Silenci administratiu desestimatori
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Derecho
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,45 KB
El procediment administratiu fases i documents:
Les nostres relacions amb l'administració sempre serà a nivell de documents, o d'actes.Els procediments administratius tindran una norma o funció marcada amb una llei.
Acte administratiu:
Són disposicions admeses per les administracions públiques que recullen la voluntat de les mateixes i que originen efectes jurídics un cap d’aquestes són publicitats. Qualsevol relació amb l’administració és un acte administratiu.
1. Actes simples i complexes
Simples: quan es ames per un sol òrgan administratiu també que el procés no és gaire llarg.
Complexes: surten de diferents òrgans públics.
2. Actes singulars i generals
Singulars: els actes van adreçats a una o vàries persones però identificades amb noms i cognoms. Ex/ empadronament
Generals: que va adreçat a un conjunt de persones però que no estan identificades amb noms i cognoms. Ex/ Beques d'alumnes
3. Actes favorables i de gravàmens
Favorables: que reconeixen un dret o un avantatge. Ex/ Tancar un carrer per festiu
De gravàmens: ex/ multes.. Ex/ Et poden destorçar la casa perquè puguin posar una carretera per els cotxes . Ex/ Prohibicions
4. Actes constitutius i declaratius
Constitutius: creen, modifiquen o extingeixen relacions o situacions jurídiques. Ex/ Consisteix una lliçència.
Declaratius: limiten acreditar una situació o un fet. Ex/ certificat.
5. Actes resolutius i de tràmits
Resultis: al final del procediment.
Tràmits: la preparació del resolutiu.
6. Actes que esgoten o no la via administrativa
Quan en un acte es pot presentar un recurs vol dir que no està esgotat o que encara està en procediment.
Quan des de la via administrativa està esgotada la fem passar per la via judicial.
7. Actes expressos i actes presumptes o de silenci administratiu
Presumptes o de silenci administratiu:
Vol dir que si que ens han acceptat allò que volíem demanar.
Actes expressos: l'administració dóna resposta per escrit o notificat.
El procediment administratiu és la via formal en que es fan els actes administratius. Tot el conjunt de documents que fem servir per trobar una resposta. Una de les seves característiques son les fases que son les següents:
Inici,
Desenvolupament ,Acabament ,
Execució ,
Revisió
Inici:
L’inici es pot començar de dues maneres:
D’ofici:
és quan l’administració comença la sol·licitud a un particular. Administració ≠denuncia Instancia o sol·licitud per part de la persona interessada:
és quan una persona comença a sol·licitar a l’administració o sigui que comença el procediment
Fase del desenvolupament:
La fase del desenvolupament administratiu te tots aquells actes que es tan inclosos des de l’inici fins a la resolució que es la part final. En el desenvolupament i trobem duges fases que son:
L’ordenació del procediment: hi ha d’haver un impuls a una actuació de l’administració de manera que ha de sol·licitar i decidir el que s’ha de fer.
Instrucció del procediment: és quan es revisen els documents i s’ordenen, es valoren... Els tràmits que s’inclouen en el procediment , són:
Informes
son avaluacions tècniques elaborades per experts Al·legacions:
informació aportada per el ciutadà i qu el administració considera que es rellevant.
Audíències
consisteix a donar o a conèixer els tràmits fets abans de que es redactin les resolucions.
Proves
Justificacions
Fase d’acabament
La fase d’acabament pot finalitzar-se amb quatre maneres:
Acabament per part de l’administració
Resolució competent: és aquell document que inclou les decisions que compte saber. És quan ens envien la resolució.
Declaració de caducitat: és produeix quan es paralitza un procediment administratiu per causes de provocades per al persona interessada. L’administració envia un document de caducitat.
Acabament per part del ciutadà
Desistiment: és quan no es vol continuar el procediment temporalment.
Renuncia: és quan s’abandona el procediment administratiu.
Publicitat de les resolucions que fa l’administració
Notificació: es quan ens arriba una resolució a casa nostre.
És la comunicació d’una resolució a les persones interessades. En el moment que es dicta la resolució, la notificació s’ha d’enviar en un termini de 10 dies. Quan rebem la notificació hi ha d’incloure el que conté la resolució, els terminis i el que s’ha de recorre. En cas de que aquella persona canviés de domicili i no se’l trobes la molta, és comunicaria en un butlletí oficial.
Silenci administratiu
És quan l’administració no respon en un termini prevista legal .
- Silenci administratiu positiu: s’anoten com a una resposta afirmativa (si)
Silenci administratiu negatiu
És quan no ens accepten la sol·licitud d’allò que havíem demanat.
Execució i revisió de la resolució
Un cop feta la resolució, si es vol, es pot representar una revisió. Si les persones interessades no hi estan d’acord, poden realitzar un recurs la qual serà representant en un organisme públic sempre quan donen una resolució, hi ha de constar que es poden representar recursos i a un presentar aquest recursos. Hi ha diferents tipus de recurs:
Alçada
Es quan es fa davant de l’òrgan superior a l’òrgan que ha havíem recorregut havans perquè no estem d’acord amb el que ens han resolt.
Reposició
Es quan es fa un cop esgotada la via administrativa.
Extraordinària de revisió
Es com una reposició entre un particular.
Quin és el procediment per recorre contra una resolució?
És fan recursos d’alçada fins ha esgotar la via administrativa i un cop esgotada la via administrativa passa a la via judicial.
1
Quan diem que un acte administratiu esgota la via administrativa
Quan no hi ha cap altre òrgan per recorre per la via administrativa i passem cap a la via judicial
2
A)Quina finalitat té una notificació?
Una notificació te la finalitat de donar resposta o donar en coneixement a una persona per la qual cosa havia recorregut.
B)Si es dicta un acte administratiu sense haver seguit la normativa, quins efectes jurídics tindria aquest acte?
Quan aquella notificació afecta a molta gent si no arriba a la persona i es publica en un diari oficial
3.Des del punt de vista dels drets dels ciutadans:
A)Amb quer es basa el procediment Administratiu?
El procediment administratiu esta basat en que tothom tingui les mateixes normatives o mateixos passos a seguir. (tenir igualtat entre els ciutadans)
B) Si es dicta un acte administratiu sense haver seguit la normativa, quins efectes jurídics tindria aquest acte?
Cap Afecta
4.Quin és l’objectiu en la fase d’instruccions del procediment? Quina característica tenen els diferents actes que es produeixen en aquesta fase?Que intenta buscar tota la informació que faci falta per resoldre’l correctament com marca la pauta. Ordenació del procediment i Instruccions del procediment.
5
Des de l’activitat desenvolupada per l’interessat, quina diferencia existeix entre el desistiment, renuncia i caducitat?La caducitat i la renuncia es que no tenen cap alternativa per seguir el recurs o el procediment i en canvi el desistiment et deixa una porta oberta per seguir.Caducitat: que passa el dia límit que ens havien acordat.Renuncia: L’interessat deixa el recurs però no pot tornar que “anul·lat”.Desistiment: és quan l’interessat no continua el procediment o recurs però l’administració deixa una porta oberta perquè l’interessat pugui seguir.
6.Quina característica tenen en comú tots els recursos administratius?
Que tot s segueixen les mateixes pautes i que tot allò que demanem es una revisió, una modificació, un canvi, una anul·lació o una anul·lació per alguna resolució perquè no estem d’acord
7.És el mateix una resolució i una sentència? Raona la resposta
No son el mateix perquè una resolució es feta des de la via administrativa i en canvi la sentència es feta des la via Judicial.Resolució: Administrativa Sentència: Judicial8.
Quan el procediment ja ha començat, acudim al registre per lliurar un document que volíem que acompanyes la sol·licitud. El podem lliurar? És tindrà en compte? Raona’n les respostes.Si, es podrà lliurar i si que ho tindran en compte perquè te uns terminis i si ho fa havans del dia que li havien marcat li podran resoldre correctament.
9
La Sra. Matilde Ruiz està de vacances en un lloc llunyà. Pot recórrer a un representant per resoldre els seus assumptes administratius? Raona la resposta.Tindrem que fer una autorització en nostre nom perquè una altre persona pugui recórrer en nostre lloc i depèn de la importància de la nostra autorització pot ser amb una simple signatura o davant d’un notari.
10
El Sr. Miquel Domingo va fer una sol·licitud al seu ajuntament i, atès que ja ha passat un mes, vol saber en quina situació es troba la tramitació de l’assumpte. Si va a l’Ajuntament, l’informaran? Per què?Si perquè te dret ha saber-ho i també si hi te que afegir algun document.
11
.Un fax serveix com a sol·licitud per iniciar un procediment?
Explica per què. No perquè la persona no queda identificada.
12.Una sol·licitud no esta ben complementada i l’Administració ens ho fa saber. Quin és el termini per millorar-la?El temps que Déu ser es de 10 dies per millorar ’l.
13.Quan es lliura una sol·licitud al registre corresponent, l’interessat en porta una còpia. Que se’n ha de fer?
Que quedi constància de que esta justificat o timbrada aquella notificació.
14.Una multa de trànsit, a quina fase del procediment pertany ?
Aquesta fase de procediment pertany a l’Inici.
15. Explica que és un expedient
On hi ha les dades de cada persona el conjunt d’uns documents d’un procediment pot ser una carpeta onlayn o físicament.