Ràdio, TV i Publicitat: Història, Tècniques i Vocabulari

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,57 KB

Història de la Ràdio

RHISTORIA

  • Inicis S. XIX / Alessandro Volta - Pila voltaica
  • 1840 / Samuel Morse - Codi Morse
  • 1875 / Graham Bell - Telèfon
  • 1887 / Henrich Hertz - Com mesurar ones electromagnètiques

Funcions i Muntatge en Ràdio

FUNCIONS MÚSICA:

  • Sintonia: Inici programa fàcil d'identificar
  • Cortina: Canvi de seqüència o tema
  • Ràfega: (5s) Separar aspectes d'un bloc
  • Cop musical: (3) Frase musical

MUNTATGE: PPP, PP, 2P i 3P

  • Emmascarament: Solapar un so
  • F-in / -Out
  • Resolt (RS): Baixa de cop
  • Fos-encadenat (F/E): Chao-hola alhora
  • E RS: I seguit d'un altre so
  • RACCORD: Relació rítmica so-veus
  • Quadratures: Quadrat veu so aposta

Guió i Característiques de la Programació

GUIÓ: S'indica text, sons, persones, s'identifica muntatge, ordre de cada so, durada, PP, efecte i manera, suport final i destí final.

Pla d'enregistrament: Ordre de gravació

Característiques: Immediatesa, rapidesa, irrepetibilitat, claredat, adequació, brevetat, tonalitat de veu.

Tipus programació: Generalista, especialitzat i mixt.

Història de la Televisió

THISTORIA

  • 1884: Imatge - Ones electromagnètiques
  • 1879: Tub catòdic
  • 1936: 1a emissió BBC
  • 1938: 1a càmera de TV
  • 1951: 1a emissió color USA
  • 1956: 1a emissió Spain
  • 1959: 1a TVE Cat
  • 1983: 1a TV3

Tipus de Programes de Televisió

TIPUS: Info, actualitat, magazine, esportius, musicals, culturals, debat, serials, concursos i infantils.

Preproducció, Producció i Postproducció en TV

PREPro:

  • Director: Idea
  • Guionista
  • Productor: Cost
  • Realitzador: Planifica

PRO:

  • Realitzador: Instrucciona i punxa
  • Operador: Càmera
  • Tècnics: So
  • Regidor: Tot ok

POST:

  • Muntador: De vídeo, so i grafismes i títols

Vocabulari de Televisió

VOC: Agència notícies, atrezzo, audiència, audímetre, càmera, careta consell redacció, continuïtat, crèdits, emissió analògica i digital, escaleta emissió (surt tot) graella (planificació del dia) astra, consola, control, definició, edició, enviat especial, hispasat (satèl·lit usa) Mesclador, meteosat, píxel, pla, sobreimpressió (nom persona) q funciona amb teleprinter.

FUNC: Informar, educar i entretenir.

Objectius i Elements de la Publicitat

Objectiu: La promoció d'idees o valors (publicitat institucional), bens (publicitat comercial) o serveis.

Propaganda: Promou idees polítiques, religioses... La publi té emissor, receptor, missatge i mitjà.

OBJS: Atraure l'Atenció, Despertar l'Interès, Provocar el Desig, Potenciar l'Adquisició (AIDA).

Eslògan: Frase breu lligada a un producte.

Claus i Beneficis de la Publicitat

CLAUS PUBLI: Visió de futur, captar atenció, beneficis, clara, refusa la confusió, diferència de la resta, perdura en el temps, útil, integra la marca, manté continuïtat, explota les possibilitats dels mitjans.

BENEFICIS:

  • Millora la relació qualitat/preu
  • Promou la innovació
  • Desenvolupa la creativitat
  • Forma i informa
  • Revoluciona els hàbits socials

Funcions de la Publicitat

FUNCIONS: +vendes, reforçar visió de la marca, posicionar-se segons la competència, trencar estacionalitat, conèixer canvis i trencar hàbits/consums. >>> informativa, persuasiva, econòmica, finançadora, substitutiva, estereotipada, desproblematitzadora i creativa.

Funcions del Text i Tipus de Publicitat

Funcions text: Anclatge (significat imatge), relleu (va + enllà), redundant: és el q es repeteix, parasitisme: paradoxa text i foto / imatge: q es modifiquen i marca.

  • Pinteractiva: A través de internet i mòbils
  • Passociativa: Relació producte-consumidor

Publicitat a Internet i Vocabulari

Publi Internet: Banners, Popups (finestres emergents o obligatori veure abans de x vídeo) Mail (spam).

P x emplaçament: Marques sense mencionar (activa > personatge interactua, passiva)

VOC: Agència publicitària, anunciants briefing (document info), comprador, consumidor, marca, màrqueting, mercat, posicionament, propaganda, target, relacions públiques, segmentació mercat.

Entradas relacionadas: