Sortides organitzades i història personal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,25 KB

L'oferta organitzada de sortides.

L'oferta organitzada de sortides. Aluja, J i Baluja. Avantatges de les sortides organitzades:

  • 1. Un entorn pedagògic i ambiental nou que pel fet de la “novetat” ja pot ser un element engrescador i estimulant.
  • 2. Un equip de persones al servei dels alumnes amb una bona experiència i integrades en aquest entorn, a més de ser uns grans coneixedors de totes les possibilitats que ofereix.
  • 3. Unes activitats i uns materials didàctics que han estat provats i contrastats en la tasca diària i amb una diversitat ampla de grups.
  • 4. Uns tallers complementaris a les activitats de camp i la possibilitat de treballar amb eines, estris i instruments que no són ni habituals ni factibles a l’escola.

La història propera. La construcció de la història personal i la narració.

La història propera. La construcció de la història personal i la narració. 5 fases per treballar-la:

  • Temps històric: Omplir un quadre amb els aspectes essencials que caracteritzen el seu temps històric: passat, present i futur, canvi i continuïtat, i percepció dels canvis.
  • Perioditzar la història personal: Procedir a la periodització dels esdeveniments de la seva vida a partir de la selecció dels aspectes essencials que s’han exposat en el quadre anterior.
  • Simultaneïtat: Buscar la coincidència entre la història personal i els fets històrics en l’àmbit local o nacional.
  • Clasificar i ordenar la informació: Exposar tota la informació classificada en un nou quadre per proporcionar un cert ordre.
  • La narració: Procedir a la narració de les històries personals, començant per allò que passava abans de néixer, en l’any que van néixer i continuant per cada període històric, per acabar amb les seves expectatives de futur.

Entradas relacionadas: