Reptes del Periodisme Digital: Publicitat i Mètriques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,85 KB

Portes que s'obren i es tanquen en el periodisme

La porta que es tanca és la de la publicitat en relació amb els adsblock. La porta que s'obra és les noves maneres d'explicar històries. Tenim la capacitat d'arribar a una audiència més global. Els adblockers fan que les empreses periodístiques no puguin rebre directament els diners dels anunciants.

Alternatives a la publicitat convencional

Quina és la més arriscada?

  1. Una d'elles és impulsar encara més el vostre periodisme directament a una aplicació com Facebook i els seus articles instantanis on el bloqueig d'anuncis no és impossible, però més difícil que al nivell del navegador.
  2. La segona opció és construir altres negocis i ingressos lluny de les plataformes distribuïdes. (És utòpica, però és la que premia més els periodistes).
  3. El tercer és, per descomptat, fer que la publicitat no es vegi com a publicitat, de manera que els bloquejadors d'anuncis no poden detectar-la. Això solia ser anomenat "publicitari" o "patrocini", però ara es coneix com a "publicitat autòctona", i ha crescut fins a gairebé una quarta part de tota la publicitat de visualització digital als Estats Units. (Perdem la nostra credibilitat com a periodistes, en no distingir el periodisme de la publicitat).

La més arriscada és la primera, ja que perds totalment el control de les dades de la teva audiència.

Objectius, mètriques i KPI's

Els objectius són els elements més importants dins de qualsevol investigació; sense objectius previs no hi ha cabuda en la investigació. Per tant, un objectiu és quelcom que es vol aconseguir. És important que, en tot moment, aquests objectius siguin fidels a la brandvoice de la marca i no repercuteixi en la seva imatge. Depenent de quins objectius s'hagin formulat, s'hauran de buscar unes accions push o pull.

Pel que fa a la mètrica, és una dada numèrica, per tant quantitativa, que ens ajuda a mesurar i comparar diversos paràmetres. Existeixen dues tipologies de mètriques: la de conteo, que simplement mesura o compta els elements, i els ratis, que connecta dues mètriques i les relaciona entre elles. Alhora, també es fa una distinció més complexa entre les mètriques reach i les d'engagement. En el primer cas, importa la quantitat de vegades que un usuari ha vist el nostre producte. En el segon cas, és una mètrica més qualitativa, ja que té en compte la interacció que neix de l'usuari amb la pàgina web.

Els KPI's són indicadors. El valor d'aquest indicador està estretament vinculat als objectius que l'empresa s'hagi proposat. L'objectiu dels KPI's és fer-ne un diagnòstic complet de la situació, avaluar les respostes…

Exemples de mètriques segons el model de negoci

  • Negoci basat en la publicitat: Pàgines vistes / Likes
  • Negoci basat en el model de subscripció: Taxa d'engagement i duració mitjana de la visita

Com segmentar l'audiència?

  • Demogràficament: És la més popular. Inclou informació com l'edat, el gènere, el grau socioeconòmic i la informació geogràfica.
  • Segons l'origen: És important saber també d'on prové l'usuari. D'on ha estat redirigit o si és trànsit de la teva web propi.
  • Per comportament: Es pot segmentar per patrons de comportament, és a dir, si el nostre públic consumeix més d'una pàgina o només una en cada navegació. Això pot demostrar si el target és fidel o no.
  • Per resultats o accions (outcome): Es pot segmentar segons la quantitat de subscripcions a la newsletter, visualitzacions d'un vídeo, likes, etc.

Entradas relacionadas: