Regulamento Interno e Documentación en Centros Asistenciais: Dereitos e Deberes
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en español con un tamaño de 4,79 KB
Regulamento de Réxime Interno
O regulamento de réxime interno debe incluír:
- Datos do centro e a súa titularidade.
- Sistemas e condicións de admisión e baixa.
- Catálogo de dereitos e deberes da persoa usuaria.
- Sistema de recollida de suxestións.
- Sistemas de canalización e resolución de queixas ou reclamacións.
- Sistemas de participación das persoas usuarias en órganos de xestión.
- Normas de organización, de funcionamento interno e de convivencia.
Contrato Asistencial
O contrato asistencial ou contrato de admisión é un documento que se deberá cumprimentar no momento de formalizar o ingreso, no que as partes comprométense á garantía dos seus dereitos e ao cumprimento dos seus deberes.
Dereitos e Deberes das Persoas Usuarias
Dereitos
- Dereito ao tratamento confidencial da información persoal: os profesionais do centro responsabilízanse de manter esta confidencialidade.
- Dereito a acceder aos servizos sen discriminación.
- Dereito a recibir a atención necesaria, con corrección, respecto e comprensión, de forma individual e personalizada.
- Dereito a ser informadas e consultadas sobre calquera asunto.
- Dereito a presentar queixas e suxestións.
Deberes
Entre os deberes sinalamos:
- Coñecer e colaborar no cumprimento das normas do centro.
- Respectar as instalacións e equipamentos.
- Ter unha conduta respectuosa tanto en relación ao persoal do centro como en relación ás demais persoas usuarias.
Programación de Actividades
Na programación relaciónase, de maneira secuenciada, o conxunto das actuacións ou actividades que o centro levará a cabo durante un período de tempo. As programacións poden realizarse para períodos variables.
Documentación para a Intervención
En todos os centros, servizos e establecementos asistenciais deben manterse unha serie de documentos e procedementos relacionados coa información que temos sobre as persoas usuarias. Entre estes, os máis importantes son o libro de rexistro e o expediente persoal.
Libro de Rexistro
No libro de rexistro figuran os datos básicos ou fichas persoais de todas as persoas usuarias do centro.
Expediente Persoal
Toda a documentación da persoa usuaria arquívase nunha carpeta (física ou informática) que se coñece co nome de expediente persoal.
Protocolos
Os protocolos son documentos escritos nos que se detallan os procedementos e fases a levar a cabo polos profesionais do centro para lograr unha atención adecuada das persoas dependentes, describindo os traballos a realizar por cada área ou profesional que intervén. Un protocolo detalla a secuencia dos pasos que debe seguir un ou unha profesional para a realización dun procedemento de atención de maneira adecuada, e son útiles para homoxeneizar a execución dos procedementos.
Rexistros
Os rexistros son os documentos nos que se deixa constancia por escrito do traballo realizado, con identificación da persoa traballadora que o efectuou. Nestes deben aparecer datos como a sinatura da traballadora, a data, as actuacións realizadas e, no seu caso, as observacións.
Os rexistros tamén serven de documentos de control en dous ámbitos:
- Respecto ao seguimento do persoal, xa que facilita a supervisión das tarefas realizadas: quen realizou a tarefa, en que momento…
- Respecto á persoa usuaria, xa que permite o correcto seguimento do desenvolvemento do plan de atención e, por tanto, das diferentes intervencións.
Arquivar implica gardar información empregando diferentes soportes e garantindo en calquera caso o bo uso e a protección de datos persoais.
Rexistro da Información
O rexistro da información permítenos plasmar nun soporte dixital ou en papel, utilizando unha plantilla máis ou menos elaborada, aquelas informacións que son relevantes para unha situación dada. Tres instrumentos no ámbito da atención a persoas en situación de dependencia (PSD) poden ser:
- Diario de campo: pode ser un sinxelo caderno ou libreta no que ir anotando de forma máis ou menos persoal as cousas relevantes que sucedan.
- Ficha de rexistro: unha folla con diferentes partes nas que anotar de forma ordenada as diferentes cousas relevantes que sucedan.
- Rexistro de voz: empregar unha gravadora para gravar comentarios ou observacións de diferentes situacións.
Principios da Información
A información debe ser: clara, precisa, segura e respectuosa.