Selecció dels objectius del preu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,29 KB

PROVES PILOT

La primera prova pilot les solen fer en modus personal, perquè D’aquesta manera surten el major possible nombre de problemes per poder Millorar l’enquesta, se’ls demana que:

·Que pensin en veu alta mentres Contesten.

·Que reformulin amb les paraules Cada pregunta que llegeixen.

·Que desprès de respondre la Pregunta, expliquin que han entès i perquè han contestat el que han contestat.

La segona prova pilot és la prova final, es fa per averiguar si no Tots els enquestats responen el mateix, si els enquestadors fan bé les Preguntes,  si es demanen molts Aclariments per part dels enquestats, si es tarda molt a respondre.

A diferència de la primera prova Pilot, en aquesta, els enquestats no saben que estàn participant en una prova Pilot, no sels hi demana res més que contestar l’enquesta.


ERRORS DE NO OBSERVACIÓ

Errors de cobertura


La població d’interès no correspon a la llista O cens disponible per extreure la mostra. És un error sistemàtic perquè si usem Un cens erroni diverses vegades això sempre ens provocarà errors en la mateixa Direcció.

Errors de mostreig:


la mostra només és una part de la llista o Cens. Si la mostra és aleatòria, llavors l’error de mostreig també serà Aleatori.

Errors de no resposta:


no tots els membres de la mostra responen L’enquesta. És un error sistemàtic perquè si determinats tipus d’individus no Volen contestar això provocarà sempre errors en la mateixa direcció.

ERRORS D’OBSERVACIÓ

Errors derivats de l’enquesta (S i A):


A causa de la manera com Està redactada l’enquesta els enquestats no responen segons la seva veritable Opinió. L’enquesta pot ser per exemple, ambigua, massa llarga, massa complexa o Tendenciosa.

Errors causats pel mode de recollida de dades (S):


A causa de com Està administrada l’enquesta els enquestats no responen segons la seva veritable Opinió. Pot ser amb enquestador o autoadministrada, amb cada un dels metodes ens Trobarem amb diferents tipus d’errors.

Errors derivats de l’enquestat (S):


Els enquestats no responen Segons la seva veritable opinió per causes imputables a ells mateixos. Ens Podem trobar que respongui amb la llei del mínim esforç o bé respondre amb Respostes socialment desitjables).

Errors derivats de l’enquestador (S):


A causa de com actuen els Enquestadors els enquestats no responen segons la seva veritable opinió. L’enquestador Pot llegir malament una pregunta, anotar malament una resposta, entonar les Preguntesde manera que influeixi en la resposta.


VALIDACIÓ COGNITIVA INTENTA DONAR RESPOSTA A:


àSi Tots els enquestats entenen les preguntes.

àSi Tots les entenen de la mateixa manera.

àSi Les opcions de resposta són adequades.

àSi Tenen informació suficient o memòria per a poder respondre.

àSi Els enquestats volen respondre-les i les responen com esperàvem.


ENQUESTA:


àFinalitat De l’enquesta clara

àCurta I senzilla gramaticalment

àQué Implica cada resposta clarament.

àHa De ser concreta i ha de tenir totes les opcions de resposta possibles.

àHa De ser neutral l’enquesta.

ENQUESTAT:


àLes Preguntes no poden induir a l’enquestat a responde una cosa en concret.

àEvitar Acquisència (tendència a donar una resposta favorable en preguntes formulades En termes de “a favor-en contra”.


POBLACIÓ OBJECTIU


Persones que surten de festa en una discoteca.

Març DE MOSTREIG FÍSIC:


El nombre d’entrades que es venen. ---Omissions: És possible que no es contabilitzin les persones que per relació Propera amb el propietari del local no paguin entrada, que hi hagi gent que es Cola al local o que en algun moment en el que hi ha excès de clients i no es Tinguin suficients entrades a mà, solsament es pagui per entrar i no sels hi Entregui el paper com a justificant de pagament per entrar.

Març DE MOSTREIG NO FÍSIC


L’ordre d’entrada dels clients al Local.----Omissions: Molt probablement si parlem del principi de la nit, la Gent prefereix beure a casa per estalviar diners i a primera hora no hi hagi la Mateixa fluència de clients.


CONCEPTUALITZACIÓ

1.Identificació de les Necessitats d’informació

2.Definició d’objectius

3.Consulta d’estudis rellevants i Bibliografia rellevant

4.Recerca prèvia qualitativa

5.Definició conceptual i Operativa de les variables a mesurar

RECERCA QUANTITATIVA

6.Decisió del mode de recollida De dades/tipus de qüestionari

7.Selecció dels formats de la Pregunta i escales de resposta

8.Redacció de les preguntes

9.Ordenació de les preguntes i Confecció del qüestionari

10.Prova pilot

11.Definció de la població

12.Selecció de la mostra

13.Recollida de dades

14.Anàlisi de les dades

15.Treure conclusions

16.Redactar l'informe final

Entradas relacionadas: