Recursos naturals i renovables: una visió general
Enviado por Chuletator online y clasificado en Geología
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,89 KB
Recursos naturals:
- Concepte de recurs: recurs natural, material o energia que la humanitat pot obtenir a partir del medi físic. Són la base de tota l'activitat humana (sòl, aigua...). Són també recursos limitats.
- Classificació de recursos:
- Recursos no renovables: es generen a la natura (minerals no energètics).
- Recursos potencialment renovables: volen evitar la sobreexplotació perquè el recurs es pugui regenerar de forma natural (aigua potable).
- Recursos renovables: tenen un ús il·limitat perquè es regeneren de manera natural.
- Recursos no renovables: base del desenvolupament actual, recursos limitats, contaminants i perillosos.
- Energètics
- No energètics
Recursos energètics:
- Carbó (baixa qualitat, explotacions poc rendibles)
- Petròli (dependents d'aquesta font energètica)
- Gas natural
- Energia nuclear
Recursos no energètics:
- Minerals (sector en decadència a Espanya)
Recursos renovables:
Es poden utilitzar de forma il·limitada, són recursos inesgotables de caràcter energètic.
Energia solar:
Genera electricitat.
- Efecte fotovoltaic: l'energia es recull dels panells solars i es converteix en electricitat. Les instal·lacions són silencioses.
- Processos tèrmics: els panells solars recullen l'energia i la converteixen en calor. Als hivernacles s'afavoreixen, però es necessiten espais grans.
Energia eòlica:
El sol escalfa la terra i origina el vent, que produeix electricitat. Les fonts energètiques són més barates, però és impossible tenir l'energia constantment.
Energia geotèrmica:
La temperatura augmenta amb la profunditat de l'interior de la terra (balnearis). La producció és constant, però contamina aigües.