Rols dels Directius i Responsables d'Equip
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,67 KB
Àrees d'Influència dels Directius
Els directius assoleixen els objectius de l'organització a través de diferents vies d'influència:
1. Per mitjà de la informació:
Exerceixen els seus rols gràcies a l'accés a múltiples xarxes d'informació internes i externes.
Rol | Descripció |
---|---|
Monitor | Examinar l'entorn i cercar informació que millori el rendiment de l'organització. |
Difusor | Interpretar la informació, integrar-la i transmetre-la als col·laboradors. |
Portaveu | Distribuir informació fora de l'organització. |
2. Per mitjà de les persones:
Exerceixen rols interpersonals, establint relacions que faciliten el desenvolupament i centren la seva influència en les persones per a la consecució de tasques.
Rol | Descripció |
---|---|
Cap visible | Representar l'organització o la unitat en activitats simbòliques i cerimònies. |
Líder | Guiar i motivar el rendiment dels col·laboradors. |
Enllaç | Crear i mantenir llaços dins de l'organització i amb altres organitzacions. |
3. Per l'acció directa:
Exerceixen rols decisius com a emprenedor, gestor d'anomalies, assignador de recursos i negociador, marcant el rumb a seguir.
Rol | Descripció |
---|---|
Emprenedor | Cercar oportunitats i emprendre projectes i canvis que millorin l'organització. |
Gestor d'anomalies | Executar accions correctives davant d'alteracions importants i inesperades. |
Assignador de recursos | Distribuir els recursos dins de l'organització. |
Negociador | Representar l'organització en negociacions per a la seva supervivència. |
Rols dels Responsables d'Equip
- Garantir que les accions, tasques i conductes segueixin la visió de l'empresa.
- Desenvolupar una cultura de servei al client a tots els nivells.
- Dirigir i motivar les persones.
- Tenir bona visió per als negocis.
- Responsabilitzar-se del coneixement i foment de la cultura de l'empresa.
- Mobilitzar els treballadors per impulsar la qualitat i involucrar-los en la millora dels processos.
- Garantir el flux correcte d'informació a tots els nivells.
- Controlar el comportament dels treballadors i centrar l'atenció en els esforços de l'equip.