Regras Fundamentais do Baloncesto: Explicación Completa para Xogadores e Afeccionados

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 4,48 KB

Regras Básicas do Baloncesto: Unha Introdución Completa

O Equipo de Baloncesto

Na pista hai dous equipos con cinco xogadores cada un. Cada equipo está formado por doce xogadores, dos cales sete son suplentes.

Substitucións

Un substituto converterase en xogador cando:

  • O árbitro faga un sinal ao substituto para que entre no terreo de xogo.
  • Un substituto solicite a substitución ao anotador durante un tempo morto.

Tempo de Xogo

O partido consta de catro cuartos de 10 minutos cada un. Hai un intervalo de 20 minutos antes da hora programada para iniciar o partido.

Os intervalos de xogo son de 2 minutos:

  • Entre o 1º e o 2º cuarto (1ª parte).
  • Entre o 3º e o 4º cuarto (2ª parte).
  • Antes de cada prórroga.

O Terreo de Xogo

O terreo de xogo é unha superficie plana e dura, libre de obstáculos, con 28 metros de longo e 15 metros de ancho.

Balón Devolto á Pista Traseira (Backcourt)

Un equipo ten o control dun balón vivo na súa pista dianteira cando:

  • Un xogador dese equipo ten ambos pés en contacto coa súa pista dianteira mentres sostén, agarra ou bota o balón na pista dianteira.
  • O balón se pasa entre os xogadores dese equipo na súa pista dianteira.

Un equipo que ten o control dun balón vivo na súa pista dianteira fai que o balón volva á súa pista traseira cando un xogador dese equipo é o último en tocar o balón na súa pista dianteira e, despois, o primeiro en tocar o balón é un xogador dese mesmo equipo na pista traseira.

Pasos (Traveling)

Os pasos refírense a unha violación do regulamento. O xogador que ten a pelota debe desprazarse facéndoa rebotar contra o chan, é dicir, botándoa. Só están permitidos dous pasos sen botar o balón.

Pivotar

Pivotar é un movemento de xiro do corpo, movendo un pé nunha ou varias direccións mentres que o outro pé se mantén sobre un punto en contacto coa cancha.

Dobres (Double Dribble)

Os dobres ocorren cando:

  • Un xogador toca a pelota, a colle e volve a botar.
  • Un xogador salta coa pelota e non a solta antes de aterrar.
  • Un xogador realiza máis dun bote coas dúas mans.

A posesión do balón pasa ao equipo contrario, que o poñerá en xogo mediante un saque de banda.

Regra dos 3 Segundos

Un xogador non pode permanecer máis de 3 segundos na zona restrinxida dos adversarios mentres o seu equipo teña o control dun balón vivo na súa pista dianteira e o reloxo de partido estea en marcha.

Permítese que un xogador:

  • Estea na zona restrinxida cando el ou un compañeiro está en acción de tiro e o balón sae ou acaba de saír das mans do xogador nun lanzamento a canastra.
  • Realice un regate para lanzar a canastra dentro da zona restrinxida despois de permanecer nela durante menos de 3 segundos.

Regra dos 8 Segundos

Cando un xogador na súa pista traseira obtén o control dun balón vivo, ou cando nun saque o balón é tocado por algún xogador na pista traseira, ese equipo debe facer que o balón pase á súa pista dianteira en menos de 8 segundos.

O equipo pasa o balón á pista dianteira cando:

  • O balón, que non está sendo controlado por ningún xogador, toca a pista dianteira.
  • O balón é tocado por un atacante que ten os dous pés en contacto coa súa pista dianteira.
  • O balón é tocado por un defensor que ten parte do corpo en contacto coa pista dianteira do equipo con control de balón.
  • Durante un regate dende a pista traseira cara á pista dianteira, o balón e ambos pés do xogador están en contacto coa pista dianteira.

Regra dos 24 Segundos (Posesión de Tiro)

Cando un xogador obtén o control dun balón vivo no terreo de xogo, ou cando nun saque o balón toca calquera xogador na pista e o equipo do xogador que realiza o saque segue co control do balón, ese equipo debe realizar un lanzamento a canastra antes de que transcorran 24 segundos.

Para que se considere un lanzamento a canastra antes dos 24 segundos:

  • O balón debe abandonar as mans do xogador antes de que soe o sinal do reloxo de lanzamento.
  • Despois de que o balón abandone as mans do lanzador, debe tocar no aro ou entrar na canastra.

Entradas relacionadas: