Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,76 KB

Diferencies  organitzacions burocràtiques/col·laboratives


Tipus de regulació de la realitat:


En el cas de les organitzacions burocràtiques la realitat esta molt regulada per lleis i de manera jeràrquica on els membres no poden decidir aquesta realitat, per lo contrari les organitzacions colaboratives son els mateivos membres que contrueixen la realitat.

Concepció de l’exercici professional:


pel que fa a l’exercici professional en les organitzacions burocràtiques treballen de manera privada, aïllats i gairebé sense espais comuns per compartir experiències del dia a dia.Per altre banda les organitzacions colanboratives el seu exericic professional s’entén com una tresca col·lectiva entre tots els membres de la organització.

Concepció del professional:


En les organitzacions burocràtiques el professional es concebut com a tècnic, en canvi en les colaboratives es concebut com agent de desenvolupament i canvi.

Implicació en la presa de decisions:


la presa de decisions en les organitzacions burocràtiques hi ha poca implicació pdels professionals, per lo contrari en les colaboratives es fan de manera compartida amb tots els professionals.

Assignació de responsabilitats:


l’assignació en les organitzacions burocràtiques es fa de manera jeràrquica seguint l’ordre de importància que te cada professional dins la organització, en canvi en les colaboratives s’apren mútuament.


La diferencia entre líder i Directiu esta en que el líder neix de manera espontània, no hi ha un moment Explícit, assumeix responsabilitsts i es carismàtic i te autoritat sobre el Equip. En quan als directius si que hi ha un moment explícit, ja que son Escollits per dirigir l’empresa o institució i tot i que tenen poder sobre L’equip, no sempre son líders, amb això volem dir que no sempre un directiu te Capacitat, habilitat i empatia per fer arribar la seva enerfiua als altres en El lloc de treball duna maneta significativa i que influenci.

-Confiança en si mateix:

per tal de saber escoltar, no apoderar.Se dels merits i saber demanar Ajuda quan faci falta.

-Energia positiva:

i optimisme per tal de generar en els demés una actitud positiva de manera Que puguin fer fornt a qualsevol obstacle. Aquesta perspectiva atrau als Companys de treball i estabelix una influencia, el respecte i l’admiració dels Altres

-visió guiadora:

el líder ha de tenir idees clares del camí que cal seguir i del que vol Aconseguir, amb la felxibilitat per adaptar.Se als canvis.

-passió:

esta motivat per fer El que li agrada i ha de transmetre aquesta motivació als moembres del seu Equip.

-Curiositat i audàcia:

persona inquieta per a l’aprenentatge, assumeix riscos, assaja noves Formules, experimenta i aprèn dels fracassos i fa a prendre a l’equip.

DIFERENCIA LIDER DE DIRECTIU : La diferencia entre líder i Directiu esta en que el líder neix de manera espontània, no hi ha un moment Explícit, assumeix responsabilitsts i es carismàtic i te autoritat sobre el Equip. En quan als directius si que hi ha un moment explícit, ja que son Escollits per dirigir l’empresa o institució i tot i que tenen poder sobre L’equip, no sempre son líders, amb això volem dir que no sempre un directiu te Capacitat, habilitat i empatia per fer arribar la seva enerfiua als altres en El lloc de treball duna maneta significativa i que influenci.

-Confiança en si mateix:

per tal de saber escoltar, no apoderar.Se dels merits i saber demanar Ajuda quan faci falta.

-Energia positiva:

i optimisme per tal de generar en els demés una actitud positiva de manera Que puguin fer fornt a qualsevol obstacle. Aquesta perspectiva atrau als Companys de treball i estabelix una influencia, el respecte i l’admiració dels Altres

-visió guiadora:

el líder ha de tenir idees clares del camí que cal seguir i del que vol Aconseguir, amb la felxibilitat per adaptar.Se als canvis.

-passió:

esta motivat per fer El que li agrada i ha de transmetre aquesta motivació als moembres del seu Equip.

-Curiositat i audàcia:

persona inquieta per a l’aprenentatge, assumeix riscos, assaja noves Formules, experimenta i aprèn dels fracassos i fa a prendre a l’equip.

Les característiques que Incideixen en ell desenvolupament d’una situació de lideratge son les Personals, les dels membres del grup i del context, diguéssim que el fet de ser El líder esta regit per un conjunt de qualitats que a part de ser apresses i Relacionades amb el àmbit professional, la majoria son innates, com el carisma O l’audàcia, per aquets motiu son importants les cacteristique spersonals , las Del membres del grup son tan iguals d’important perquè son els compants que Trien el líder del equip, i per aquest motiu acostuma a ser una persona de Docnfiança i que desperta molta ermpatia. I el context es igual d’important Perquè segons on es trobi el grup o l’organització pot funvionar millor un tipu De líder o un altre, segons la situacip es decantata el perfil de líder que mes Li convingui.

2

Entradas relacionadas: