Segona Revolució Industrial: Innovacions tecnològiques i canvis en l'organització del treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Electricidad y Electrónica

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,26 KB

2ºRI:

va consistir en la difusió d'innovacions tecnològiques i canvis en l'organització del treball. Va començar entorn de 1870 i es va consolidar durant el segle posterior, arribant la seua influència fins a la crisi del petroli de 1973. La seua influència pot dividir-se en tres etapes que estudiarem de forma separada:

1870 – 1914. La Primera Globalització i la industrialització dels EUA.

1914 – 1946. El període d'entreguerres: auge i crisi

1946 – 1973. L'Edat d'Or del creixement d'Occident.

CARACTERÍSTIQUES DE LA SEGONA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL. Innovacions tecnològiques:

  • Nous processos per a l'obtenció de materials coneguts i nous materials: plàstics, fibres artificials...
  • Noves maneres d'obtindre acer: material més resistent per a reemplaçar el ferro.
  • Alumini i ferro: material més flexible, lleuger i resistent.
  • Química: nous productes i nous procediments.

Noves fonts d'energia:

  • Electricitat: avantatges sobre l'anterior font d'energia (vapor).
  • Petroli: utilitzat com a combustible del motor de combustió interna.

Canvis en l'organització del treball i l'empresa:

  • Organització científica del treball.
  • El fordisme: La proposta de Henry Ford.

Els seus principis són:

  • Principi de intensificació.
  • Principi de economia.
  • Principi de productivitat.

El Taylorisme: A partir de 1870 els canvis en l'industria foren tant importants que s'incià la 2ª RI.

Descriu els principals canvis que causà l'aparició de les empreses gerencials durant la segona RI a finals del segle XIX. Diferències amb les pymes familiars.

LA INDUSTRIALITZACIÓ DELS ESTATS UNITS. El creixement dels Estats Units.

Causes:

  • Canvi tècnic i tecnològic.

La concentració empresarial.

  • L'augment de la producció en massa.
  • La cerca implacable de guanys de monopoli.

Canvis en la distribució.

L'extensió del màrqueting.

Entradas relacionadas: