Rols dels Directius i Responsables d'Equip

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,67 KB

Àrees d'Influència dels Directius

Els directius assoleixen els objectius de l'organització a través de diferents vies d'influència:

1. Per mitjà de la informació:

Exerceixen els seus rols gràcies a l'accés a múltiples xarxes d'informació internes i externes.

RolDescripció
MonitorExaminar l'entorn i cercar informació que millori el rendiment de l'organització.
DifusorInterpretar la informació, integrar-la i transmetre-la als col·laboradors.
PortaveuDistribuir informació fora de l'organització.

2. Per mitjà de les persones:

Exerceixen rols interpersonals, establint relacions que faciliten el desenvolupament i centren la seva influència en les persones per a la consecució de tasques.

RolDescripció
Cap visibleRepresentar l'organització o la unitat en activitats simbòliques i cerimònies.
LíderGuiar i motivar el rendiment dels col·laboradors.
EnllaçCrear i mantenir llaços dins de l'organització i amb altres organitzacions.

3. Per l'acció directa:

Exerceixen rols decisius com a emprenedor, gestor d'anomalies, assignador de recursos i negociador, marcant el rumb a seguir.

RolDescripció
EmprenedorCercar oportunitats i emprendre projectes i canvis que millorin l'organització.
Gestor d'anomaliesExecutar accions correctives davant d'alteracions importants i inesperades.
Assignador de recursosDistribuir els recursos dins de l'organització.
NegociadorRepresentar l'organització en negociacions per a la seva supervivència.

Rols dels Responsables d'Equip

  • Garantir que les accions, tasques i conductes segueixin la visió de l'empresa.
  • Desenvolupar una cultura de servei al client a tots els nivells.
  • Dirigir i motivar les persones.
  • Tenir bona visió per als negocis.
  • Responsabilitzar-se del coneixement i foment de la cultura de l'empresa.
  • Mobilitzar els treballadors per impulsar la qualitat i involucrar-los en la millora dels processos.
  • Garantir el flux correcte d'informació a tots els nivells.
  • Controlar el comportament dels treballadors i centrar l'atenció en els esforços de l'equip.

Entradas relacionadas: