Sistema d'Informació de Màrqueting: Clau per a l'Èxit Empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,95 KB
El Sistema d’Informació de Màrqueting (SIM)
Les empreses que disposen de més informació gaudeixen d’avantatges competitius superiors, ja que poden adaptar-se millor a les circumstàncies de l’entorn.
El sistema d’informació de màrqueting o sistema d’informació de mercats (SIM) és una organització d’equipaments tècnics, persones i procediments que té com a finalitat la recollida, el tractament i la distribució d’informació de manera sistemàtica. És un referent útil per prendre decisions.
Àrees del Sistema d’Informació de Màrqueting
Dins del sistema d’informació de màrqueting, es poden trobar quatre àrees:
Àrea de dades internes
Recopila la informació que es genera dins l’empresa i la gestiona. La tecnologia ens permet millorar l'obtenció i gestió de la informació utilitzant sistemes integrats de gestió ERP i fent servir aplicacions de CRM.
Els sistemes ERP són aplicacions que permeten gestionar determinades funcions dels departaments d’una empresa i compartir la informació. Utilitzen una base de dades comuna, garanteixen la integritat i unicitat de les dades, agilitzen la recollida i la distribució de la informació, milloren la gestió i augmenten la satisfacció del consumidor.
Els data warehouse són els grans volums de dades d’interès per a una empresa que són emmagatzemades en un sistema informàtic per a la presa de decisions.
Els sistemes CRM formen part dels ERP i són eines que faciliten la gestió integral de tota la informació que es genera com a conseqüència de les relacions que estableix una empresa amb els seus clients.
Avantatges: conèixer el comportament i hàbits de compra, les preferències del client, saber la cartera de productes pels clients, informació de les reclamacions i serveis post venda, seguiment de la rendibilitat de cada client i generar estadístiques sobre el consumidor.
Àrea d’intel·ligència de màrqueting
Explora l’entorn en la recerca d’aquella informació que pugui tenir alguna influència en els resultats de les decisions de les empreses. Per millorar la informació poden formar i motivar els venedors i distribuïdors, observar el comportament de la competència, crear una comissió, comprar informació i obtenir informació en línia.
Àrea d’investigació de mercats
Solen contractar els serveis d’una consultoria o d’un institut d’investigació de mercats.
Àrea de suport a les decisions de màrqueting
Recull procediments que permeten analitzar i interpretar la informació. Les eines que utilitza són: anàlisi estadística, simulacions amb models per determinar quina seria la millor solució als problemes i el data mining, que és un conjunt de tècniques estadístiques que permeten analitzar un conjunt molt ampli de dades.