Resum de Conceptes Clau en Trastorns del Neurodesenvolupament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,97 KB

Conceptes Essencials en Trastorns del Neurodesenvolupament

  1. Entre les característiques lèxiques i semàntiques del Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) es troben: B. Un vocabulari reduït amb menor diversitat lèxica.

  2. En l'avaluació del funcionament intel·lectual s'empra el test: C. A i B són correctes.

  3. L'ADOS és una escala d'observació per al diagnòstic de: A. Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).

  4. El M-CHAT és un qüestionari útil per a: A. La detecció i avaluació primerenques en TEA.

  5. El llenguatge pragmàtic dels infants amb TDAH, segons Green et al. (2014), es caracteritza per: C. A i B són certes.

  6. Especialment hi ha un risc de conductes antisocials i abús de drogues en la presentació de TDAH: B. Combinada.

  7. El criteri d'identificació d'especificitat en el TEL es refereix a: A. L'assumpció de normalitat en tots els dominis, excepte en el lingüístic.

  8. Les manifestacions del TDAH, segons els criteris del DSM-5, es defineixen basant-se en l'edat d'inici dels símptomes: B. Als 12 anys.

  9. Els dèficits de les funcions adaptatives en la Discapacitat Intel·lectual es refereixen a: B. El domini conceptual, social i pragmàtic.

  10. El test de Peabody és una prova que avalua: A. El vocabulari receptiu.

  11. Els nivells de severitat de la Discapacitat Intel·lectual, segons el DSM-5, es defineixen basant-se en: B. El funcionament adaptatiu i NO en les puntuacions de CI.

  12. Per a l'assignació d'un TDAH presentació inatenta, segons el DSM-5, és necessària la presència de: A. 6 símptomes del factor d'inatenció.

  13. El TANV (Trastorn de l'Aprenentatge No Verbal) es defineix com un trastorn de l'aprenentatge que es caracteritza per experimentar dificultats que se centren fonamentalment en tres àrees: A. Motora, visoespacial i social.

  14. Assenyala una de les classificacions clíniques per a la PCI (Paràlisi Cerebral Infantil): C. Atetòtica.

  15. El Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) és més freqüent en: A. Varons.

  16. Assenyala la resposta incorrecta respecte a les característiques morfosintàctiques del TEL: C. Vocabulari reduït. Menor diversitat lèxica.

  17. La teoria de la Coherència Central refereix que els infants autistes tenen: A. Un processament fragmentat.

  18. En quines àrees acadèmiques tenen alteracions els infants amb TANV? B. El grafisme, la comprensió lectora i les matemàtiques.

  19. El percentatge d'infants amb TDAH que experimenten trastorns del llenguatge és de: A. 50%.

  20. Selecciona quina prova té com a objectiu realitzar una avaluació global del llenguatge: A. L'ITPA.

  21. Per al diagnòstic de Discapacitat Intel·lectual han d'existir limitacions significatives en el funcionament de dues àrees: A. Intel·lectual i adaptativa.

  22. Un indicador primerenc dels infants autistes és: C. A i B són correctes.

  23. El TDAH de predomini combinat presenta associat en major grau que en el TDAH inatent-desorganitzat: B. Trastorns externalitzants: oposicionisme i negativisme.

  24. La Paràlisi Cerebral Infantil es defineix com: C. Un trastorn persistent del moviment causat per una lesió no progressiva del SNC.

  25. En l'Agnòsia Auditiu-Verbal: A. La comprensió de gestos és normal.

  26. L'Associació Americana de Discapacitat Intel·lectual subratlla la importància que tenen: B. Els suports individualitzats.

  27. Assenyala la resposta correcta: A. En el TANV, les funcions verbals són superiors a les funcions manipulatives.

  28. Assenyala l'afirmació correcta: A. El 55-70% de casos de PCI presenten algun grau de discapacitat intel·lectual.

  29. Entre els problemes motors d'expressió que experimenten els infants amb Paràlisi Cerebral es troben: C. A i B són correctes.

  30. Els problemes d'ansietat o d'internalització solen associar-se, especialment a la presentació: A. TDAH presentació inatenta.

Entradas relacionadas: