Psicotecnics en catala
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 10,04 KB
1.7 Procés de recerca docupació en empreses:
Es el mètode per obtenir feina els factors per que surti be són:
-Grau de motivació
- Lestratègia de recerca que empreu.
- El temps que dediqueu a buscar.
Estratègies de recerca activa:
Es tracta de presentar la nostra candidatura abans de que la empresa no shagi anunciat públicament oferint treball.
Mètodes que podem emprear:
Per telèfon
-
Personalment
-
Per carta
-
Per Internet
Avantatges:
-
Nosaltres mateixos seleccionem les empreses que ens interessen.
-No competim amb ningú.
Inconvenients:
-
Desanimar-se per que no ens contesten moltes empreses.
- Que no hi hagi llocs vacants.
- Pot ser que no hi hagi cap procés ne actiu de la candidatura.
Estratègies de recerca passiva:
Quan presenteu la vostra candidatura a un procés de selecció per alguna empresa. Aquestes ofertes de treball solen publicar-se als diversos mitjans de comunicació. Els anuncis a la premsa normalment surten els diumenges.
Anuncis de premsa:
Dades de lempresa i del candidat complertes.
Hi ha anuncis que no contenen la informació necessària del que ofereixen son els anomenats anuncis cecs.
Raons per publicar anuncis cecs:
-Evitar recomanacions.
-Evitar desmoralitzar al personal de lempresa.
-Evitar filtrar informació a la competència.
Com procedir davant un anunci interessant?
-
Aportar la informació sol·licitada.
-No enviar informació que no demana la empresa.
- Utilitzar la forma de contacte que lempresa sol·licita.
-No oblidar-se de senyalar la informació important.
- Contestar com més aviat millor.
1.8 Oportunitats daprenentatge i ocupació a Europa:
Les oportunitats de formació i els itineraris daprenentatge sincrementen amb lespai europeu.
La formació, leducació i el món laboral estan vinculats a través deines com Ploteus i Europass i la xarxa Eures.
Ploteus:
Es un terme grec que significanavegador, és lacrònim dun portal sobre oportunitats de formació a Europa.
Tipus dinformació-
Estudiar a lescola. - Estudiar a la feina.
- Estudiar a la universitat. - Idiomes.
- Ocupació -Altres informacions.
Europass:
Permet comunicar les qualificacions i competències professionals obtingudes i trobar una feina a Europa o accedir a un programa educatiu o formatiu.
Objectius dEuropass:
-
Afavorir el vincle entre educació, formació i món laboral.
-Fer més transparents les qualificacions i competències europeus.
-Facilitar a les empresa la compressió de les qualificacions dels ciutadans que busquen feina.
-Facilitar lassessorament sobre la formació a Europa.
Tipus de documents del Europass:
Personals:
-
Currículum vitae -Passaport de llengües
Institucionals:
-
Mobilitat -Suplement al títol.
-Suplement all títol superior.
La xarxa EURES:
La xarxa Eures ofereix vacants docupació en 31 països europeus, currículums de candidats interessats, el que necessites per viure i treballar a lexterior i molta més informació.
Informació per treballar a Europa:
-
Quan i on sol·licitar la targeta de residència.
-Correspondència entre qualificacions: EUROPASS.
- Aspectes clau en matèria de Seguretat Social.
- Impostos.
-Consells per treballar a Europa: quines coses no hem doblidar.
1.9 Tècniques i instruments de recerca docupació:
Instrument de presentació:
El currículum:
És el document que descriu de forma breu i estructurada lhistorial acadèmic i professional del treballador i normalment sacompanya duna carta de presentació.
Contingut del currículum
-Dades personals. -Idiomes
-Objectiu(opcional) - Informàtica
-Dades professionals -Altres Informacions
-Historial acadèmic.
Tipus de currículums:
C. Cronològic:
és el que presenta la informació ordenada. Pot ser invers.
C. Funcional:
és el que està organitzat de forma que no cal indicar-hi dates.
C. Europeu
És el model per presentar a lestranger.
Carta de presentació:
És una eina per a la recerca de feina que serveix de targeta de presentació dun candidat a loferta de feina proposada per una empresa. Sempre acompanyada dun currículum vitae.
Tipus de cartes de presentació:
-
La carta de resposta a un anunci:és aquella que utilitzem per respondre a una oferta de feina.
-La carta dauto candidatura: és la que sadreça a empreses que no cal que hi hagi cap vacant.
Quin es el format que ha de tenir una carta de presentació?
-
Breu -A mà sha de tenir una lletra clara i llegible.
-En un foli DIN-A4 -Sha denviar manuscrits originals.
-Evitar fotocopies. -Centrar el redactat en la carta
Quin és el contingut que ha de tenir una carta de presentació?
-
Dades del candidat. -Comiat i cloenda
-Dades de lempresa. -Presentació.
-Data. -Introducció.
-Signatura.
1.10 El procés de presa de decisions:
Proves de selecció:
Laccés a un lloc de treball requereix, realitzar una sèrie de proves per mesurar els diferents aspectes que caracteritzen al candidat.
Tipus de proves de selecció:
Tests de personalitat:
-
Avaluen el caràcter i la forma de ser davant de diferents situacions.
-Sha de contestar amb sinceritat tal com son.
-Es plantegen situacions afirmatives davant les quals thas de posicionar etc..
Tests psicotècnics:
-
Mesuren aptituds com la intel·ligència...
-Les proves consisteixen en resolució de problemes, càlculs elementals...
-Es important revisar proves anteriors per estar-hi més còmode.
Proves professionals:
-
Avaluen ladequació al lloc a través de lanàlisi de destreses i coneixements relacionats amb les tasques.
-Basades en qüestionaris tècnics de casos reals.
-És clau la preparació i formació del candidat.
Lentrevista de treball:
-És una prova de selecció que té lobjectiu de comprovar la idoneïtat del candidat per al lloc de treball.
-Representa el filtre per a lempresa a lhora de prendre la decisió final.
Aspectes crucials de lentrevista:
Idea prèvia:
-
Cal documentar-se sobre lactivitat i la situació de lempresa.
-Que el candidat estigui informat sobre lempresa.
Conservació:
-
No ser absolutament passiu.
-Parlar massa poc denota inseguretat.
Laparença física:
-
En determinats llocs de treball, es necessari un vestuari formal.
-És important informar-se de la indumentària que utilitza lempresa.
Tipus dentrevista:
·
Depenent del número dentrevistadors:
-Un entrevistador: entrevista més habitual.
-Dos o més entrevistadors: personal de la pròpia empresa.
·Depenent de la tècnica en dinterrogatori:
-Entrevista estandarditzada: basada en un qüestionari oral per molts candidats.
-Lliure: té un caràcter més informal.
-Mixta: lentrevistador porta una guia i va modificant les preguntes segons les respostes del candidat.
·Successives entrevistes al mateix dia:
Realitzades en petits intervals de temps i el seu objectiu es avaluar el candidat des de diferents punts de vista.
·Depenent del nivell de tensió imposat per lentrevistador:
-Normal: es una entrevista relaxada que vol aconseguir confiança.
-Dura: realitzada en condicions de tensió per posar a prova al candidat.
1.11 Ofertes formatives adreçadés a grups amb dificultat dintegració laboral:
Facilitar major oferta als grups dificultat dintegració laboral.
Utilitzant un Catàleg de Qualificacions i la seva formació associada, les Administracions podran dissenyar ofertes formatives adaptades a les necessitats de les persones.
Crear centres integrat de FP
Aquests centres possibilitaran la integració de les tres ofertes de FP i seran un referent per a les empreses i el seu entorn, ja que en elles els treballadors podran actualitzar els seus coneixements i els empresaris podran trobar personal qualificat.
1.12 Igualtat doportunitats Home-Dona:
Pla integral de polítiques de gènere i digualtat doportunitats Pla digualtat de gènere en el sistema educatiu.
Objectiu del pla: aconseguir que lacció educativa que es porta a terme en els centres educatius, tingui un enfocament equitatiu dels continguts, els mètodes....
Pla integral de polítiques de gènere i digualtat doportunitats Pla digualtat de gènere en el sistema laboral.
Objectiu del pla:
Aconseguir una equiparació real dins de les relacions laborals.
1.13 Valoració de lauto ocupació com alternativa a la inserció laboral:
Lautoocupació és una altra possibilitat dintegració en el món laboral en la que cal tenir en compte la comptabilitat del perfil personal i professional que requereix la nova activitat a desenvolupar.
Variables que sha de tenir en compte:
-
Formació. -Retribució.
-Habilitats requerides pel lloc. -Experiència professional.
-Ubicació del treball. -Característiques del sector.