Recursos Humans: Motivació, Selecció i Formació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB

Els factors que permeten motivar als empleats d'una empresa:

Són variats i s'expliquen per diferents teories sobre la motivació.

El reclutament de recursos humans consisteix a:

Cobrir les necessitats de personal amb persones que posseeixin les qualitats requerides.

La selecció interna del personal:

És una important font de motivació.

La capacitat per veure de forma realista com som i què volem és:

Intel·ligència emocional

En el treball en equip:

Les tasques són determinades per l'organització.

La formació en línia o e-learning:

Totes les opcions són correctes.

La teoria de la jerarquia de les necessitats de Maslow està vinculada a la:

Motivació.

Les empreses de treball temporal (ETT) formen part del:

Reclutament extern.

Identifica els dos factors en què es basa la teoria de Herzberg:

Motivació i higiene.

La Llei d'igualtat efectiva de dones i homes té com a objectiu:

Totes les opcions són correctes.

Objectius de Recursos Humans:

Afavarir la motivació i satisfacció dels treballadors per incrementar la productivitat i la competitivitat de l'empresa.

Diferències entre sector privat i sector públic:

El sector privat et selecciona per un currículum que s'entrega i a base del currículum, et fan proves, i en el sector públic et seleccionen per oposicions en les quals estàs.

Llista de funcions dels departaments dels Recursos Humans i explicar tres d'aquestes:

  • Organització i planificació del personal
  • Reclutament
  • Selecció: Consisteix en escollir un candidat entre els reclutats, mitjançant una sèrie de proves de selecció.

Formació en línia, avantatges i inconvenients:

La formació en línia és la formació educativa que es fa mitjançant electrònic.

Avantatges que té són: reducció de costos, temps, comoditat, estar actualitzant els continguts, infraestructura, flexibilitat, coordinació dels cursos per part de l'empresa.

Inconvenients: retroalimentació lenta, abandonaments, problemes tècnics i falta d'hàbit.

Esquema de la motivació i característiques:

(MOVIL)

Hores extraordinàries, les modalitats que hi ha i condicions:

Les hores de treball extraordinàries són les que realitzen l'extensió del temps del treball fixat com diària o anualment, sigui per contracte, normativa o per conveni. Les modalitats són: temporals, formatives, de durada determinada i contractes indefinits.

Què és la jerarquia normativa?

La jerarquia normativa són les normes d'un ordenament jurídic que s'organitza a través d'un sistema de prioritat, poden utilitzar diferents criteris i elements de l'ordre jurídic, la qual aconsegueix unitat i una coherència.

Característiques que ha de tenir una activitat per ser considerada treball:

  • Voluntariat → la persona decideix si treballa, on treballa i de quina manera. És plenament lliure de decidir aquests aspectes.
  • Per compte d'altri → treballa per a una altra persona (l'empresa) que es beneficia del fruit del seu treball.
  • Remuneració → el treball ha de ser retribuït, la persona duu a terme una activitat laboral a canvi del salari que l'ha de pagar l'empresa.
  • Subordinació → el treball de la persona està subjecte a les decisions de l'empresari, que és qui dirigeix l'activitat laboral.

Què és un sindicat?

Són organitzacions on les persones treballadores s'associen lliurement per defensar els seus drets laborals i són els seus interlocutors en els processos de negociació col·lectiva.

Jornada laboral i descansos: (MOVIL)

Entradas relacionadas: