Serveis de traducció i organització d'esdeveniments

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,31 KB

Serveis de traducció

• Interpretació consecutiva. És una modalitat d'interpretació de conferències on l'intèrpret tradueix el missatge original un cop l'orador ha acabat de pronunciar-lo.

• Interpretació simultània. És una modalitat d'interpretació de conferències on l'intèrpret tradueix el discurs original en temps real. És el tipus d'interpretació més dinàmic, fluid i tècnicament més complex.

• Interpretació bilateral o d'enllaç. En aquest cas l'intèrpret fa d'intermediari entre dues o més persones que parlen dues llengües diferents. Aquest tipus s'utilitza bàsicament en situacions com: reunions de negocis, rodes de premsa, entrevistes, visites comercials, fires...

• Interpretació d'acompanyament. És una modalitat molt semblant a l'anterior, la d'enllaç. Però en aquest cas el client va acompanyat en tot moment de l'intèrpret en qualitat de traductor. Aquest tipus d'interpretació està pensada per a esdeveniments com fires, actes culturals, programes d'oci, visites...

• Interpretació xiuxiuejada. Es dona quan l'intèrpret es posa al costat.

• Interpretació telefònica i/o per vídeo. Aquest tipus d'interpretació se sol aplicar per temes de negociació, esdeveniments i situacions a distància.

• Interpretació jurada oficial. Es dona quan una de les parts és una figura pública i, per tant, té lloc un esdeveniment oficial.

• Interpretació de relleus. Es dona quan els esdeveniments duren més de quatre hores i cal fer canvis en els intèrprets que estan fent les traduccions.

La figura del conductor o presentador

És la persona que condueix totes les activitats de l'esdeveniment. En alguns esdeveniments, al conductor se l'anomena mestre de cerimònies. Les funcions del conductor o presentador són:

  • Clarificadora. A l'inici de l'esdeveniment s'ha d'assegurar que l'objectiu és clar per als participants i garantir que tots hi estan d'acord.
  • Controladora. Ha d'ajudar el grup a fixar els procediments o normes que permetran la comunicació.
  • Conciliadora. Eliminar tota tensió provocada pel desconeixement dels participants, oposicions de caràcters, oposicions d'opinions...
  • Motivadora. Estimular els que no participen, interpel·lant-los directament o fent rodes de preguntes on tothom hi hagi de participar.

Els comitès en l'organització dels esdeveniments

Els comitès són grups de persones que treballen en equip per aconseguir satisfactòriament el seu propòsit, que en el nostre cas és l'esdeveniment.

Tècniques d'organització d'esdeveniments. La secretaria tècnica: funcions i tasques

La secretaria tècnica és el pilar fonamental que centralitza i dirigeix totes les operacions inherents a l'esdeveniment, així com les activitats paral·leles a aquest.

El proveïdor de serveis

1. Espais: hotels, palaus de congressos, etc. 2. Serveis de logística. 3. Serveis de càtering i restauració. 4. Servei d'hostesses 5. Personal de seguretat 6. Servei de traducció 7. Servei de neteja. 8. Servei de recepció. 9. Empreses audiovisuals. 10. Servei de disseny d'interiors, estilisme i decoració.

Enumera els càrrecs o persones responsables que es necessiten en la fase del preesdeveniment. ● Promotor ● Comitè organitzador ● Proveïdors ● Voluntaris

Enumera els càrrecs o persones responsables que es necessiten en la fase de l'esdeveniment. ● Coordinador ● Comitè organitzador ● Executiu ● Etc

Com s'ha de realitzar la selecció dels voluntaris per a un esdeveniment? 1. Haurem de definir els requisits i les habilitats necessàries del que serà el perfil del voluntari que necessitem. 2. Buscarem els candidats primer dins l'empresa a través de cartells i correu intern empresarial, si no tenim prou gent buscarem els candidats a través de correus, pàgines web, xarxes socials, fins a obtenir el nombre adequat. 3. Es farà una reunió inicial amb les persones voluntàries per estar segurs de quines són les seves motivacions, el seu compromís i la seva disponibilitat. Aquesta reunió és important, ja que ens permetrà tenir un contacte més directe amb les persones que seleccionarem. 4. Després de la reunió es farà la selecció. 5. A continuació, és important formalitzar el compromís. La millor manera de fer-ho és mitjançant la firma d'un document vinculant per a ambdues parts. 6. Finalment, es farà una segona reunió on s'explicaran les funcions que tindran aquests voluntaris en el conjunt de l'equip organitzador de l'esdeveniment.

Explica els tipus d'hostes i d'hostesses que poden ser subcontractats per a un esdeveniment. • Els que fan transfers, s'encarreguen d'acompanyar els assistents en els trajectes que l'esdeveniment pugui generar • Els que es troben dins de l'esdeveniment i reben el nom d'hostessa d'esdeveniments i congressos. S'encarreguen de rebre els assistents segons les normes de protocol establertes • Els de sala, que acompanyen els assistents al seu lloc dins la sala, atenen els ponents, vetllen pel correcte funcionament de l'acte, controlen l'aigua, que els micròfons estiguin a disposició dels assistents quan hi ha un debat o col·loqui... • Els de presidència. Tenen un caràcter molt singular, perquè estan especialitzats en temes de protocol i s'encarreguen d'atendre les autoritats, col·locar els cartells amb els seus noms al lloc correcte, vigilar el posicionament de les banderes...

12 claus per a triar un bon proveïdor: - Ten clar l'objectiu de l'esdeveniment i què necessitem de cada proveïdor - Disposar d'un bon briefing - Tenir clar el pressupost global del qual disposem - Buscar diferents proveïdors - Sol·licitar 2 o 3 pressupostos i comparar-los - Revisió dels contractes - Seleccionar al proveïdor que s'adeqüi a les necessitats del nostre esdeveniment - Anàlisi de risc - Compra - Crear un bon sistema de pagaments a proveïdors - Mantenir una bona comunicació durant tot el procés - Buscar proveïdors de forma constant.

Quins són els errors comuns a l'hora de triar proveïdors i les recomanacions per evitar-los? - No començar la selecció de proveïdors amb el temps suficient - Escollir un proveïdor sense experiència - No informar-nos sobre la salut financera del nostre proveïdor - Elegir el més econòmic sense tenir en compte altres aspectes

Entradas relacionadas: