido e leva emisora).
  • O resto do persoal distribúese para evitar o roce da mangueira.
  • Usar mangueiras de 25 mm e lanza de 7 mm para aforrar auga.

Aplicación da Auga

  • Preferir pulverización antes que chorro cheo.
  • Capa de combustible fina: extinción paralela ás chamas.
  • Capa de combustible grosa: extinción perpendicular.
  • Suxeitar firmemente a boquilla, evitando dirixir a auga a persoas.
  • Chan pouco profundo: lanzar case horizontal.
  • Chan profundo: usar chorro cheo en perpendicular.
  • Nunca dirixir auga a unha liña eléctrica sen confirmar que está sen corrente.

Medios Aéreos

Vantaxes

  • Rapidez.
  • Versatilidade.
  • Visión global.

Inconvenientes

  • Só durante o día.
  • Dependen das condicións meteorolóxicas.
  • Dependen da topografía.
  • Elevado custo.

Helibalde (Bambi Powerfill)

Plegable e lixeiro, de 25 a 100 kg, con capacidade de 300 a 15000 litros. Transporte en cesta lateral e montaxe rápido.

Inconvenientes

  • Carga por inmersión.
  • Necesítanse puntos amplos de auga.
  • Desestabilización do voo.

Depósito Ventral

Adaptado ao helicóptero, lanzamentos en cortina, capacidade de 500 a 12000 litros, descarga fraccionada.

Inconvenientes

  • Redución da velocidade por peso e aerodinámica.
  • Non válido para todos os modelos.

Retardantes

Espumóxenos e viscosantes: Substancias retardantes que actúan sobre o lume mesturadas con auga líquida.

Retardantes a longo prazo: Actúan aínda despois de que a auga se evapore.

Espumóxenos

Illan o combustible do osíxeno e melloran a humectación.

Concentración

  • Aéreo: 0,4-0,6%.
  • Terrestre: 0,5-1%.

Características

  • Coeficiente de expansión: 7-10.
  • Efectividade: 2-4.

Viscosantes

Aumentan a viscosidade da auga para evitar dispersión e mellorar a adhesión ao combustible.

Tipos de Viscosantes

  • Minerais (7-11%):
    • Arxilas (atapulgita, sepiolita, bentonita).
    • Compatibles con augas salgadas.
    • As arxilas silíceas son abrasivas.
  • Orgánicos:
    • Gomas vexetais (goma guar).
    • Alxinatos (das algas).

Modelos de Helicópteros

  • Ecureuil AS 350 B3 (Helicóptero tipo lixeiro)

    • Transporte de persoal e ferramenta.
    • 5 pasaxeiros.
    • Lanzamento de auga. Helibalde de 1.225 litros con Power-fill.
  • BELL 407 (Helicóptero tipo lixeiro)

    • Transporte de persoal.
    • 6 pasaxeiros.
    • Lanzamento de auga. Helibalde de 1.225 litros.
  • PZL-Swidnik W3 AS “Sokol” (Helicóptero tipo medio)

    • Transporte de persoal.
    • 11 pasaxeiros.
    • Lanzamento de auga. Helibalde de 1.590 litros con Power-fill (agás BH Campiño e Lomba).
  • BELL 412 (Helicóptero tipo medio)

    • Transporte de persoal.
    • 14 pasaxeiros.
    • Lanzamento de auga. Helibalde de 1.590 litros.
  • Eurocopter AS 330 Puma (Helicóptero tipo pesado)

    • Transporte de persoal.
    • 15 pasaxeiros.
    • Lanzamento de auga. Helibalde de 2.500 litros.
  • Kamov Ka 32

    • Capacidade: 16 persoas.
    • Autonomía: 2,45 horas.
    • Carga: 5000 litros.
  • Sikorsky Sky-Crane

    • Bombardeiro: 10000 litros.

Modelos de Aeronaves

  • PZL M18 B Dromader (Avión de carga en terra)

    • Lanzamento de auga con ou sen retardante (polifosfato ou escuma).
    • 2.200 litros.
  • Airtractor 802 (Avión de carga en terra)

    • Lanzamento de auga con ou sen retardante (polifosfato ou escuma).
    • 3.000 litros.
    • Tamén anfibio (con flotadores ou 'zapatones').
  • Canadair CL 215T e CL 415

    • (Modelos de hidroavións recoñecidos pola súa capacidade de carga de auga).

Avións de Vixilancia e Observación

  • Cessna 337.

Métodos de Extinción

Lanzamentos en pinza para cercar o lume.

Obxectivo de Lanzamento

  • Cola - flancos - cabeza.
  • Puntos cardinais (preferible combinado).
  • Método da grella (parrilla).
  • Método do reloxo: 12 diante, 6 atrás, 9 esquerda e 3 dereita.
  • Referencias naturais, artificiais, descargas anteriores, etc.

Comunicacións

Radio

  • Banda aérea: VHF–AM, de 118 a 139 MHz, canalizados a 25 KHz.
  • Banda de terra: VHF–FM, de 75 a 90 MHz, canalizados a 12,5 KHz.

GPS

  • Coordenadas xeográficas e UTM.
  • Capacidade mínima de 600 puntos xeográficos.

Sistema de Seguimento de Móbiles

Para envío de datos de posición a CCC e CCPs.

Tempo de Voo

  • Helicópteros:

    • Máximo 2 horas (descanso 40 min ou parte proporcional).
  • Avións:

    • Máximo 3 horas (descanso 1 hora ou parte proporcional).

Os tempos de voo deberán coincidir tanto nos partes diarios coma nos albarás asinados aos pilotos.

  • Non se inclúen:

    • Voos de empresa.
    • Probas de motor.
    • Voos de proba do equipo de radiocomunicacións, etc.
  • Si se inclúen:

    • Voos de adestramento de brigadas.

Tempo de Saída

Dende o aviso ata o despegue. Máximo = 10 minutos (12’ en Silleda).

Comunicacións de Incendios en Galicia

A Rede RESGAL coordina os dispositivos de emerxencia en Galicia, incluíndo servizos locais, Sergas-061, Policía Autonómica, Protección Civil, e outros.

Características da Rede RESGAL

  • Chamadas individuais e en grupo entre organizacións.
  • Priorización de chamadas e acceso instantáneo.
  • Interconexión con telefonía fixa e móbil, envío de datos.
  • Xeolocalización do persoal de emerxencia.
  • Gravación de chamadas.
  • Xestión de grupos e perfís "Intraflota".
  • Comunicacións TMO e DMO.
  • Uso de tecnoloxía TETRA (unificación de interfaces dixitais para emerxencias na UE).
  • Cobertura do 90% do territorio e 95% da poboación.

Organización das Transmisións

Simplex (unha vía)

  • Simplex dunha soa frecuencia (F1):

    • Transmite e recibe na mesma frecuencia.
  • Simplex de dúas frecuencias (F1 e F2):

    • A estación base transmite en F1 e recibe en F2, as estacións móbiles fan o oposto.

Semidúplex

A estación base traballa en dúplex (pode transmitir e recibir á vez), mentres que as demais estacións usan Simplex de dúas frecuencias ou comunican a través de repetidores.

Dúplex

Tanto a estación base como as estacións fixas e móbiles poden transmitir e recibir á vez.

Modalidade máis utilizada: Simplex de unha ou dúas frecuencias e semidúplex con repetidores.

Modos de Operación da Rede

Modo Trunking (TMO)

  • Utiliza un repetidor para comunicar terminais, rexistrados e controlados pola rede.
  • Este debería ser o modo habitual de comunicación.

Modo Directo (DMO)

  • Comunicación directa entre terminais sen intervención da rede.
  • Utilizado cando a rede non está operativa ou hai limitacións de cobertura.
  • Garante un entorno operativo predicible.

Modo Repetidor

  • Amplía a zona de cobertura cando se usa o modo DMO.
  • Útil en zonas afastadas ou con obstrucións (ex. túneles, montañas).

Modo Gateway

  • Estende a cobertura da rede TETRA a áreas non cubertas, permitindo enlazar comunicacións entre DMO e TMO.
  • Ideal para zonas de difícil acceso ou áreas no límite de cobertura.
  • Mellora a operatividade e táctica, especialmente en vehículos de mando.

Tipos de Chamada

Existen tres tipos de chamadas: individual (entre dous usuarios específicos), de grupo (dirixida a varios usuarios) e de emerxencia (activada por un botón de emerxencia, con prioridade máxima e opcións como mensaxes e localización GPS).

Identificadores Numéricos dos Terminais

  • 85: Incendios.
  • O1: Provincia ou distrito.
  • 4: Tipo de recurso.
  • 01: Autonumérico.

Entradas relacionadas: