Reptes i Transformació de l'Educació: Visió OCDE i Futur

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB

Reptes Polítics per a Països OCDE en Educació

Assegurar fons públics i una coordinació adequada de les agències involucrades en els serveis per als infants i les seves famílies és crucial. A més, cal:

  • Desenvolupar estratègies per assignar recursos de manera eficient, garantint que els fons es destinin realment a l'educació i s'utilitzin de manera competent.
  • Respondre a les diverses necessitats dels infants mitjançant Polítiques Nacionals adaptades.
  • Establir vincles coherents entre els diferents sectors que treballen amb els infants, per aconseguir l'objectiu comú d'educar i contribuir a una bona educació.
  • Millorar l'oferta de serveis per a infants menors de 3 anys, evitant l'accés fragmentat i la mala qualitat dels serveis. Això implica prevenir que els centres privats impedeixin l'accés a l'educació i fomentin la segregació social.
  • Garantir mesures d'igualtat per a grups minoritaris o famílies amb baixos ingressos.
  • Millorar i invertir en la captació, formació i remuneració de professionals de la primera infància (docents, educadors/es, tècnics/ques, etc.), ja que tenen un paper fonamental en el desenvolupament i aprenentatge dels infants.

Canvis Essencials per a Millorar l'Educació

És fonamental promoure el respecte cap al medi ambient perquè els infants valorin l'entorn que els envolta, essencial per a la vida i el seu desenvolupament. Així mateix, cal:

  • Conscienciar i treballar el valor de la pau, la inclusió i la justícia social amb l'objectiu de promoure espais més equitatius, fomentant la igualtat entre tothom.
  • Mitjançant uns principis ètics i morals, eliminar tota mena de violència i exclusió social, promovent el respecte en un ambient favorable.
  • Millorar la captació, formació i remuneració dels professionals de la primera infància.
  • Tenir en compte que existeix una problemàtica global de pobresa que va més enllà de l'ètnia.

Com Hauria de Ser l'Educació del Futur?

L'educació hauria de ser un procés continu i permanent, oferint l'oportunitat que tothom pugui participar, és a dir, ha de ser inclusiva. També ha de ser crítica per poder conèixer la societat o canviar-la, exercint així una funció social.

Ha d'enfocar-se en l'apoderament de les persones per crear una societat global, crítica i responsable que promogui la vida i la sostenibilitat. El canvi educatiu ha de començar a nivell personal per, més tard, generar un canvi col·lectiu i transformar la realitat local i global, construint un món just, equitatiu i respectuós amb el medi ambient i amb la pluralitat de les persones.

És tasca de l'educació crear persones lliures i independents per generar canvis en la vida de tothom. És fonamental preparar l'alumnat per actuar amb responsabilitat i compromís ciutadà.

L'educació ha de generar consciència crítica per tenir una visió sociològica, incentivant la transformació social i fomentant la participació individual i l'educació política. Això permetrà abordar la interdependència dels països rics amb els països empobrits, intervenint en les interrelacions polítiques, econòmiques i socials, i afrontant la realitat mundial de les desigualtats planetàries i els problemes col·lectius dels éssers humans.

Així doncs, el canvi ha de sorgir de l'educació, ja que els nostres alumnes són la futura generació i, per tant, els qui han d'aconseguir fer d'aquest canvi una realitat.

Entradas relacionadas: