Socialització i escola: construcció de la realitat i funcions socials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,14 KB

Socialització i escola

Guy Rocher, sociòleg canadenc, ha definit la socialització com un procés a través del qual les persones aprenen i assimilen les formes de comportament, valors i rols socialment acceptats. Aquest procés implica el desenvolupament d'una identitat social i l'adequació a les normes i valors de la societat.

Importància de la cultura i la construcció de la realitat

BERGER I LUCKMANN: la realitat no és una cosa objectiva i donada, sinó que és construïda pels individus i les societats a través de processos culturals i simbòlics. Aquesta construcció de sentit de la realitat és fonamental per a la vida social, ja que ens permet donar forma i significat a la nostra experiència i interactuar amb els altres.

La socialització primària i secundària

La socialització primària és el procés inicial que té lloc durant la infància, mentre que la socialització secundària és un procés continu al llarg de la vida, integrant-se en altres institucions socials com l'escola, el treball i els grups d'amics.

L'altre generalitzat i els altres significants

L'altre generalitzat és un concepte que fa referència a la percepció que tenen els individus sobre com són vistos pels altres membres de la societat. Això condiciona la seva forma d'actuar i comportar-se en els contextos socials. Per altra banda, els altres significants són persones importants en la vida d'un individu que influeixen en el seu procés de socialització.

La construcció social de la realitat

Els autors Berger i Luckmann argumenten que la realitat és una construcció social, on les persones donen sentit al món a través de la comunicació i la interacció social.

Funcions socials a l'escola

  • Manifestes: currículum, educació, socialització, integració, transmissió cultural, formació.
  • Latents: contribueixen al desenvolupament social, emocional i personal dels estudiants.
  • Preparació per a la vida laboral.
  • Guarda i custòdia.
  • Cohesió social i construcció d'identitats nacionals.

Entradas relacionadas: