Suspensió del contracte de treball
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 13,03 KB
1. GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS
El que es diferencia en les empreses són les persones, ja que la resta de coses d’una empresa com les màquines, la tecnología, es poden copiar i comprar. És molt important que les empreses tingui un bon equip professional.
- Que són els recursos humans?
Són la força de treball de les empreses i també reben el nom de “capital humà”, s’inclou la part intel·lectual d’aquelles persones.- Què és la gestió de recursos humans?
Són les decision, accions i polítiques que estan relacionades al capital humà de l’empresa per millorar la seva compatibilitat.És important que conegui ( la seva formació,habilitats,competencies… ) els treballadors de l’empresa i si cal un cop les coneixi es fomenti la seva formació.
Exemple
Si un treballador que no sap anglès, i l’empresa té més clients estrangers, s’encarregaran de formar la seva formació per aprendre anglès.
Quan l’empresa veu les seves carencia, es diu que l’empresa està invertint en el capital humà perquè el departament de recursos humans, es el responsable que cadascú ocupi el seu lloc adequat dintre de l’empresa, i per això haurà de fer una bona selecció de persones.
El més important es que els recursos humans se assegurin de que els treballadors fan el seu treball i complint amb la seva feina.
- Objectius dels recursos humans:
1. Seleccionar i formar a les persones que l’empresas necessita
2. Proporcionar els treballadors tot el que necessitin per fer la seva feina i fer que hi hagi una bona comunicació dins de l’empresa.
3. Aconseguir que els treballadors estiguin satisfets per què així s'aconseguiran millors resultats
- Funcions del departament/gestió dels recursos humans:
1. Organitzar el treball i planificació del personal: Consisteix en organitzar les plantilles, d’escriure els llocs de treball i planificar en cas de que apareixin noves necessitats. Inclou els reclutaments (són els processos que es fan per atreure candidats), la selecció ( escollir els candidats ) i els plans d’acollida ( es la integració dels nous treballadors dins de l’empresa ).
2. Formació del personal→ S'encarrega de que tots els treballadors tinguin la formació necessària per a fer totes les tasques. També s’encarreguen de fer un pla de carrera, que cada persona es continuï formant per a promocionar-se a l’empresa.
3. Treball i organització del personal → s’encarrega de tots els tràmits administratius (contractes) i promou la comunicació entre el treballador i l’empresa
4. El clima i la satisfacció laboral → el departament intenta que hagi bon ambient de treball i s’ha de preocupar per com es senten els seus treballadors
5. Prevenció de riscos laborals → establir polítiques, mesures per evitar accidents dins de l’empresah
2. ORGANITZACIÓ DEL TREBALL I PLANIFICACIÓ PERSONAL
A. LA PLANIFICACIÓ DEL PERSONAL
Objectiu de les tècniques de reclutament:
disposar de candidats que compleixin els requisits necessaris pel lloc de treball que jo vull cubrir.
Tècniques de reclutament internes: Captar als candidats dins dels propis treballadors de l’empresa.
Avantatges: les persones ja saben com funciona l’empresa i l’empresa ja sap com es esa persona
Tècniques de reclutament externes:
Captar als candidats de fora de l’empresa i tinc diferents llocs on puc buscar els candidats, com les bosses de treball d’institucions educatives oficials, agències de col·locacions (són organitzacions que no busquen cap benefici i es dediquen a buscar feina a la gent, no formes part de la plantilla de l’empresa), serveis públics d’ocupació (S.O.C i SEPE), ETTS (formes part de la plantilla de l’empresa), Internet (reclutament electrònic, no formes part de la plantilla de l’empresa)
Selecció del personal:
Escollir correctament a les persones que han de treballar a l’empresa. Fases del procés de selecció:
1. Selecció d’oferta del treball
2. Analitzar la carta de presentació/CV/proves
Carta de presentació: a la carta de presentació has de mostrar l'interès que tens per a treballar a l’empresa i destaques els detalls que vols del teu currículum.
CV: és on es reflecteixen les dades personals, professionals i acadèmiques de la persona.
Quan l’empresa rep la carta de presentació i CV és quan s’inicia de veritat el procès de selecció de personal, fa un primer descart els que no compleixen els requisits i després es fan les:
Proves de selecció:
entrevistes de treball (és un contacte directe entre el candidat i la persona responsable del procés de selecció, por haver-hi més d’una entrevista, una entrevista inicial i després, més endavant, es poden fer més).
Proves signo tècniques:
consisteixen en un test d'intel·ligència i un test d'actituds diverses, per conèixer la capacitat intel·lectual del candidat i veure a com s’enfronta en situacions diverses i trobar solucions.
Proves de personalitat:
Qüestionaris que busquen conèixer els trets característics de la personalitat dels candidats,
Proves de cultura general:
Qüestionaris sobre coneixements bàsics que ha de tenir qualsevol persona
Proves professionals:
Són aquelles proves específiques per comprovar el nivell de coneixements ja siguin teòrics o pràctics, que estan relacionats amb el lloc de treball que vull cumplir
Proves de grup:
Activitats que fan a l’hora diferents aspirants, que han solucionar un problema proposat i se analitza la capacitat de treballar en equip i la qualitat de lideratge
3. LA FORMACIÓ I GESTIÓ DEL CONEIXEMENT
3.1 LA FORMACIÓ DE RECURSOS HUMANS:
- La formació dels treballadors permet que es puguin adaptar als canvis que es van produint ja sigui a nivell tecnològic o a nivell de la societat.
- Actualment la formació que està més a l’alça a les empreses és la formació online.
- Avantatge: redueix costos tant per l’empresa com pel treballador, és més còmode, flexibiltat del ritme d’aprenentatge, redueix el temps d’aprenentatge, el material sempre està actualitzat
- Inconvenients: la comunicació amb el teu cap és més lenta, problemes tècnics, major taxa d’abandonament, la gent té una falta d’ànim.
4. EL TREBALL I L’ADMINISTRACIÓ DEL PERSONAL
4.1 EL TREBALL I EL SEU Març LEGAL
A. Què és el treball?
És un conjunt de tasques i activitats que les persones fan dintre de l’empresa. Perquè una activitat es consideri treball es necessita 4 condicions:
1. Ha de ser voluntaria, es l apersona que decideix si treballa o no
2. Ha de ser per compte d’altri (per una 3r persona), sinó, no es considera treball sería una activitat de treball
3. Ha de existir un remuneració o treball a canvi de salari, ha de ser monetaria, decideixo per qui treballo, m’han de pagar un salari.
Ha d'haver una relació de subordinació, hi ha un que mana i altre que obeeix
B) El Març normatiu laboral:
- Estatut dels treballadors: es la norma bàsica que desenvolupa i concreta el conjunt de drets,llibertats i obligacions que tenen els treballadors i les empreses.Sempre es pot millorar però mai empitjorar.
- Convenis col·lectius: Són els acords que hi ha entre els representants del treballadors i de les empreses, i d'un sector o activitat concreta on es fixen en els sectors específic del treballador (mejoran estatuto de los trabajadores).
- Contracte de treball: Les normes específiques per la meva persona, és a dir, que és personal.
4.2 EL CONTRACTE DE TREBALL: És un acord on estan reflexades les voluntats de l’empresa i del treballador
- El tipus de feina
- Si es fa període de prova o no
- Remuneració
- Jornada laboral (quins descansos hi té, les vacances que es farà, hores extres,…)
- Tipus de contracte
- Durada del contracte (contracte indefinit, contracte en pràctiques,temporal…)
Tipus de contractes:
- Indefinit : aquell que no té data de finalització
- Temporal: aquell que té un finalització/duració determinada
- Per la formació en alternança: per persones que estan estudiant i treballant (sí et paguen)
- Formatiu per a l’obtenció de la pràctica laboral: contracte de pràctiques (no hi cobres)
4.3 LES RELACIONS LABORALS
Sindicat →representants dels treballadors (ex: UGT).
Patronal → representant de l’empresa.
Negociació col·lectiva → Un procés on sindicat i patronal, intentan posar-se d’acord per pactar les condicions del conveni col·lectiu.
4.4 EL SALARI I LA NÒMINA
-
Salari→ És la totalitat de les percepcions econòmiques dels treballadors (que poden ser en diners o en especies) per la prestació professional del seus serveis laborals per compte d’una altra persona. El salari inclou tant el seu treball com els descansos
Retribució en espècie → és aquella part del salari que on en lloc de pagar-se amb diners se li donen al treballador productes, béns o drets. La retribució en espècie no pot superar el 30% de la totalitat del salari
-
Nòmina → No és el salari, és el document on està detallat d’on surt allò que jo cobri. Rebut del salari
- Parts de la nòmina
Capçalera →és on es posen les dades de l’empresa i les del treballador
Meditacions → quantitats que rep el treballador, salari brut
- Percepcions salarials → inclou el salari base (que és el salari que tú pactes en el moment de signar el contracte) i els complements salarials (coses que no estan dintre del salari que jo he pactat però que se me paguen per les meves habilitats o feines que estic fent, plus de nocturnitat)
- Percepcions no salarials →no és més salari, és una part que em paguen perquè em compensen despeses que jo he tingut en la meva feina (transport)
Deduccions → coses que les empreses resten a les meditacions per pagar en el nostre nom les aportacions de la seguretat social, les retencions a IRPF i altres
Salari net
- Complements salarials
- Pagues extres →En el estatut es fixa que tot treballador ha de rebre com a mínim dues pagues extraordinàries a l’any. En el conveni col·lectiu és on es determina com calcular aquesta paga.
5. CLIMA I SATISFACCIÓ LABORAL
5.1. GESTIÓ PER COMPETÈNCIES I INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL
Intel·ligència emocional:
reconèixer i saber gestionar les emocions i els sentiments tants els propis com els dels altres
- Personal →saber com som i què volem
- Autoconsciència: conèixer els nostres sentiments i com afecten als altres
- Autoregulació: saber controlar-nos
- Motivació: tenir necessitat d'aconseguir objectius
- Socials →entendre als altres i saber relacionar-nos amb ells.
- L’empatia: posar-nos en el lloc dels altres
- Habilitats socials: saber relacionar-se amb el altres.
5.2 LA MOTIVACIÓ DELS RECURSOS HUMANS (RRHH)
Per tota empresa és important que els treballadors estiguin motivats. Per això, l’empresa els ofereix:
- Diners (+ reconeixement)
- Bon ambient de treball
- Bon horari/flexibilitat
- Expectatives de futur/formació.