Tècniques de transferència i deambulació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

Desplaçament lateral al llit

Per desplaçar a la persona a un costat del llit. Com requereix molt esforç, s'ha de fer per segments. Es passen els braços per sota del coll i l'esquena i s'aixeca lleugerament per desplaçar-la cap al costat indicat. Es repeteix el mateix moviment amb la zona de la cintura i les cames.

Canvi de decúbit supí a lateral

Desplaça la persona fins la vora del llit, costat contrari al que es vol girar. Col·loca la persona amb el braç sobre el tòrax i la cama sobre l'altra. La subjectes amb una mà a l'espatlla i l'altra al maluc i la gires fins que quedi de costat.

Canvi de decúbit lateral a pron

Desplaça la persona fins la vora del llit del costat contrari sobre el qual la giraràs, col·loca-la amb el braç enganxat al cos, subjecta-la amb una mà a l'espatlla i l'altra al maluc i gira-la sobre si mateixa.

Desplaçament cap a la capçalera del llit

Si col·labora, cames flexionades, agafant les mans al capçal i passant els braços per sota del glutis i l'esquina i s'impulsa cap a dalt, si no col·labora, dues persones la subjectaran per sota les espatlles.

Seure la persona a la vora del llit

Col·loca la persona en decúbit lateral a un costat del llit, passa un braç per darrere l'esquena de la persona i amb l'altre, subjecta-li les cames per darrere el genoll. Aixeca el tronc de la persona girant-la mentre abaixes les cames fins que quedi asseguda.

Acts de transferències

Són els que s'usen per ajudar a desplaçar a l'usuari d'un suport a un altre, molt habituals amb persones en cadira de rodes o mobilitat reduïda. Les habituals són:

  • Trasllat del llit a la cadira de rodes
  • Transf amb grua
  • Aixecar-se i asseure's en una cadira

Redreçament de persona asseguda: la persona va lliscant de la cadira de rodes i caldrà posar-se al darrera, passar els braços per sota les aixelles, subjectar-li els canells amb les nostres mans amb fermesa i estirar-la suaument cap amunt.

Acts de deambulació

Són mesures utilitzades per facilitar el desplaçament amb o sense productes de suport:

  • Desplaçament amb bastó
  • Desplaçament amb ajuda
  • Desplaçament amb caminador
  • Desplaçament amb cadira de rodes

NF5: L'avaluació del programa

Es fa a partir dels objectius plantejats en cada acte, es realitzarà en les diferents fases del programa per valorar-ne l'execució de cadascuna fins que l'habit estigui consolidat.

Elaboració de l'informe i comunicació de resultats: les conclusions es plasmaran en un informe que es lliurarà a l'usuari i la família, a més se li oferirà:

  • Informació: recursos disponibles que els poden ser útils
  • Formació: per afavorir l'adquisició o millora dels coneixements, procediments, tècniques, cures i habilitats per a exercir diferents funcions
  • Orientació: proporcionar recursos personalitzats, recomanacions i ajudes en diferents àmbits perquè la família n'hi prengui decisions
  • Suport emocional: proporcionar a les famílies que acaben de rebre un diagnòstic, recursos d'atenció individual, de suport psicològic i emocional
  • Programes de suport: per a dotar a les persones cuidadores d'estratègies que els permetin detectar situacions d'esgotament físic i emocional

Entradas relacionadas: