Ús de les TAC en Educació Infantil: Guia Completa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,18 KB
Ús de les TAC en Educació Infantil
1. Obligació d'utilitzar el llenguatge digital
En la nostra tasca educativa tenim l’obligació de fer servir el llenguatge digital com a eina quotidiana, per educar i ensenyar de manera eficaç.
2. Elements del canal tradicional
Els elements que pertanyen al canal tradicional són: pissarra de guix, llibreta, diapositives, llibres i materials impresos, llapis, casset.
3. Possibilitats de les TAC
Les TAC possibiliten cercar informació, generar continguts educatius, compartir i intercanviar informació, experiències, materials i recursos amb altres professionals de l’ensenyament.
4. Recurs organitzat a la xarxa
Les xarxes socials són un sistema organitzat, obert i que evoluciona amb el temps gràcies als seus membres.
5. Objectiu de la planificació d'activitats
Com a acció educativa que és, qualsevol activitat s’ha de planificar tenint en compte uns objectius clars. Un d'aquests seria fomentar l’educació moral i ètica.
6. Planificació de les TAC
Per fer una bona planificació de les TAC cal disposar de l’espai adequat per dur a terme l’activitat.
7. Tipus de bits d’intel·ligència
Els bits d’intel·ligència poden ser enciclopèdics, de lectura, idiomes, matemàtics.
8. Iniciació a la tecnologia
Els infants es poden iniciar en la part manipulativa de la tecnologia, sempre dirigits per la persona adulta, de 24 a 36 mesos.
9. Objecte d'avaluació
Pel que fa a l’objecte d’avaluació, ens centrem a avaluar cada nen i nena per saber si ha assolit els objectius marcats.
10. Projeccions audiovisuals
La visualització de projeccions audiovisuals per tractar uns continguts determinats és una proposta per a nens i nenes de 12 a 24 mesos.
11. Adaptació d'activitats per a NEE
Amb nens i nenes amb necessitats educatives especials, les activitats han de ser les mateixes, però s’han d’adaptar els suports a les diferents necessitats: el maquinari, el programari, els recursos i la seva difusió.
12. Adequació d'espais i equipaments
L’ús de les TAC requereix que s’adeqüin espais i equipaments. Un exemple seria fer còpies de seguretat per salvaguardar les dades.
13. Vídeos curts sobre hàbits
L’activitat de vídeos curts sobre hàbits seria una proposta per a nenes i nens de 24 a 36 mesos.
14. Portal educatiu
Un portal educatiu és una pàgina web interrelacionada amb altres webs amb un tema en comú: l’educació.
15. Competències bàsiques en les TIC
Les competències bàsiques en les TIC són: alfabetització tecnològica, instruments de treball intel·lectual, eina de comunicació, control i modelització.
16. Contes en línia
L’activitat de contes en línia, en imatge o contes interactius seria una proposta per a nenes i nens de 12 a 24 mesos.
17. Ús de càmera i vídeo digital
A partir dels 5 anys s’introdueix l’ús de la càmera digital i del vídeo digital amb la realització d’activitats de lectoescriptura, matemàtiques, coneixement de l’entorn, creativitat.