Recursos Humans: Motivació, Selecció i Formació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB
Els factors que permeten motivar als empleats d'una empresa:
Són variats i s'expliquen per diferents teories sobre la motivació.
El reclutament de recursos humans consisteix a:
Cobrir les necessitats de personal amb persones que posseeixin les qualitats requerides.
La selecció interna del personal:
És una important font de motivació.
La capacitat per veure de forma realista com som i què volem és:
Intel·ligència emocional
En el treball en equip:
Les tasques són determinades per l'organització.
La formació en línia o e-learning:
Totes les opcions són correctes.
La teoria de la jerarquia de les necessitats de Maslow està vinculada a la:
Motivació.
Les empreses de treball temporal (ETT) formen part del:
Reclutament extern.
Identifica els dos factors en què es basa la teoria de Herzberg:
Motivació i higiene.
La Llei d'igualtat efectiva de dones i homes té com a objectiu:
Totes les opcions són correctes.
Objectius de Recursos Humans:
Afavarir la motivació i satisfacció dels treballadors per incrementar la productivitat i la competitivitat de l'empresa.
Diferències entre sector privat i sector públic:
El sector privat et selecciona per un currículum que s'entrega i a base del currículum, et fan proves, i en el sector públic et seleccionen per oposicions en les quals estàs.
Llista de funcions dels departaments dels Recursos Humans i explicar tres d'aquestes:
- Organització i planificació del personal
- Reclutament
- Selecció: Consisteix en escollir un candidat entre els reclutats, mitjançant una sèrie de proves de selecció.
Formació en línia, avantatges i inconvenients:
La formació en línia és la formació educativa que es fa mitjançant electrònic.
Avantatges que té són: reducció de costos, temps, comoditat, estar actualitzant els continguts, infraestructura, flexibilitat, coordinació dels cursos per part de l'empresa.
Inconvenients: retroalimentació lenta, abandonaments, problemes tècnics i falta d'hàbit.
Esquema de la motivació i característiques:
(MOVIL)
Hores extraordinàries, les modalitats que hi ha i condicions:
Les hores de treball extraordinàries són les que realitzen l'extensió del temps del treball fixat com diària o anualment, sigui per contracte, normativa o per conveni. Les modalitats són: temporals, formatives, de durada determinada i contractes indefinits.
Què és la jerarquia normativa?
La jerarquia normativa són les normes d'un ordenament jurídic que s'organitza a través d'un sistema de prioritat, poden utilitzar diferents criteris i elements de l'ordre jurídic, la qual aconsegueix unitat i una coherència.
Característiques que ha de tenir una activitat per ser considerada treball:
- Voluntariat → la persona decideix si treballa, on treballa i de quina manera. És plenament lliure de decidir aquests aspectes.
- Per compte d'altri → treballa per a una altra persona (l'empresa) que es beneficia del fruit del seu treball.
- Remuneració → el treball ha de ser retribuït, la persona duu a terme una activitat laboral a canvi del salari que l'ha de pagar l'empresa.
- Subordinació → el treball de la persona està subjecte a les decisions de l'empresari, que és qui dirigeix l'activitat laboral.
Què és un sindicat?
Són organitzacions on les persones treballadores s'associen lliurement per defensar els seus drets laborals i són els seus interlocutors en els processos de negociació col·lectiva.