O Renacemento e o Manierismo: Unha Viaxe pola Arte dos Séculos XV e XVI

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 4,66 KB

Renacemento

É un movemento cultural e artístico, con orixe en Italia no **século XV** que se estende por **Europa** no **século XVI**. Consiste na volta ás formas da **antigüidade clásica**, de aí o seu nome. Nesta época, o **comercio** e a **burguesía** adquiren un gran desenvolvemento. Nesta sociedade, a ideoloxía xira en torno ao **antropocentrismo** (o home como centro do mundo).

O Manierismo: Transición e Ruptura

A derradeira etapa do Renacemento defínese como **Manierismo**. Nesta etapa, os **artistas** romperon coas **formas clásicas**, é dicir, podemos considerar esta etapa de transición entre o Renacemento e o **Barroco**.

Obras representativas do Manierismo

  • A Piedade Rondanini
  • Bóveda da Capela Sixtina

O Renacemento en España e a figura do Greco

O Renacemento estendeuse no **século XVI** por toda Europa. En España terá unhas **características especiais** e amosará unha **evolución** dende os primeiros anos do século ata os últimos. Deste xeito, distinguimos **tres variantes**. No século XVI, en España, foi un período cunha gran **hexemonía**. **Carlos V** e **Felipe II** farán de España un gran imperio. Felipe II era moi católico, polo que a arte deste período será predominantemente **relixiosa**.

Obras destacadas do Greco

  • O Martirio de San Mauricio
  • O Enterro do Conde de Orgaz

A Creación de Adán de Michelangelo

É unha pintura **renacentista italiana** do **Cinquecento**, con elementos manieristas. Data de principios do **século XVI**, correspondendo á etapa de madurez do artista. O **Papa Xulio II** obriga a Michelangelo a interromper a execución da tumba papal para pintar a **bóveda da Capela Sixtina** coas monumentais figuras dos 12 apóstolos. Expulsou os axudantes e realizou unha das obras pictóricas máis impresionantes da historia da arte. Cambia completamente o proxecto inicial e divide a bóveda mediante dez arcos. Na parte central represéntanse as escenas da **Xénese** e nas laterais, profetas e sibilas, e nos lunetos, escenas do Antigo Testamento.

Estrutura da Bóveda

  • **Parte central**: Novos espazos rectangulares con escenas da Xénese, buscando o ritmo e evitando a monotonía.
  • Nos cinco primeiros rectángulos represéntase a **Creación**, e nos catro últimos, os **pecados da humanidade**.
  • Nas esquinas aparecen mozos espidos que simbolizan a **pura beleza formal**.

Detalles e Simbolismo

Nas partes laterais represéntanse escenas do **Antigo Testamento**, onde aparecen **profetas** e **sibilas**. Os profetas anunciaron a chegada do Mesías, mentres que as sibilas eran adiviñas que anunciaban o futuro. As figuras mostran **tensión** e gran **enerxía**, con miradas terribles. Todas presentan **posturas forzadas** e movementos violentos e desequilibrados. A obra posúe **simbolismo neoplatónico** e a cor é tamén **manierista**. A escena máis importante é a **Creación de Adán**, onde só hai dúas figuras: **Deus** e **Adán**. Adán aparece tombado, unha figura inmóbil que mira ao seu creador. Deus aparece suspendido no aire, unido ao ceo, e posúe un forte movemento, unha gran enerxía e tensión. O centro da composición é o espazo mínimo que queda entre os dedos das dúas figuras. As protagonistas son as figuras, de enorme tamaño.

O Xuízo Final de Michelangelo

Pintura renacentista italiana do **Manierismo**, de principios do **século XVI**. O **Papa Paulo III** encarga a Michelangelo completar a decoración pictórica da Capela Sixtina, pintando na cabeceira o **Xuízo Final**. O tema representado, o Xuízo Final, fora característico na **arte medieval**. Composición con figuras que rotan en torno a **Cristo**. É un **Cristo Pantocrátor**, un Cristo novo, cun tamaño colosal cuxa ira non pode ser acalmada nin pola Virxe, que semella asustada ante a cólera do seu fillo e nin sequera se atreve a pedirlle misericordia. A partir deste xesto, todo se precipita. Na parte superior, os anxos acentúan o movemento. En torno a Cristo sitúanse os **benaventurados**, entre os que aparecen santos. Na parte central inferior, os anxos chaman aos seres humanos ao xuízo. Na parte inferior esquerda, os mortos levántanse das tumbas e ascenden con fatiga, axudados por anxos. Na inferior dereita, os **condenados** son conducidos ao inferno. O Xuízo Final reivindica a súa faceta **escultórica**, por iso as figuras mostran un profundo carácter escultórico e parecen feitas en mármore. Michelangelo non renuncia á beleza e, trala súa morte, a Igrexa considerou un **escándalo** que as figuras divinas aparecesen espidas.

Entradas relacionadas: