Tècniques Projectives, Enquestes i Mostreig: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,71 KB

Tècniques Projectives

Es tracta que, a través d'estímuls indirectament relacionats amb el tema objecte, els individus projectin la seva opinió sobre aquest.

Test de Frases Incompletes

Completar frases incompletes amb el primer pensament que et vingui a la ment, per conèixer les actituds i creences de l'individu.

Altres Tests Projectius

  • Productes i persones: relacionar imatges del producte amb el consumidor habitual.
  • Històries incompletes: es presenta una història inacabada i han d'explicar el comportament que el personatge tindrà.
  • Interpretació d'imatges: Descriure imatges donades.
  • Construcció de vinyetes: còmic incomplet, han de complementar els diàlegs inexistents.
  • Papers i tercera persona: Es planteja una situació i l'individu ha d'adoptar un dels papers de la situació.

Estudis Òmnibus

Procediment en el qual vàries empreses amb el mateix públic objectiu participen en un mateix estudi per obtenir informació sobre aquest a un cost més reduït.

Errors en Enquestes

  • Biaix d'autoselecció: les persones que tenen més interès en un tema estan més disposades a respondre que les que no.
  • Falsificació deliberada: alterar les veritables respostes per estar més a prop de l'home "promig".
  • Error sistemàtic: aspecte imperfecte del disseny d'investigació o error en l'execució.
  • Biaix de la mostra: els resultats es desvien a una direcció diferent a la del valor real del paràmetre de la població.

Disseny de Qüestionari

Plantejament d'objectius, formulació de preguntes, estructura i seqüència i pretest.

Tipus de Preguntes

Preguntes obertes, tancades, mixtes. Introductories, filtrades, de control, de classificació.

Escales Bàsiques de Mesura

Nominal (marca preferida), ordinal (ordenar), interval (valorar), la ràtio (quants paquets).

Mostreig

Analitzar tan sols un conjunt representatiu d'elements d'aquesta població.

Mètodes de Mostreig No Probabilístic

L'elecció de la mostra es realitza per un procediment no aleatori, són vàlids sempre que s'utilitzin adequadament i no vulguin desviar el resultat cap on ells volen.

Mètodes de Mostreig Probabilístic

És totalment aleatori, tots els ciutadans tenen la mateixa probabilitat de ser escollits.

Tractament i Anàlisi de la Informació

Una vegada revisada i depurada la informació obtinguda és necessari registrar-la en el format adequat. S'ha de fer: plantejament inicial, codificació i banc de dades.

Les tècniques d'anàlisi poden ser:

  • Univariant (estudien variables de forma independent)
  • Bivariant (relació entre dues variables)
  • Multivariant (relació entre dos o més variables)

Estructura General d'un Informe

Presentació, índex, objectius, metodologia, resultats, conclusions i recomanacions, annexos.

Panells de Consumidors

Estudis permanents i continuats per registrar l'evolució de determinats fenòmens i comportaments.

Pseudocompra o Compra Simulada

Un especialista realitza una demanda de compra o fa una compra. És útil per veure els processos de compra i com es realitza el tractament de les objeccions.

Entradas relacionadas: