Tecnologies Digitals a l'Aula: Equipaments i Rol de l'Educador

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,24 KB

Equipaments i Espais Condicionats per a l'Aula Digital

  • La cobertura WiFi a tot el centre facilita la connexió a la xarxa.
  • Pissarra digital, eina necessària per substituir la pissarra tradicional.
  • Tenir a l'aula el racó de l'ordinador, com un racó més de joc amb activitats que puguin dur a terme els nens i nenes de manera autònoma.
  • Si es fan activitats grupals, s'ha de tenir en compte la ubicació de les pantalles, perquè tots els nens i nenes puguin veure-hi des de qualsevol lloc de l'aula.
  • Cal proveir els ordinadors d'equips de so de bona qualitat que permetin als nens i nenes discriminar sons i entendre les ordres amb exactitud.
  • El centre ha de disposar d'un ordinador amb prou capacitat per fer tasques docents com l'edició de vídeo, l'escanejat i l'edició d'imatges o de so.
  • Els servidors o ordinadors principals han de tenir instal·lat un sistema d'alimentació ininterrompuda (SAI), que serveix per tenir una certa autonomia en cas de pèrdua de subministrament elèctric, perquè hi hagi temps de desar la feina que fèiem i apagar l'equip correctament.
  • També s'ha de pensar en sistemes per fer còpies de seguretat per salvaguardar les dades que es generen amb l'ordinador, per si s'avaria un equip informàtic.
  • Cal instal·lar un antivirus i actualitzar-lo periòdicament per protegir la informació davant de possibles atacs.

El Nou Rol de l'Educador en l'Era Digital

L'educador/a ha d'innovar en l'àmbit educatiu i ho ha de fer per mitjà de les noves tecnologies (TAC).

Funcions Clau de l'Educador Digital

  • Cercar informació: Aquesta és la gran virtut d'Internet, ja que a la xarxa pràcticament hi és tot. Això també suposa un inconvenient, perquè no és fàcil trobar els continguts que busquem amb la qualitat necessària. Per això, la tasca més important consistirà a trobar i seleccionar els llocs web i els continguts que reuneixin els criteris de qualitat, rigor i fiabilitat que ens fixem.
  • Generar continguts educatius: Tant per a activitats grupals com individuals que es puguin dur a terme a l'escola o des de casa. És important no caure en l'error d'utilitzar sempre els mateixos recursos creats per altres persones. Si bé podem aprofitar algunes coses, l'avantatge que suposa l'ús educatiu de les TAC és que podem crear continguts propis a mida del que necessitem.
  • Compartir i intercanviar: Informació, experiències, materials i recursos amb altres professionals de l'ensenyament. Així podrem enriquir-nos i beneficiar-nos mútuament dels coneixements o descobriments d'altres persones en una gran xarxa d'experiències i continguts.

Entradas relacionadas: