Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,81 KB


Categories de comportament

Conductes de lideratge

Concretar rols

Assignar tasques i explicar responsabilitats, els objectius i expectatives

Supervisar

Comprovar el progrés i la qualitat del treball, avaluar el rendiment

Planificar a curt termini

Determinar l’ocupació del personal i recursos per fer una tasca correctament i determinar la manera de programar i coordinar

Consultar

Comprovar abans de prendre decisions que afectin a més persones, fomentar la participació i incorporar idees

Donar suport

Actuar d’una manera considerada, mostrant comprensió i suport, donant ànims

Reconèixer

Proporcionar lloança i reconeixement a un rendiment eficaç

Desenvolupar

Facilitar, proporcionar entrenament i consell, ajudar a la gent

Facultar

Atorgar confiança damunt les persones

Visualitzar el canvi

Presentar una descripció vistosa del canvi que pot aconseguir

Córrer riscs pel canvi

Córrer riscs personals i fer sacrificis per animar el canvi

Fomentar el pensament innovador

Animar a la gent perquè qüestioni el seu treball i consideri altres maneres més vàlides

Seguiment extern

Analitzar informació sobre canvis en l’entorn per detectar amenaces i oportunitat


Competències per exercir el lideratge

No hi ha unes competències concretes que es puguin adherir a la categoria de líder, ja que depèn molt del context seran necessàries unes competències o unes altres. Les principals serien:

  • Competència cognitiva (competent en la manera de pensar)

Diagnosticar situacions.Aprendre de l’experiència.Planificar i dissenyar processos.Resoldre problemes i prendre decisions.Augmentar la creativitat
·Competència emocional (competent en el sentir):Analitzar les emocions pròpies i comprendre-les.Regular els estats emocionals propis.Gestionar els estats emocionals dels altres.

·Competència social (competent en el fet amb altres persones)

actuar d manera assertiva.Comunicar amb eficàcia.Desenvolupar relacions fructíferes.Gestionar El rendiment. Dirigir grups i equips. Desenvolupar els col·laboradors. Gestionar conflictes. Gestionar el canviGestionar el temps.

  • Competència tècnica (competent en l’actuació amb objectes, tecnologies i procediments): Resoldre tasques administratives.Utilitzar noves tecnologies.Desenvolupar tasques professionals de tipus tècnic

Entradas relacionadas: