Reingenieria del treball: Principis i guies per a una interfície d'usuari eficient

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,71 KB

Reingenieria del treball

Sovint es desenvoluparà una nova versió d’un sist. existent. Potser els usuaris tinguen que començar a treballar de forma diferent.

Gestió Sensible

Involucrar als usuaris en el desenvolupament.

Objectius

Concenciar-se de la potència i eficiència que fa possible l’automatització. Redissenyar el treball per a donar un suport més efectiu als objectius del negoci. Minimitzar el reentrenament.

Disseny conceptual

Procés d’establir l’organització i estructura subjacent a la interfície d’usuari.

Diagrama de continguts (DDC)

Prototip de baixa fidelitat que representa l’organització i l’estructura d’una interfície desde el punt de vista del dissenyador.

Contenidor

Representació abstracta de part del treball de l’usuari i les funcions que ho suporten.

Enllaços

Representen la navegació de l’usuari entre les diferents àrees funcionals, dins de la interfície.

Relacions entre el diagrama de continguts i la interfície final

Quan es dissenyen el contingut i l’estructura de la interfície el diagrama de continguts ha de servir com una guía. El DDC es crea a partir d’inf obtinguda durant la recopilació de requisits i a partir dels casos d’ús concret. El diagrama serà probablement incomplet, però és útil per a identificar les principals àrees funcionals i les relacions entre elles.

Passos per a crear un DDC

  • Identificar els objectes de tasca primaris, els atributs i les accions.
  • Identificar els contenidors i els objectes de tasca que van en cadascun d’ells.
  • Connectar els contenidors per a mostrar el flux de la navegació.

Principis de Disseny

  • Visibilitat
  • Affordance
  • Realimentació
  • Simplicitat
  • Estructura
  • Consistència
  • Tolerància
  • Recuperabilitat

Principis de Nielsen per al Disseny de la interacció (1995)

  • Visibilitat de l’estat del sistema
  • Realacionar el sist. i el món real
  • Control i llibertat de l’usuari
  • Consistència i estàndards
  • Prevenció d’errors
  • Reconèixer en comptes de recordar
  • Flexibilitat i eficiència d’ús
  • Estètica i disseny minimalista
  • Ajuda i documentació

Principis de disseny en Win7

Reduir els conceptes per a augmentar la confiança. les coses xicotetes importen. Bé en aparença i acció. Soluciona les distraccions.

Estàndards d’interfícies d’usuari

Normalment també inclouen principis de disseny i bones pràctiques i regles àmpliament acceptades.

Guies d’estil

Proporcionen les convencions bàsiques per a productes específics o per a una família de productes.

Dissenyant una interfície d’usuari

Una IU completa és una combinació de dispositius d’interacció i components de programari. Un dels principals problemes de les IU modernes és la complexitat.

Principis d’una bona composició

Crear grups naturals tenir en compte l’estructura de la inf. Diferents colors de fons, línies de separació. Separar els components de l’activitat activa actual emfatitzar el que l’usuari fa en el moment. Ressaltar els components importants. Utilitzar l’espai en blanc de forma efectiva. Fer que els controls siguen visibles. Equilibrar l’estètica i la usabilitat.

Dissenyant una Interfície Gràfica d’Ususari (IGU)

Components d’una IGU finestres, quadres, menús, botons, etc. Cada SOTA té el seu propi conjunt de controls.

Passos

Triar els controls per a estructurar la interacció. Triar controls per a introduir informació.

Entradas relacionadas: