Quequejar significat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,21 KB
Etapa prelingüistica (0 a 12 mesos)
en aquesta etapa podem veure el q l'infant percep o capta
també és capaç de produir, crear o expressar.
La percepció auditiva:
l'infant capta i reacciona davant dels
sons del seu entorn i hi ha indicis que permeten afrimar
que distingeix entre sons verbals i no verbals. Poc a poc
distingeix el timbre de veu dels seus pares.
Percepció visual:
el nen no perfila les formes i els colors fins al mes i li costa
diferenciar els rostres, fins als 6 mesos no comença a distingir.
Comunicació tàctil:
es important aprofitar els moments del
bany per fer-los massatges, d'aqesta manera es relaxen i tamb
sels demostra afecte i es contribueix a tonificar-los els músculs.
Creació expressiva:
1.El plor: és la seva primera manifestació
sonora, és el primer pas cap a la interacció social de l'infant. En
principi el plor és instintiu i només respon a la manifestació
de totes les necessitats. 2. Succeció: és un acte instintiu però
no sempre és te la capacitat muscular i la força suficient per
realitzar-la sense ajuda 3. Balboteig: q consisteix a emetre altres
vocalitzacions diferents q les del plor i en les quals es pot apreciar
un cert moviment dels organs de fonació. 4. L'ecolàlia: cap al 6 mes
aqestes vocalitzacions comencen a assemblar-se una mica més als
sons del llenguatge parlat. El nen manifesta una certa intencionalitat
imitiva. 5. Mirada i gesticulació: estan molt relacionades amb el fet
comunicatiu. La mirada dl bb, al mes de vida, qan comença a delimitar
diferencia i distingir. En la gesticulació és l'instrument q l'inf. I la
persona adulta empren d manera natural x comunicar-se
Etapa d llenguatge no combinatori (12 a 24 mesos)
es caracteritza x lemissio intencionada de paraules. Ve des de la
simple deniominació (12mesos) fins q adquireix el significat d
tota una frase contextualitzada. En general es considera q l'inici de
les 1res paraules es produeix qan l'infant utilitza a conscencia un
terme lingüístic d manera estable i en diferents situacions x referir-se
a un element concret.
Articulació de les paraules
El contrastarticulatori és max. Entre la a i la p. Es possible q algunes consonants
com les fricatices sordes i sonoresi les vibrants no sigui articulades
correctament. Poden realitzar simplificacions com substituir els
fonomes, assimilar fonomes, ometre sons, reduplicar sillabes
escurçar paraules.
Siginifació d les paraules hi ha sempre un
Siginifació d les paraules hi ha sempre un
desfasament entre la comprensió i la producció, tant en el camp
lexic com en els altres. Els nens aprennen les paraules a un
nivell intermedi de generalització de significat. Segons Reich
hi ha diversos tipus: Absencia de correspondencia, correspondencia
exacta, superposició parcial, suprageneralitzacio i subgeneralitzacio.
Intencionalitat de les paraules sa intentat estudiar el sgnificats
de les paraules dels infants. 2 funcions: funció referencial la utilitza
per designar objectes i funció expressiva la utilitza per manifestar
desitjos.
Etapa de llenguatge combinatori (24 a 72 mesos):
Hi ha diferents fases:
Fase1, Unió de paraules soltes:
es parla dellenguatge telegrafic x referir-se a la capacitat de combinar
diverses paraules en un mateix enunciat. D'aquesta manera
augmenta el seu poder expressiu, les categories mes presents
en aquesta etapa son els noms,verbs i adjectius.
Fase2 construcció de les primeres frases es tracta dun aprenentatge
de regles x formar frases combinant paraules. Aprenentage de
morfemes i flexions la hiperregularitzacio es l'us de les mateixes
inflexions dels verbs reulars en els irregulars. Augment del lexic
l'infant va augmentant el seu lexic amb una forta influencia
dels seus interessos i motivacions. Us de la negació es un concepte
que apareix com una condició absoluta, l'infant ha de percebre la
discrepancia entre la realitat i els desitjos. Formació de preguntes/
Aprenentatge de regles sintactiques/domini dels conceptes relatius
Fase3 cap al llenguatge adult:
nous aprenentatges: ampliar els
seus punts de vista/ començar a distribuir el temps en present
passat i futur/es capaç de distingir el temps real de l'irreal/
apren a dialogar.