Sistemes d'Injecció Dièsel: Tecnologia i Components Clau
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,21 KB
Regulació Electrònica Dièsel
La regulació electrònica dièsel gestiona el cabal injectat i l'inici de la injecció. Les seves funcions són assumides per la bomba injectora a una pressió de fins a 800 bar.
Millores Clau
- Regulació precisa del règim de ralentí.
- Regulació òptima del règim màxim.
- Gestió completa de l'inici d'injecció.
Injectors
Els injectors, de tipus bimolla o agulla, permeten realitzar la injecció de combustible en dues etapes, reduint emissions i sorolls.
Etapes d'Injecció
- Primera Etapa: L'injector es posa sota pressió, l'agulla s'aixeca per la pressió del combustible i comprimeix la molla, quedant la carrera limitada i sortint una petita quantitat de gasoil pels orificis d'injecció.
- Segona Etapa: Augmenta més la pressió del gasoil i l'agulla finalitza la carrera, recolzant-se a la molla i limitant el cabal d'injecció.
Transmissor d'Inici d'Injecció
Aquest component registra el moment en què comença l'obertura de l'injector en un dels cilindres del motor i, així, amb els altres.
Funcionament del Transmissor d'Inici
Es troba un èmbol dins de la bobina de pressió. Quan l'agulla s'aixeca, l'èmbol entra a la bobina, el camp magnètic s'altera i s'indueix una tensió, transmetent un desplaçament de l'agulla a l'interior.
Transmissió de la Posició de la Corredora de Regulació
Capta l'angle de rotació de l'arbre excèntric i transmet informació a la unitat de control. Munta dues pistes en dues bobines induïdes de 5V a una certa freqüència. Dels dos senyals, una entra i surt, i l'altra es veu afectada per una variació de camp.
Transmissor de Pedal
Situat al suport del coixí de l'accelerador, determina la posició del pedal amb un potenciòmetre que transmet informació a la unitat de control.
Actuadors
Els actuadors són dosificadors i posicionadors que dosifiquen la quantitat de combustible mitjançant el moviment de la corredora. Estan formats per un induït i un bobinat alimentat per 15V. Les posicions que regulen són: ralentí, càrrega parcial, plena càrrega i regulació.
Electrovalvula per a la Regulació d'Injecció
Corregeix la pressió de control a l'èmbol situat a la bomba d'injecció. Està formada per un èmbol, una molla i una bobina. En cas d'avaria, es limitarà la potència del motor i s'indicarà amb una llum al panell.
Sistema Injector-Bomba
És una bomba d'injecció amb una electrovàlvula i un injector. L'electrovàlvula regula l'inici de la injecció i el temps d'injecció o la quantitat que s'injecta.
Estructura de l'Injector-Bomba
És un conjunt generador d'alta pressió, electrovàlvula de comandament i injector. Funciona gràcies al moviment de la lleva, que desplaça el balancí de rodet que prem el perno. El perno empeny el moll i el gasoil surt per l'agulla de l'injector.
Bomba Tàndem
Aspira el combustible del dipòsit, el fa passar pel filtre i l'impulsa fins a l'injector. Al seu interior es troben dues vàlvules: la que regula la pressió i la que limita la pressió.
Funcionament de la Bomba Tàndem
S'omple per dues parts. La lleva gira omplint i descarregant pressió, fent dues absorcions i dues impulsions. El gasoil surt cap a la culata i surt per l'injector.
Tub Distribuidor
Equilibra les temperatures i evita el bombolleig al tub distribuidor. Es compon d'un tub dins de l'altre: a l'interior circula el gasoil a pressió i a l'exterior va alternant-se.
Bomba Piezoelèctrica
No té una electrovàlvula normal; es substitueix per un paquet d'elements piezoelèctrics un damunt de l'altre. Les seves fases són:
- Preinjecció
- Injecció principal
- Postinjecció
Aquest actuador, quan se li aplica pressió, genera una tensió, i quan se li aplica corrent, es contrau.
Sistema Common Rail
Característiques del Common Rail
- Elevades pressions d'injecció.
- Capacitat de funcionar a règims de motor elevats.
- Pressió de comandament d'injecció.
Poden ser de tipus Unijet i Multijet.
Circuit de Baixa Pressió
Compost per la bomba d'encebament i el filtre de combustible.
Circuit d'Alta Pressió
Compost per la bomba d'alta pressió i la vàlvula de lubricació. Funciona quan la lleva està sota càrrega: el combustible és aspirat i, quan la lleva gira, prem per pressió la membrana. Amb la pressió, s'aixeca la boleta i surt el gasoil.
Regulació del Cabal
El cabal és regulat pels injectors segons el temps que injecten.
Desactivació del Pistó
La bobina actua sobre la vàlvula de làmina i el pistó no bombeja. Així es desactiva el pistó, reduint consum, desgast i energia.
Etapes d'Activació de l'Injector
- Etapa d'Activació: Provoca una pujada ràpida de l'agulla (100V).
- Etapa de Manteniment: Alimenta l'electrovàlvula, limitant la potència amb una tensió de 50V i una intensitat de 12A.