Ràdio, TV i Publicitat: Història, Tècniques i Vocabulari
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,57 KB
Història de la Ràdio
RHISTORIA
- Inicis S. XIX / Alessandro Volta - Pila voltaica
- 1840 / Samuel Morse - Codi Morse
- 1875 / Graham Bell - Telèfon
- 1887 / Henrich Hertz - Com mesurar ones electromagnètiques
Funcions i Muntatge en Ràdio
FUNCIONS MÚSICA:
- Sintonia: Inici programa fàcil d'identificar
- Cortina: Canvi de seqüència o tema
- Ràfega: (5s) Separar aspectes d'un bloc
- Cop musical: (3) Frase musical
MUNTATGE: PPP, PP, 2P i 3P
- Emmascarament: Solapar un so
- F-in / -Out
- Resolt (RS): Baixa de cop
- Fos-encadenat (F/E): Chao-hola alhora
- E RS: I seguit d'un altre so
- RACCORD: Relació rítmica so-veus
- Quadratures: Quadrat veu so aposta
Guió i Característiques de la Programació
GUIÓ: S'indica text, sons, persones, s'identifica muntatge, ordre de cada so, durada, PP, efecte i manera, suport final i destí final.
Pla d'enregistrament: Ordre de gravació
Característiques: Immediatesa, rapidesa, irrepetibilitat, claredat, adequació, brevetat, tonalitat de veu.
Tipus programació: Generalista, especialitzat i mixt.
Història de la Televisió
THISTORIA
- 1884: Imatge - Ones electromagnètiques
- 1879: Tub catòdic
- 1936: 1a emissió BBC
- 1938: 1a càmera de TV
- 1951: 1a emissió color USA
- 1956: 1a emissió Spain
- 1959: 1a TVE Cat
- 1983: 1a TV3
Tipus de Programes de Televisió
TIPUS: Info, actualitat, magazine, esportius, musicals, culturals, debat, serials, concursos i infantils.
Preproducció, Producció i Postproducció en TV
PREPro:
- Director: Idea
- Guionista
- Productor: Cost
- Realitzador: Planifica
PRO:
- Realitzador: Instrucciona i punxa
- Operador: Càmera
- Tècnics: So
- Regidor: Tot ok
POST:
- Muntador: De vídeo, so i grafismes i títols
Vocabulari de Televisió
VOC: Agència notícies, atrezzo, audiència, audímetre, càmera, careta consell redacció, continuïtat, crèdits, emissió analògica i digital, escaleta emissió (surt tot) graella (planificació del dia) astra, consola, control, definició, edició, enviat especial, hispasat (satèl·lit usa) Mesclador, meteosat, píxel, pla, sobreimpressió (nom persona) q funciona amb teleprinter.
FUNC: Informar, educar i entretenir.
Objectius i Elements de la Publicitat
Objectiu: La promoció d'idees o valors (publicitat institucional), bens (publicitat comercial) o serveis.
Propaganda: Promou idees polítiques, religioses... La publi té emissor, receptor, missatge i mitjà.
OBJS: Atraure l'Atenció, Despertar l'Interès, Provocar el Desig, Potenciar l'Adquisició (AIDA).
Eslògan: Frase breu lligada a un producte.
Claus i Beneficis de la Publicitat
CLAUS PUBLI: Visió de futur, captar atenció, beneficis, clara, refusa la confusió, diferència de la resta, perdura en el temps, útil, integra la marca, manté continuïtat, explota les possibilitats dels mitjans.
BENEFICIS:
- Millora la relació qualitat/preu
- Promou la innovació
- Desenvolupa la creativitat
- Forma i informa
- Revoluciona els hàbits socials
Funcions de la Publicitat
FUNCIONS: +vendes, reforçar visió de la marca, posicionar-se segons la competència, trencar estacionalitat, conèixer canvis i trencar hàbits/consums. >>> informativa, persuasiva, econòmica, finançadora, substitutiva, estereotipada, desproblematitzadora i creativa.
Funcions del Text i Tipus de Publicitat
Funcions text: Anclatge (significat imatge), relleu (va + enllà), redundant: és el q es repeteix, parasitisme: paradoxa text i foto / imatge: q es modifiquen i marca.
- Pinteractiva: A través de internet i mòbils
- Passociativa: Relació producte-consumidor
Publicitat a Internet i Vocabulari
Publi Internet: Banners, Popups (finestres emergents o obligatori veure abans de x vídeo) Mail (spam).
P x emplaçament: Marques sense mencionar (activa > personatge interactua, passiva)
VOC: Agència publicitària, anunciants briefing (document info), comprador, consumidor, marca, màrqueting, mercat, posicionament, propaganda, target, relacions públiques, segmentació mercat.