Sortides organitzades i història personal: activitats i fases
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,74 KB
L’oferta organitzada de sortides
Aluja, J i Baluja. Avantatges de les sortides organitzades:
- Un entorn pedagògic i ambiental nou que pel fet de la “novetat” ja pot ser un element engrescador i estimulant.
- Un equip de persones al servei dels alumnes amb una bona experiència i integrades en aquest entorn, a més de ser uns grans coneixedors de totes les possibilitats que ofereix.
- Unes activitats i uns materials didàctics que han estat provats i contrastats en la tasca diària i amb una diversitat ampla de grups.
- Uns tallers complementaris a les activitats de camp i la possibilitat de treballar amb eines, estris i instruments que no són ni habituals ni factibles a l’escola.
La història propera
La construcció de la història personal i la narració. 5 fases per treballar-la:
Temps històric: Omplir un quadre, a partir de les preguntes i activitats, amb els aspectes essencials que caracteritzen el seu temps històric: passat (fonts), present i futur, canvi i continuïtat, i percepció dels canvis.
Perioditzar la història personal: Procedir a la periodització dels esdeveniments de la seva vida a partir de la selecció dels aspectes essencials que s’han exposat en el quadre anterior. Es contemplen dos períodes que completen el context del relat: Algun esdeveniment de la vida anterior al naixement del nen (ex: quan es van conèixer els seus pares). / El futur ha de formar part d’un altre període important sobre el qual ha de reflexionar i incorporar el futur com un dels components fonamentals de la temporalitat humana.
Simultaneïtat: Al mateix temps que s’estableix una periodització, es seleccionen els esdeveniments, s’ordena el relat i es poden establir relacions oportunes amb la història familiar, local o nacional. Es pot començar per indagar el que passava al seu entorn en l'any del seu naixement (ex: l’any que jo vaig néixer s’escoltava la cançó…).
Clasificar i ordenar la informació: Exposar tota la informació classificada en un nou quadre per proporcionar un cert ordre i que tingui en compte tots els aspectes.
La narració: S’ha de redactar la historia personal estructurada a partir de la periodització que s’ha realitzat.
Procedir a la narració de les històries personals, començant per allò que passava abans de néixer, en l’any que van néixer i continuant per cada període històric, per acabar amb les seves expectatives de futur.