Stakeholders, Transacció i Gerència en l'empresa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,37 KB

Stakeholders

STAKEHOLDERS: hace referencia a una persona, organización o empresa que tiene interés en una empresa u organización dada. Las partes interesadas podrían ser los trabajadores de esa organización, sus accionistas, los clientes, los proveedores

Transacció

TRANSACIÓ: es un acuerdo, comunicación o movimiento llevado a cabo entre un comprador y un vendedor en la que se intercambian un activo contra un pago. Implica un cambio en el estatus en las finanzas de dos o más negocios o individuos. El comprador y el vendedor son entidades u objetos separados, que generalmente intercambian productos de valor, como información, bienes, servicios o dinero.

Tipus de transacció

  • La freqüència de la transacció.
  • La incertesa de l’entorn.
  • L’especificitat en les inversions.

Coordinació

  • planificació central.
  • mercat.
  • empresa.

má invisible

Especialització

Avantatges de l’especialització:

  • A mesura que es repeteix una tasca, el treballador adquireix més destreses en la seva execució. Al ser tasques bàsiques, cada treballador pot fer aquelles que s’ajusten més i millor a les seves capacitats.
  • Si un treballador realitza sempre la mateixa tasca, no necessita canviar d'eines. S’eliminen els temps no productius.
  • Com més “bàsica” és una tasca més senzill és dissenyar una màquina o desenvolupar un mètode que la permeti executar.

Inconvenients de l’especialització:

  • Amb l’especialització els treballadors perden l’habilitat d’utilitzar la imaginació i la intel·ligència. (segons Marx s'alienin)
  • Augment de l’eficiència i les desigualtats entre homes/dones consagrats a diferents professions.
  • Augment de la interdependència entre els treballadors (cap es capaç de produir per ell sol res que es pugui consumir i/o comercialitzar)

DAFO

DAFO es una herramienta de estudio de la situación de una empresa, institución, proyecto o persona, analizando sus características internas (Debilidades y Fortalezas) y su situación externa (Amenazas y Oportunidades) en una matriz cuadrada.

La Societat Cooperativa

LA SOCIETAT COOPERATIVA és tota empresa de propietat col·lectiva que pertany als beneficiaris de l’activitat. Formada per un conjunt de persones que associen per realitzar una activitat econòmica que els beneficia a tots.

Tipus:

  • Cooperatives de producció
  • Cooperatives de venda
  • Cooperatives de consum i serveis diversos
  • Altres: cooperatives de primer grau i cooperatives de segon grau

Principis:

  • Principi de portes obertes (llibertat accés i abandonament de la cooperativa)
  • Principi democràtic d’un home un vot
  • Retribució limitada al capital aportat pels socis. Aportacions obligatòries i voluntàries

Gerents

GERENTS -> han de respondre davant dels accionistes i aquesta ha de ser la seva responsabilitat final. Accions socials minen el mercat i algú ha de pagar per aquesta redistribució d’actius:

  • Les accions “socials” originen un cost a l’empresa
  • L’empresa repercuteix aquest cost al producte
  • El consumidor surt perdent -> canvia de producte
  • L’empresa surt perdent
  • Els gerents no son qui per decidir com ha de ser la societat

Les tasques i responsabilitats dels gerents han canviat en els darrers anys. Factors:

  • Competència global
  • La introducció de les noves tecnologies de la informació

Un aspectes claus de la gerència:

  • “L’art de fer coses per mitjançant les persones” (Mary Parker Follet)
  • Universalitat: utilitza els recursos per obtenir els objectius i unes utilitats suficients en tot tipus d’organització (lucrativa i no lucrativa).
  • Es busca l’obtenció dels objectius de forma eficaç i eficient PLANIFICANT, ORGANITZANT, DIRIGINT I CONTROLANT.
  • FUNCIONS DE LA GERÈNCIA

Entradas relacionadas: