Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,82 KB

1.- LA MOTIVACIÓ LABORAL

TEORIA Maslow:


  • Necessitats Fisiològiques:


    Alimentació, descans, calor, vestit, Tenir una feina i un sou digne.

  • Necessitats De seguretat:

    Seguretat física, d'ocupació, familiar, De salut, protecció social, estabilitat en el treball, assegurances Socials, contractes indefinits, protecció per desocupació, Pensions de jubilacions...

  • Necessitats Socials o de pertinença:

    Amistat, afecte, intimitat, ser Acceptat en el equip de treball, que el considerin una persona Fiable, que coneix i fa bé la seva feina i en qui es pot donar Responsabilitats.

  • Necessitats Socials o d'estima:

    Autoreconeixement, confiança, respecte, èxit, reconeixement De la feina ben feta, felicitacions i ascensos.

  • Necessitats D'autorealització:

    Moralitat creativa, espontaneïtat, èxit professional, resolució de Problemes, satisfer la capacitat de creació i el desig de poder.

TEORIA DE DOUGLAS MCGREGOR:


  • Teoria X. Estil autoritari:


    La Direcció dicta les normes i assenyala què s'ha de fer, com s'ha de Fer i en quant de temps.

  • Teoria Y. Estil participatiu:

    La direcció motiva els Treballadors donant-los confiança, formació, informació i Facilitant la seva participació en la presa de decisions.

TEORIA BIFACTORIAL DE HERZBERG:


  • Factors Higiènics:


    son Els factors bàsics dels quals no produeixen satisfacció laboral, Però la manca dels quals generen insatisfacció en els Treballadors.

  • Factors Motivacionals:

    són els que Ajuden a treballar més i millor, perquè estan relacionats amb el Contingut de la tasca i la responsabilitat que assumeix.

TÈCNIQUES MOTIVACIONALS:


  • Adequació De la persona en el lloc de treball.

  • Integració I acollida de nous empleats.

  • Polítiques De conciliació.

  • Millora De les condicions de treball.

  • Reconeixement Del treball.

  • Enriquiment Del treball.

  • Formació I desenvolupament professional.

  • Direcció Participativa per objectius.

2.- LA FORMACIÓ DELS RECURSOS HUMANS

La Formació es considera un procés el qual els treballadors Adquireixen o actualitzen les competències per acomplir la seva Feina.

Objectius:


  • Actualitzar I desenvolupar les competències que ja tenen els treballadors.

  • Proporcionar Nous coneixements que no tenen els empleats i que són necessaris en El lloc de treball.

  • Facilitar La promoció als empleats perquè puguin realitzar una carrera Professional dins l’empresa.

ELS PLANS DE CARRERA

Són Un conjunt de procediments que permeten que els treballadors puguin Construir el seu futur professional sins l’empresa.

Requisits:


  • Formació Inicial.

  • Formació Especifica.

  • Experiència Necessària.

  • Avaluació Del potencial.

ELS PLANS DE FORMACIÓ

Són Un conjunt d’accions formatives dirigides a ajudar els treballadors A acomplir de manera excel·lent les tasques del lloc de treball.

Fases Dels plans de formació:


1r- Anàlisis de les necessitats de formació.

2n- Concreció dels treballadors afectats.

3r- Decisió sobre el tipus de formació i elaboració del pressupost.

4t- Informar els treballadors afectats.

5é- Organització d’horaris.

6é- Seguiment i avaluació.


FORMACIÓ PROFESSIONAL PER A L’OCUPACIÓ

Formació De demanda (bonificada):

-
Accions formatives de les Empreses.

- Permisos individuals de formació (PIF)

Formació D’oferta (subvencionada):

-
Plans de formació dirigits Prioritàriament a treballadors ocupats.

- Accions formatives adreçadés principalment a treballadors Aturats.


Entradas relacionadas: