Sistema de Comunicació i Teleassistència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

Sistema de Comunicació

És un conjunt d'elements i procediments que permeten l'intercanvi d'informació mitjançant uns símbols comuns.

La comunicació eficaç entre:

la persona usuària, el centre d'atenció.

L'intercanvi es pot donar entre individus, encara que també en màquines.

S'ha de produir satisfactòriament, ha de permetre la interacció entre ambdues parts. Es fa a distància: són necessaris dispositius i equipament que ho permetin.

Elements del Sistema Comunicatiu

Un emissor, llença el missatge en una comunicació a distància es necessitarà un transmissor. L'emissor és la persona que inicia la trucada. Un missatge, la informació que s'envia a través d'un codi d'informació que alarma. Un mitjà o canal, a través del qual es transmet el missatge, serà telefònica o de dades. Un receptor, rep i interpreta el missatge amb el centre d'atenció e personal teleoperador.

Protocols de Comunicació

Les regles per a la transmissió i recepció de missatge en aquest cas, entre els dispositius de teleassistència de manera eficaç i fiable. Te dos tipus: Oberts. Són compatibles per a tots els sistemes i poden ser emprats per qualsevol terminal. De propietat. Pertanyen a una empresa, són compatibles amb els equips i plataformes d'aquesta empresa. Elements fonamentals: Terminal domiciliari, Unitat de control remot (UCR).

Teleassistència Avançada

És un servei que incorpora a les prestacions tradicionals noves funcions amb la finalitat de millorar l'autonomia i la seguretat de la persona.

Noves funcions que incorpora: Complements tecnològics a la llar, teleassistència mòbil i serveis de telecomunicació.

Complements Tecnològics

Són els dispositius instal·lats a l'habitatge, estan dissenyats per alertar de diferents eventualitats i afavorir la seguretat, la mobilitat, la localització i la salut en l'entorn domiciliari.

Teleassistència Mòbil

Permet a la persona rebre el servei tant si es troba dins com fora del domicili. Objectius específics: Proporcionar cobertura, localització geogràfica, suport immediat, mobilització dels recursos, enllaç entre la persona i l'entorn sociofamiliar.

Persones Grans

Aumentar la teleassistència domiciliària tradicional fora del domicili.

Els destinataris són persones: Amb vida social fora de casa, que puguin assegurar el manteniment dels dispositius mòbils, els terminals han de ser fàcils de comprendre i d'usar.

Pulseres contra el maltractament de violència de gènere: Es col·loca a l'agressor per ordre judicial amb un sistema de GPS que advertix de la presència del maltractador, avisos a la policia si el maltractador supera el perímetre.

Sistemes de Telelocalització

Proporcionen informació precisa sobre la ubicació i els moviments d'una persona, estan orientats a persones amb deteriorament cognitiu lleu. Es componen de: programa d'alertes i un dispositiu discret que porta l'usuària.

Pot ser gestionat per el centre d'atenció de forma remota, incorpora una base de dades cartogràfica que pot contenir zones de perill i zones segures per a la persona usuària, els dispositius estan programats de manera personalitzada, segons les característiques individuals i l'entorn per on es mou.

Projectes innovadors: servei de teleassistència per a persones sordes, llars.

Entradas relacionadas: