Relacions Públiques i Protocol Empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Derecho

Escrito el en catalán con un tamaño de 16,01 KB

Què vol dir “public relations”?

Relacions amb els públics. És la manera de fer, de pensar, que es tradueixen en accions comunicatives normalment de caràcter informatiu que busca canviar actituds i donar bona imatge.

2. Com es diu la branca de les RRPP que ha de solucionar crisis, protegir la reputació de l’empresa o solucionar problemes?

RRPP Reactiva.

3. Quan podem començar a parlar de RRPP a Espanya?

Dècada dels anys 50. Primera agència de publicitat: Danis Joan Fontcuberta + Daniel Lladó posteriorment substituït per Francisco Fontcuberta.

4. Anomena algunes de les primeres campanyes de RRPP a Espanya?

Productos Cadie: lejía Guerrero i Mistol Transportes Ochoa.

5. Digues 3 exemples de públics destinataris de les RRPP?

Empleats, accionistes i proveïdors.

6. Des d’un punt de vista històric de les RRPP, es poden diferenciar dues etapes, una en els seus inicis i l’altra des d’una concepció més moderna de les RRPP. Podries dir quines?

Com part dels Governs i com disciplina de Direcció.

7. Posa un exemple on consumidor i comprador/prescriptor no coincideixin?

Productes pels infants. El consumidor és el nen però el comprador no és el nen, són els pares.

8. Anomena tres objectius específics per una campanya de RRPP?

Crear espectació del mercat, crear una base de dades del consumidors i influenciar als influents.

9. Un client satisfet es pot convertir en un (recomanador)

10. Perquè s’han de tenir relacions positives i constructives amb els públics?

Perquè si tens relacions positives i constructives amb el públic ens ajudarà a assolir els objectius.

11. De quin instrument de relacionar-se amb els mitjans estem parlant si diem que ha de tenir un titular atractiu, que el més important es posa al principi i que el redactat ha de tenir en compte el què, qui, com, on?

Nota de premsa.

12. Digues, al menys, tres aspectes a tenir en compte en la preparació d’una roda de premsa?

Tema a tractar, tenir preparades les preguntes que poden sorgir i fer un simulacre.

13. En una roda de premsa, on s’ubiquen els reporters gràfics?

A darrere, en una posició elevada sobre una tarima.

14. Digues tres informacions de la fase de petició d’una entrevista que és imprescindible conèixer abans de fer l’entrevista?

Medi, nom de periodista i el tema o les preguntes que tracta.

1. Quina és la segona fase de les RRPP?

Estratègia.

2. Perquè és important aquesta fase?

Perquè coneixem la meta i els objectius.

3. Digues tres utilitats que té la fase d’investigació pel professional de RRPP.

Credibilitat davant de la direcció, Formulació d’estratègies, definició i segmentació dels públics.

4. A la fase d’investigació ens podem preguntar si cal contractar una consultoria o assessor extern?

Si.

5. Per definir el públic objectiu s’utilitzen tres tipus de criteris que permeten agrupar els membres d’una comunitat en funció de determinades característiques, quins son aquests criteris?

Sociodemogràfics, Socioeconòmics, Psicogràfics.

6. De les següents variables, posa a quin criteri pertany cada una.

Sexe: Sociodemogràfics Horitzó de consum: Socioeconòmics Posició en la llar: Sociodemogràfics Estil de vida: Psicogràfics Classe social: Socioeconòmics Valors: Psicogràfics.

7. Quin és el mètode d’investigació que estudia variables susceptibles de ser tractades estadísticament, que son fàcilment mesurables y tabulables?

Quantitatiu.

8. Quins tipus d’estudi es poden realitzar en una investigació?

Exploratori, Descriptiu i Experimentals o Causal.

9. Les fonts a les que es recorren per obtenir dades que ha de recollir l’investigador en el mateix moment de realitzar la investigació, son fons d’informació?

Primari.

10. Els professionals de RRPP utilitzen dos tipus de mètodes d’investigació, els i els

Quanti i Quali.

11. L’estudi que s’encarrega d’obtenir informació preliminar per identificar el problema i que es basa en fonts d’informació secundària, és l’estudi ?

Exploratori.

12. L’estudi que contrasta hipòtesis i estableix la relació causa-efecte, és?

Causal.

13. La investigació sobre l’estudi del clima i els seus canvis en l’estat emocional de les persones, és un exemple d’estudi

Causal.

14. A quina fase s’estableixen els objectius que s’han d’assolir en una investigació?

Estratègia.

15. Que vol dir que els objectius han de ser explícits?

Concrets, escrits de manera clara i utilitzar l’infinitiu.

16. “Incrementar el coneixement de les normes de seguretat vial dels escolars de Barcelona en un 75%”, és un exemple d’objectiu

Cognitiu.

17. “Estimular les vendes d’un determinat article en un 25% durant la campanya d’estiu”, és un exemple, d’objectiu

Acció.

18 .... ens diu d’on partim i estableix un full de ruta a seguir fins on volem arribar definint les tècniques o eines a utilitzar

Estratègia.

20. La tàctica consistent en prendre la iniciativa i explicar un tema abans de que es faci públic, és

Preventiva.

21. Quina és la tàctica que sovint utilitzava l’ex-president Rajoy?

Silenci.

22. L’èxit d’un programa de RRPP depèn de si l’enfoc creatiu cobreix les necessitats o expectatives del públic objectiu:

Cert.

23. Com ha de ser el missatge en una campanya creativa?

Perceptible, cognitiu i afectiu.

24. Quins son els objectius d’un missatge en una estratègia creativa?

Persuasió, Transformació i Comportament.

25. ... és el procés continu de control i valoració final dels objectius de RRPP

Avaluació.

26. Enumera les tres dimensions de l’avaluació dels objectius cognitius :

Exposició, Comprensió i Retenció del missatge.

27. l’avaluació d’objectius ... s’encarrega de mesurar la intensitat i direcció de les actituds sent necessari realitzar un ....i un ...

Afectius, pretest i postest.

28. Pk es impt l’etapa de l’avaluació?

Valorar i controlar els objectius, detectar desviacions i reenfocar el projecte si cal.

29. Buscar les plataformes en les que promocionarem una marca, un producte o un servei, és fer ...

Pla de mitjans.

30. Un pla de mitjans consta de........ etapes o passes :

9.

31. Digues tres de les etapes d’un pla de mitjans:

Canals, mitjans, anàl·lisis de l’estratègia.

32. D’on s’obté la informació a la fase d’investigació?

Fonts primàries i secundàries.

1. La Cultura d’empresa la formen els factors ètics, (socials) i tècnics

La representació de la idt de l’empresa i la seva personalitat en el moment present és (missió).

3. (La visió) és la imatge del futur desitjat que l’empresa busca i vol crear

4. Equitat, transparència, participació, identificació son (valors ètics.)

5. El conjunt de formes d’actuar, de sentir i de pensar que comparteixen els membres de l’organització, i identifica l’empresa davant els clients, proveïdors i tots els que coneixen la seva existència, és(la cultura d’empresa)

6. La cultura d’una empresa, pot variar? SI

7. La representació o imatge conceptual que un espectador té de l’organització o d’una empresa es ...la identitat corporativa

8. Els aspectes visuals de la representació d’una empresa, es la imatge coorporativa

9. La imatge es forma tant pel que es diu com pel que es .....fa..........

10. La RSC també s’anomena Responsabilitat social de les empreses

11. La RSC és el compliment de les lleis i normes, tant de la legislació laboral com les normatives relacionades amb el medi ambient NO

12. Els antecedents de la RSC es remunten al segle. XIX

13. Una empresa és ............socialment responsable...... quan en el seu procés de presa de decisions valora l’impacte de les decisions sobre la comunitat, en els empleats

14. Digues al menys 5 responsabilitats ètiques que ha de tenir una empresa amb els seus treballadors i la comunitat:

Servir a la societat amb productes útils i en condicions justes, Crear riquesa de la manera més eficaç possible, Procurar la continuïtat de l’empresa i un creixement raonable, Implicar als consumidors, comunitats locals i resta de la societat, Implicar als treballadors en les bones pràctiques de RSC

15. Quins son els components de la RSC?

Legals, ètics, econòmics, filantròpics

16. Drets humans, drets laborals, protecció al consumidor, sostenibilitat mediambiental, salut, lluita contra la corrupció, son els àmbits d’actuació de la RSC.

17. No hi ha cap estàndard acceptat per a mesurar la RSC. Cert

18. Quines son les dimensions k s'usen per a descriure una opinió?

Direcció, intensitat, estabilitat i latència.

19. Opinió Pública és l’expressió col·lectiva de l’opinió de molts individus, reunits en un grup per les seves aspiracions, objectius, necessitats i ideals comuns

20. Quan l’interès propi es torna tendència no és fàcil que es produeixi un canvi d’opinió. Cert

21. Anomena al menys, 4 factors formadors d’opinió pública.

Medios de comunicación de masas, Líderes de opinión, Acontecimientos históricos, Grupos de interés. Els esdeveniments son importants a l’hora de conformar opinió pública. SI

23. L’opinió pública (sempre / mai) mai s’anticipa als esdeveniments

24. Les persones es posen més d’acord sobre els objectius que sobre com arribar-hi.

25. Als catalitzadors d’opinió també se’ls anomena líders d’opinió.

26. El personal de RRPP arriba als líders d’opinió a través dels mitjans de comunicació social

27. La publicitat institucional son una sèrie d’accions de comunicació realitzades en espais pagats en mitjans massius de comunicació que fan servir recursos publicitaris

28. La publicitat institucional la poden fer servir marques conegudes i assentades en el mercat

PROTOCOL

1. Quin element següent no s’aplica a un protocol diplomàtic?

Col·locació de les mans.

2. Quin acte/ esdeveniment no s’aplica a un protocol internacional?

Reunió família reial espanyola amb el president d’Espanya.

3. Dins dels tipus d’esdeveniments acadèmics, qui és el que dirigeix un Congrés?

El president del Congrés i el Vicepresident del Congrés.

4. Quins esdeveniments es realitzen amb la finalitat de transmetre coneixements respecte a un tema d’interés, implicant algun tipus de capacitació?

Esdv acadèmics.

5. Amb quant de temps és recomanat arribar als concerts de música clàssica?

Entre 10 i 15 minuts.

6. Defineix què és un esdeveniment esportiu.

Els esdeveniments esportius són una trobada social que agrupa un gran nombre de persones al voltant d'una sèrie d'activitats amb motiu d'una competició.

7. Enumera dos tipus d’esdeveniments acadèmics.

Seminari i Panel.

8. Digues tres elements que formen el protocol d’esdeveniments diplomàtics internacionals.

L’idioma escollit, la salutació entre els assistents i la vestimenta escollida.

9. Posa un exemple de cada tipus d’esdeveniment musical.

Petits Concerts: Concerts realitzats a la sala Razzmatazz de Barcelona. Grans Concerts: Concert de Coldplay a Barcelona Petits Festivals: 54 Jazz Festival Barcelona Grans Festivals: Rolling Loud Festival Macro Esdeveniments Musicals: Eurovision 10. El dress code exigit a un protocol internacional ha de ser comunicat ( previament) als asistents

Protocol empresarial 1. Què són els símbols? manifestació física, representació gràfica, representants de la identitat corporativa C: les dues anteriors 

2. Quina d’aquestes no és una funció principal del cap de protocol? A:  Fer les fotos de l’event. 3.Quina és l’estructura correcte d’una carta B: Data i lloc, salutacions, cos, comiat, signatura 4. Quin d’aquests no és un símbol empresarial? D: El número d’empleats 5. Quins d’aquest protocols empresarials no consta en la documentació necessaria del protocol empresarial? B: actes organitzats per institucions de l’estat

1. Les banderes han d’estar de dreta a esquerra i en (Ordre alfabètic) 2. El protocol empresarial es ( relació i tracte) amb el client mitjançant normes protocolaries

3. La col·locació dels invitats va en ordre de (precedència)  d’aquests. 4. La identitat corporativa d’una empresa tracta d’anar més enllà de l’aparença d’un simple

negoci i es relaciona directament amb els assumptes (culturals)  importants per a la companyia. 5. L´aspecte clau per que una carta sigui efectiva es(Senzillesa i Concreció) 

1.Que es la precedencia? C: Conjunt de persones que ocupen cada lloc en un acte 2.Una possible definició de protocol... b) Donar ordre, donar a cadascú el lloc que es mereix segons el càrrec que ocupa 3.Que és el lloc d´honor? B:  El lloc més destacat per sobre la resta d’assistents 4. En que consisteix la tècnica del “peinado”? B:  Una llista dels invitats per distribuir-los protocolariament.

5. Quin supòsit fa referencia al criteri d'antiguitat? D: Coincidència d’oficials del mateix rang, o en el cas de representants del mateix rang de 2 institucions iguals

Preg comp 1.La persona que ha de acudir en un acte, però per circumstàncies externes no pot assistir, mitjançant  (document oficial)  expresa el motiu el qual no pot 

2. Les precedències s’aplicaran en els càrrecs i en les entitats públiques en la seva assistència als ( actes oficials)  3.La (Presidència ) és el conjunt de persones que se situen a primera línia durant la celebració de l’acte i fa referència al lloc físic que ocupen 

4. La principal diferencia entre Protocol i etiqueta es que l’etiqueta s’orienta a la (Conducta Personal) , mentre que el protocol estableix l’ordre de l’acte en qüestió.

5. El règim general de precedències es distribueix en tres rangs d’ordenació: ( L'individual, el departamental i el col.legiat )

tipo test 1. Quin és el codi de vestimenta més exigent? C: White tie 2. Quin és el servei que el cambrer és qui serveix els aliments al comensal? B: Servei a l’anglesa


3. Quants tipus de taules hi ha? D: 4 4. Quin és el pressupost mig pels menús d’esdeveniments? B: de 50 a 200€ 5. Com van vestits els h utilitzant l’etiqueta informal? B:

Polos o samarretes 1. La (Imatge personal) és el reflex de nosaltres mateixos, transmet informació a través dels seus codis. 2. Per indicar que t'ha agradat el plat, cal col·locar els coberts després de menjar de forma (paral·lela transversal)  sobre el plat.

3. La (Taula quadrada) s’utilitza només a restaurants però mai en celebracions grans. Ja que són ben vistes per menjars de 2 o 4 persones, una cosa més íntima.

4. El primer que col·loquem (El baix-plat o plat "base")  Si els plats compten amb un anagrama o adorn de l'establiment, aquest haurà de quedar davant del client ben cent

5. El (llenguatge no verbal)  determina el llenguatge corporal, on es pot extreure una impressió subjecta a partir d’allò que reps, és per això, que la comunicació no verbal

Preg test 1. Els actes oficials B: Son aquells que han estat planificats i organitzats per l’Estat o per empreses que han estat determinades per l’ocasió.

2. Els actes es divideixen en A: Oficials i no oficials. 3. Quantes Lleis i Reial Decrets regulen el Protocol Institucional. D: +10

4. L’himne d'Espanya és obligatori que soni en cada esdeveniment B: No 5. Ordre per parlar. A: Amfitrió i Convidats.

Entradas relacionadas: