Segmentació de mercat: Claus i estratègies
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,35 KB
Què és la segmentació de mercat?
La segmentació de mercat és el procés de dividir i organitzar els possibles consumidors d'un bé o servei en grups homogenis. Es tenen en compte necessitats, característiques, comportaments i actituds comunes. Així, l'empresa pot aplicar estratègies més adaptades al públic objectiu i augmentar les vendes.
Criteris de segmentació
- Demogràfic: Delimita el públic massiu segons el producte. Grups demogràfics amb característiques comunes.
- Geogràfic: Divideix el mercat segons la localització.
- Psicogràfic: Considera aspectes psicològics del consumidor. Criteris més específics.
Canals de distribució i Màrqueting
Els canals connecten l'empresa amb els clients. Serveixen per promocionar i lliurar el producte. El màrqueting és qualsevol activitat rellevant per a la creació, comunicació o intercanvi d'una proposta de valor.
Estratègies de segmentació
- Indiferenciada: Mateix producte o servei sense diferenciar l'usuari ni el canal. Mercat massiu (ex: Coca-Cola).
- Diferenciada: S'adapta el producte, missatge o canal a cada segment (ex: Inditex).
- Concentrada: Es tria un segment específic i es dediquen tots els esforços a satisfer-lo (ex: restaurant vegetarià).
- Personalitzada: Producte o servei a mida per a cada client (ex: publicitat personalitzada en xarxes socials).
Enquestes de mercat
L'enquesta és una tècnica que utilitza un qüestionari aplicat a una mostra representativa. Permet esbrinar les necessitats i problemes dels consumidors.
Distribució, proposta de valor i posicionament
La distribució inclou les persones i organitzacions que fan arribar el producte des de la producció fins al consumidor final.
La proposta de valor és l'element diferenciador d'una empresa, valorat pels usuaris com un avantatge.
El posicionament de marca és la imatge que l'empresa vol transmetre als consumidors.
Els canals són els mitjans que connecten l'empresa amb els clients per promocionar i lliurar el producte.