Recursos Humans i Organització Empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Francés
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,37 KB
ELS RECURSOS HUMANS: Són el conjunt de treballadors que formen part d'una empresa.
Una empresa necessita factors de producció com: Matèries primeres, Maquinària, Energia ...
Organització:
VISIÓ: És el plantejament ideal de com s'espera que sigui l'empresa en un futur.
MISSIÓ: És la manera que l'empresa es proposa fer realitat la visió.
ESTRATÈGIA: És la manera d'organitzar els recursos que té l'empresa (tècnics, materials, financers...)
ORGANITZACIÓ CIENTÍFICA DEL TREBALL: (TAYLORISME), és la producció en massa, encara és el sistema de funcionament de moltes fàbriques. En aquesta forma d'organització s'eliminen els temps morts i s'estableixen els moviments que han de fer els treballadors (mala vida).
Característiques:
Divisió del treball i l'especialització
Control de temps i moviments
El treball en cadena
Fragmentació de les activitats
Organització de l'empresa de forma descendent
Sous segons la productivitat
_________________________________________________________
TEORIA DE RELACIONS HUMANES: (HAWTHORNE), millors condicions de treball (llum, temperatura, horaris, pauses ...)
Les relacions humanes són importants
L'atenció de les empreses cap als treballadors els motiva a fer la feina
Organització informal (espontània)
____________________________________________________________
TEORIA D'HENRI FAYOL: Va dividir les operacions industrials i comercials en 6 grups de funcions bàsiques de l'empresa:
F.Tècniques: producció de béns o serveis
F.Comercial: relacions de compra, venda o intercanvi
F.Financeres: la cerca i gestió dels diners
F.Seguretat: protecció dels béns i persones
F.Contables: registres, balanços, costos i estadístiques
F.Administrativa: prevenció, organització, control de la resta de funcions de l'empresa
____________________________________________________________
JUST IN TIME: (TOYOTISME) model de filosofia japonesa (la companyia TOYOTA va ser la pionera)
Just in time: Emmagatzema matèries primeres i mercaderies, es demanen els materials als proveïdors quan es rep la comanda.
Flexibilitat: els treballadors s'adapten a qualsevol lloc de treball
Cercles de qualitat: grups de 5 o 6 persones que es reuneixen per analitzar la feina, problemes i generar idees especialistes
Motivació: augment del rendiment del treball
____________________________________________________________
TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM): La seva finalitat és que el client estigui satisfet, tota l'empresa treballa pel mateix objectiu.
Assegurar una millora contínua de la qualitat a partir de conèixer i controlar millor tot el sistema, de manera que el producte que reben els clients estigui en bones condicions.
LA TEORIA DEL TREBALL COOPERATIU D'OUCHI (TEORIA Z): Es basa en preguntar les opinions dels treballadors. El treball en equip és essencial i tenen l'objectiu que l'empresa funcioni de manera excel·lent, es considera que l'opinió del treballador de més baix rang és igual de important que la del director. Si no es segueix un bon funcionament es perdran els llocs de treball i perjudicarà l'entorn social.