La socialització: aspectes fonamentals, etapes i agents

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,23 KB

1.1- La socialització

“La societat és la nostra experiència amb la gent que ens envolta”

ARISTÒTIL - Primer ve la societat ja que un individu per si sol no té sentit.

Socialització:

Tot individu arriba a la condició d’humà gràcies a un procés d’aprenentatge, la socialització i que dura tota la vida. A més a més és la inculcació de la cultura ( normes ), aprenem i interioritzem elements socioculturals i els integrem en la nostra personalitat i això permet que visquis adaptat.

Aspectes fonamentals:

  • Adquisició de coneixements: maneres d’actuar, sentir, pensaments propis de la cultura i del grup en el que vivim.

  • Integració de dimensió sociocultural: formen part de la propia personalitat, la manera d’actuar sentir, etc. Això fa que acceptem els imperatius socials ( normes que les acceptem.

  • Adaptació a l’entorn social: construeix lligams entre generacions i duren tot el cicle vital ja que ens adaptem a diferents situacions. “Lligams entre generacions i continua l’adaptació a circumstàncies canviants.

1.2.- Etapes de la socialització

Socialització primària: infantesa ( fase més interna ). S’aprenen les pautes de comportament, la parla, el caminar, etc. L’agent és la família

Socialització secundària: Durant la juventud i la maduresa. Adaptació a les expectatives ( hi ha autonomia ). Adaptació a les normes del grup de convivencia. Actuar per interessos. Autonomia. Sistema educatiu, mitjans de comunicació, món laboral, altres grups…

Agents: L’escola, els grups, la feina, els mitjans de comunicació… Pregunta i controla el comportament se n'adona del món extern.

1.3.- Agents de socialització

Sectors socials que, amb la seva acció, contribueixen a transmetre models socials que fan que els individus s’integrin a la societat a què pertanyen.

Segons la intenció de socialitzar:

  • Família: relació de submissió i dependència.

  • Escola.

Sense intenció de socialitzar:

  • Mitjans de comunicació.

  • Iguals: relació d’autonomia.

Entradas relacionadas: