Psikomotrizitatearen Metodologia eta Edukiak: Hezitzailearen Rola

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,17 KB

Metodologia

Programazio horretan, bete beharreko helburu batzuk ezarrita egongo dira, trebetasunak bereganatzeko.

Hezitzailearen Lekuaren Araberako Metodologia

Bideratzailea

Metodo honi instrumentala ere deitzen zaio. Hezitzaileak duen lekuaren arabera bideratzen da.

Bideratzaile Ez Dena: Bizipenezkoa

Kontzeptu bat eskuratzeko, haurraren desiotik sortzen den esku-hartzea aurreikusten du. Metodo honi bizipenezkoa ere esaten zaio.

Hezitzailearen Jardun Teknikoaren Araberako Metodologia

Konduktismoa

Jokabidea interesatzen zaio, emaitzak lortzeko. Konduktistek honakoa proposatzen dute:

  • Hezitzailearen aurreikuspen-asmoa.
  • Saioen diseinu zehatza.
  • Jokabide psikomotorra garatzea eta jokabide psikomotorrak beste ikaskuntzetan erabiltzeko gaitasuna garatzea.
  • Burutzen diren praxiek helburu bat izan behar dute.

Psikoanalisia

Berezko psikismoa eta nortasuna eraikitzea interesatzen da, baita jokabidearen arrazoia ere. Helburuak hauek dira:

  • Saio bakoitzean parte hartzen dutenen bizipen pertsonala ahalbidetzea.
  • Pertsona bakoitzari, bere bizipenetik abiatuz, ezagutza-nozioak eskaintzea.
  • Enpatia, komunikazioa eta adierazpena sustatzeko mugimendu-koordinazioa egitea.

Edukiak

Gorputz Eskema

Bere gorputzari buruz daukan berehalako ezagutza eta gorputzaren zati guztien arteko lotura da. Norberaren gorputzaren buru-irudikapenean datza, mugimendu-ahalmenen eta muga espazialen buru-irudikapena.

Gorputz Eskemaren Ezagutza

Haurrak bere gorputza onartzen badu, bere burua ere onartzeko gai da.

Kontrol Tonikoa

Muskuluen tentsioen bidez jarrera mantentzeaz arduratzen da; tonu muskularra deritzo.

Funtzioak:

  • Gorputzaren atal bakoitzaren oreka.
  • Sentikortasunaren kanpo zein barruko estimuluak jasotzen ditu.
  • Emozioak.

Erlaxazio Jarduerak

Bi mota daude: globala eta atalkakoa. Globala lurrean etzanda egiten da, eta atalkakoan, gorputzaren atal guztiak erlaxatzen dira.

Lateralizazioa

Bi garun-hemisferioetako baten nagusitasuna da, gorputz-ardatzaren bi aldeetako baten erabilera nagusitasuna.

Orientazio Espaziala

Gorputza mugitzean, gertuko objektuak ukitzean edo urrunekoak behatzean espazioaren nozioa bereganatzen dute.

Arnasketa

Koordinazio Dinamikoa

Gorputzarekin modu egokian erlazionatzeko eta kontrolaren bidez menderatzeko gaitasuna da, adibidez: katuka ibiltzea, korrika egitea...

Orientazio Denborala

Bi mota daude: objektiboa (matematikoa) eta subjektiboa (hautematekoa).

Erritmoa

Estimuluen jarraipena da, egitura zehatzen arabera errepikatzen diren estimuluak. Mota askotakoak daude, adibidez, hitz egiterakoan... Ezinbestekoak dira ikusmena eta entzumena.

Kontzeptu Garrantzitsuak

  • Tonu muskularra
  • Arnasketa-kontrola
  • Lateralizazioa
  • Denbora eta espazio-egitura

Asaldura Psikomotorrak

  • Asaldurak
  • Dispraxia
  • Ezegonkortasun psikomotorra
  • Mugimen ahultasuna
  • Lateralizazioa
  • Emozioak

Irakaslearen Rola Psikomotrizitatean

Irakasleak lan-giro egokia sortu behar du, haurren zalantzak eta beldurrak ulertuz. Begiradak, keinuak, enpatia, ukimena, segurtasun fisikoa eta afektibitatea eskaini behar ditu. Arauak finkatu behar ditu, eta haurrari babes-giro goxoa sortu behar zaio.

Godall-en Ikuspegia

Espazioa eta harremanen egitura antolatu, sistemak sortu.

Sevillano-ren Ikuspegia

Sevillanok dio metodologia ez dela gidatua, filosofia bat dela, eta enpatia, ezagutza eta abar erabili behar direla. Gela barruan mugimendu asko dago, eta konfiantza eman behar zaio umeari, behatzeko aukera emanez. Irakasleak ez du interpretatuko ikusten duena; bere esku egin dezake, baina ez zuzenean. Haurrak psikomotrizitate gelan nahi duena egiten du eta esan ere. Irakasleak haurraren nahiak kontuan hartu behar ditu, entzuteko prest egon behar du, eta horrela segurtasuna ematen dio. Irakaslearen estimuluak ukimenezkoak eta labirintikoak izango dira.

Entradas relacionadas: