Tècniques Pictòriques i Instruments d'Art

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,72 KB

Tècniques Pictòriques

Transparències: Aplicació de la pintura dissolta amb diluent: aigua. A més quantitat, més transparència.
Veladura: Consisteix a aplicar moltes capes diluïdes de pintura sobre una altra de manera que transparenti la capa inferior.
La capa inferior ha d'estar sempre seca abans de fer la veladura. En pintures com l'oli, es fa la base amb tremp per accelerar el procés.
El calor resultant és la suma de les diferents capes. És una tècnica molt usada en les obres del Renaixement.
Mèdiums: Diluents de pintura que serveixen per a fer transparències i veladures de qualitat. Hi ha mèdiums per a pintura acrílica i a l'oli.
Pintura acrílica: Estan compostes de resines sintètiques. A diferència de l'aigua, conserva la profunditat del color i aporta major transparència, fluidesa i adhesió.
Pintura a l'oli: Compostes per resines o vernissos naturals. A diferència de la trementina, els mèdiums permeten que la pintura no s'adquireixi amb el temps.
Empast Impasto: Aplicació de pintura sense dissoldre i en gran quantitat.
Crea relleu. Es pot exagerar afegint una càrrega, un material que s'uneix a la pintura per aportar-li relleu i densitat (sorra).
Frottage: Consisteix a donar textura a una pintura mitjançant l'ús d'una superfície amb relleu. Es pot fer aplicant la superfície directament sobre la pintura humida i tornant-la amb pintura i aplicant-la sobre el suport o bé situant.
Tècniques de Rasca
Esgrafiat: Consisteix en aplicar una capa de pintura i deixar-la assecar. Més tard, una segona capa i abans que s'assequi, rascar-la amb un punxó.
Rascat en sec: Rascat amb espàtula o paper de vidre amb la pintura seca.
Tanking (absorció): Retirar amb un drap humit la pintura mentre aquesta està humida.

Instruments Pinzells

Pel: N'hi ha de diferents formes i materials.
Virola: Reté una part de pèl i amb ell una part del líquid.
Mànec: Tots els pinzells inclouen una numeració amb la grandària, el tipus i, de vegades, l'animal. Depenent de l'ús, el mànec és més curt o llarg.

Tipus de puntes

Bisellat: Útil per a treballs de precisió. Permet traços gruixuts amb pintures espesses.
Rodons: Útils per tècniques humides. Permet tant traços fins com gruixuts. Ideal per a detalls.
De ventall: Ideal per fer degradats, veladures, transicions i textures.
Llengua de gat: Ideal per a detalls, grans superfícies o definir contorns.
Pla: Molt expressiu. Ideal per a qualsevol finalitat.
Tamponat: Rodó però amb la punta tallada. És l'únic pinzell amb la punta retallada.
Paletina: Per a grans superfícies.
Escombrat: Per a grans superfícies.
Perfilador: Ideal per a detalls.

Tipus de pel

Pel de marta: És el més típic. Ideal per a qualsevol tècnica. Té un gran poder d'absorció. Molt resistent, el pèl sempre tornarà a la forma original. Ideal per a realitzar treballs de precisió.
Cua de marta Kolinsky: És el millor tipus de pèl, i també el més car. Animal quasi extingit. Ideal per a l'aquarela, tot i que també és útil per a altres tècniques.
Pel de truja: Pèl molt fort. Especialment útil per a pintura a l'oli o industrial. Els millors són de porcs xinesos.

Pel d'orella de bou: Molt llargs, fins als 9 cm. Molt suau, ideal per a aquarel·la i pintures de base d'aigua. També per a detalls en pintura a l'oli. Altres menys comuns:

Pel de poni: Molt suau, ideal per a aquarel·la.
Pel d'esquirol: Molt suau. Per a ceràmica i porcellana.
Pel de turó: Fort, però suau. Ideal per a pinzells plans. Només per a pintura a l'oli.
Pel de mangosta: Gruixut, però suau. Ideal per a pintura a l'oli.
Pel de toixó: Poc ús en belles arts.

Entradas relacionadas: